Steven schreef:Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Steven schreef:Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Aha, dat is inderdaad totaal anders dan waar wij het over hadden.
Thanks voor de info.
Bibke schreef:
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Aha, dat is inderdaad totaal anders dan waar wij het over hadden.
Thanks voor de info.
Tiens wist niet dat er in Lichtervelde treinen platgezet staan ?
En dat spoedklep werkt als je bij platgezette stellen treinkabels verwijdert , ze mogen zelfs nog in dienst staan enkel stellen die niet in dienst gezet zijn zullen dan platvallen
waarom zou de spoedklep werken als je elektrische kabels losmaakt? deze hoeven niet noodzakelijk iets met de rem te maken hebben, je kan ook kabels losmaken die met tractie (voornamelijk dan de kabels die de stuursignalen doorgeven wel te verstaan) te maken hebben of met sonorisatie of verwarming
Steven schreef:waarom zou de spoedklep werken als je elektrische kabels losmaakt? deze hoeven niet noodzakelijk iets met de rem te maken hebben, je kan ook kabels losmaken die met tractie (voornamelijk dan de kabels die de stuursignalen doorgeven wel te verstaan) te maken hebben of met sonorisatie of verwarming
Ik had gehoord dat hij de elektrische koppelaars tussen gekoppelde klassieke motorstellen had losgedaan
Ik heb het ook gehoord op het nieuws dat hij terug opgepakt is, hij zou inderdaat de opgelegde voorwaarden niet hebben nageleefd.
Wel een volhouder die vent , toch duidelijk dat daar iets aan mankeert.
do 12/01/2012 - 19:38 De man uit Geraardsbergen die er een tijd geleden in slaagde treinen te besturen, zogezegd als leerling-machinist, is aangehouden. Hij was vrij op voorwaarden, maar volgens de onderzoeksrechter heeft hij zich niet aan de afspraken gehouden.
Zo had hij zich moeten melden bij de dokter, en later bij de politie, maar dat heeft hij niet gedaan. De onderzoeksrechter laat hem nu opsluiten, omdat de kans groot is dat de man zou herbeginnen.
De man kwam in het nieuws toen hij deed alsof hij een opleiding volgde als machinist, en erin slaagde zelf 3 keer een trein echt te besturen. Daar kreeg hij een werkstraf voor. Maar later koppelde hij nog eens treinstellen los.
Een opmerkelijke diefstal in Zweden. Een schoonmaakster verschafte zich toegang tot een trein, wist die aan de praat te krijgen en crashte het gevaarte even later tegen de gevel van een huis in Saltsjobaden. De vrouw was vanuit een stelplaats net buiten Stockholm vertrokken en reed de hele route tot het eindstation, waar de trein uit de rails liep en het gebouw ramde. De dievegge, een schoonmaakster, moest naar het ziekenhuis. De bewoners van het gebouw raakten niet gewond. Waarom de vrouw de trein stal, is nog niet bekend. Ze is formeel onder arrest geplaatst, omdat zij met haar actie het publiek in gevaar heeft gebracht, zei de politie.