Valse treinbestuurder slaat weer toe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Peche

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Peche »

Bibke schreef:
Steven schreef:Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Bibke »

Peche schreef:
Bibke schreef:
Steven schreef:Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Aha, dat is inderdaad totaal anders dan waar wij het over hadden.
Thanks voor de info.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Jean

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Jean »

Bibke schreef:
Peche schreef:
Bibke schreef: OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Voor zover wij weten heeft hij maar een kleine 2 weken kunnen toeslaan en iedere keer op de zelfde trein omdat hij deze nam om naar huis te gaan. En toen ging het niet over de remleidingen maar over de treinkabels.
Tot waar mijn informatie gaat tenminste.
Aha, dat is inderdaad totaal anders dan waar wij het over hadden.
Thanks voor de info.
Tiens wist niet dat er in Lichtervelde treinen platgezet staan ?

En dat spoedklep werkt als je bij platgezette stellen treinkabels verwijdert , ze mogen zelfs nog in dienst staan enkel stellen die niet in dienst gezet zijn zullen dan platvallen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Steven »

waarom zou de spoedklep werken als je elektrische kabels losmaakt? deze hoeven niet noodzakelijk iets met de rem te maken hebben, je kan ook kabels losmaken die met tractie (voornamelijk dan de kabels die de stuursignalen doorgeven wel te verstaan) te maken hebben of met sonorisatie of verwarming
Jean

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Jean »

Steven schreef:waarom zou de spoedklep werken als je elektrische kabels losmaakt? deze hoeven niet noodzakelijk iets met de rem te maken hebben, je kan ook kabels losmaken die met tractie (voornamelijk dan de kabels die de stuursignalen doorgeven wel te verstaan) te maken hebben of met sonorisatie of verwarming
Ik had gehoord dat hij de elektrische koppelaars tussen gekoppelde klassieke motorstellen had losgedaan
Cipallieter

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Cipallieter »

Werd volgens sommige media aangehouden.
Zou vrij geweest zijn onder voorwaarden maar zou deze niet nageleefd hebben;
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Lekens M. »

Ik heb het ook gehoord op het nieuws dat hij terug opgepakt is, hij zou inderdaat de opgelegde voorwaarden niet hebben nageleefd.
Wel een volhouder die vent :roll: , toch duidelijk dat daar iets aan mankeert.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Adler »

Hij kan zich misschien nu uitgeven voor gevangeniscipier.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Steve »

Bericht van deredactie.be:
"Leerling-machinist" is aangehouden

do 12/01/2012 - 19:38 De man uit Geraardsbergen die er een tijd geleden in slaagde treinen te besturen, zogezegd als leerling-machinist, is aangehouden. Hij was vrij op voorwaarden, maar volgens de onderzoeksrechter heeft hij zich niet aan de afspraken gehouden.

Zo had hij zich moeten melden bij de dokter, en later bij de politie, maar dat heeft hij niet gedaan. De onderzoeksrechter laat hem nu opsluiten, omdat de kans groot is dat de man zou herbeginnen.

De man kwam in het nieuws toen hij deed alsof hij een opleiding volgde als machinist, en erin slaagde zelf 3 keer een trein echt te besturen. Daar kreeg hij een werkstraf voor. Maar later koppelde hij nog eens treinstellen los.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Retard »

Nu krijgt hij een zwaardere straf
Bijlagen
loskoppelen 001.jpg
neigezug

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door neigezug »

Volgende uitdaging de " For Your Retarded Arrival- trein".
carlos

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door carlos »

Hij is blijkbaar niet de enige....


(het Nieuwsblad 15 jan 2012)

Vrouw steelt trein en knalt ermee tegen huis

Een opmerkelijke diefstal in Zweden. Een schoonmaakster verschafte zich toegang tot een trein, wist die aan de praat te krijgen en crashte het gevaarte even later tegen de gevel van een huis in Saltsjobaden. De vrouw was vanuit een stelplaats net buiten Stockholm vertrokken en reed de hele route tot het eindstation, waar de trein uit de rails liep en het gebouw ramde. De dievegge, een schoonmaakster, moest naar het ziekenhuis. De bewoners van het gebouw raakten niet gewond. Waarom de vrouw de trein stal, is nog niet bekend. Ze is formeel onder arrest geplaatst, omdat zij met haar actie het publiek in gevaar heeft gebracht, zei de politie.


fotos: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9#photoset
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door LML »

Zouden die 2 geen koppel zijn...? :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
neigezug

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door neigezug »

Misschien krijdt deze welde Fyra aan de praat.
Wimpie

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Wimpie »

Heb mijn straf uitgezeten (1/3) en hoop dan ook ten zeerste dit onderwerp afgesloten te hebben. Meer zeg ik er niet meer over :)

ahja voor die dat het willen weten ben vrijwillig (!) hulp gaan zoeken
Plaats reactie