Treinontsporing Melsele

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

Op hln.be heeft iemand gepost "Het wiel van de trein is afgekrakt", of daar iets van klopt zullen we nog maar even afwachten :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Paul
Berichten: 1290
Lid geworden op: 09 feb 2008, 22:57
Locatie: FNU
Contacteer:

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Paul »

thejay schreef:De trein kwam vanaf het zijspoortje juist na het station van Beveren terug het hoofdspoor op.
Dat zijspoortje in Beveren is toch veel te kort (270 m) om een goederentrein op uit te wijken?
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door thejay »

Stef schreef:Op hln.be heeft iemand gepost "Het wiel van de trein is afgekrakt", of daar iets van klopt zullen we nog maar even afwachten :wink:
Op de site van De Standaard staan wel wat duidelijke foto's:
http://www.destandaard.be/artikel/detai ... 120412_191
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Dieselfreak »

Sporen metershoog opgetild? Hoe kan dat gebeuren?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door eagleheart »

die kanten dus vermijden morgen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Steven »

Dieselfreak schreef:Sporen metershoog opgetild? Hoe kan dat gebeuren?
Metershoog is eerder als uitdrukking op te vatten hoor, als ik de foto's bezie zijn er inderdaad vele meters rail losgerukt. Het is daar een hoop verwrongen staal, rails, bovenleiding, stukken van goederenwagens, containers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Steven »

Loc van dienst was 2017, gezien in het laatavondnieuws op VRT.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Bordensteker »

Knipex schreef:Is dit de plek maps.google.co.uk/
Scherp kijkend naar Google Earth, inclusief Streetview, en de filmpjes:
Het is gebeurd ter hoogte van het wijkspoor aan de noordzijde van de L 59, komend vanaf Gent kort achter het station van Beveren, en een paar honderd meter voor de overweg in de Gentstraat. Je zou kunnen denken aan een ontsporing bij het eerste wissel van dat wijkspoor. De trein, cq de lading, is pas tegen het einde van dat wijkspoor stilgevallen, de locomotief en het voorste gedeelte van de trein nog wat verder (niet-ontspoord al remmend tot stilstand gekomen).
De overweg in de Gentstraat is de eerste na het station van Beveren, en ook de op twee na laatste overweg vóór het begin van de zgn. Gentboog linksaf naar de Waaslandhaven.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

Net gehoord op de radio: Infrabel heeft laten weten dat er nog het hele weekend hinder zal zijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Dieselfreak »

Ik ga morgen met de trein van Kortrijk naar Gent en terug, kan ik vertragingen verwachten als ik de trein neem die naar Antwerpen rijdt of van Antwerpen komt?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door wva »

Wat een drukte vandaag op L 52.... :D
X-Fader

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door X-Fader »

Dus over deze loc gaat het? Afbeelding grtz
Yves
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

wva schreef:Wat een drukte vandaag op L 52.... :D
Ik zie op railtime wel geen treinen van of naar Sint-Niklaas... Kan je mij eens een treinnummer geven?

Zou het niet kunnen dat ook dit weekend treinen rijden op L52? L59 zal waarschijnlijk pas maandag terug in dienst kunnen. Het zou wel heel uitzonderlijk zijn dat op L52 in het weekend nog treinen rijden. 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wva
Berichten: 315
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door wva »

Stef schreef:
wva schreef:Wat een drukte vandaag op L 52.... :D
Ik zie op railtime wel geen treinen van of naar Sint-Niklaas... Kan je mij eens een treinnummer geven?

Zou het niet kunnen dat ook dit weekend treinen rijden op L52? L59 zal waarschijnlijk pas maandag terug in dienst kunnen. Het zou wel heel uitzonderlijk zijn dat op L52 in het weekend nog treinen rijden. 8)
Zijn de treinen die hun nummer start met 17XXX bv de 17214 rijd via L 52 van St Niklaas naar Antwerpen.

Info railtime:

Het treinverkeer is onderbroken tussen Zwijndrecht en Sint-Niklaas.

Tussen Zwijndrecht en Sint-Niklaas kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst.
Er zijn vervangtreinen ter beschikking tussen Antwerpen-Centraal en Zwijndrecht en tussen Antwerpen-Centraal en Sint-Niklaas (via Boom en Puurs).


Een paar jaar geleden wanneer men aan het werken heeft geweest in de Kennedytunnel waren er ook drie weekends dat er een pendeltrein tussen Antwerpen en St Niklaas reed in het weekend via L 52.

Ik vermoed dat dit dit weekend ook zo zal zijn.(Als de diensten van het zeekanaal mee willen...)
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Treinontsporing Melsele

Bericht door Stef »

Nu staan ze idd op railtime. Daarnet was er nog niets van te vinden. Worden die met sprinters gereden? (van de L-trein?)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie