calabria schreef:De IC Antwerpen-Landen zal nu tijdens de week wel de meest lachwekkende IC van het land zijn. Al die stops na Leuven. IR is al een pak beter. De vraag is hier nog niet naar boven gekomen, maar waarom stopt deze trein niet in Nekkerspoel? Dan behoudt Nekkerspoel een rechtstreekse trein met Leuven (en zullen er minder Mechelaars terug van station moeten veranderen).
Toen de IC-Q indertijd van Mechelen naar Nekkerspoel verhuisde was het kot te klein. En nu het weer terug veranderd is het ook niet goed...
Zoals eerder gezegd: de budgettaire beperkingen en het tijdstip van de wijziging laten geen aanzienlijke aanpassing of uitbreiding van het aanbod toe.
De IC-Q valt in de Luchthaven pal op het rijpad van de IRi verder naar Leuven (en landen) dus neemt de ICQ gewoon de functie van de IRi over. Er is GEEN ruimte voor een extra trein tussen de Luchthaven en Leuven. Die IRi kan op zijn beurt tot Mechelen rijden (ipv lang te keren in de Luchthaven) voor een halfuurspreiding Mechelen-Luchthaven.
En als die stops tussen Leuven en landen zo'n probleem zijn, dan schaffen we ook maar ineens alle stops van de IC-N af tussen Antwerpen en Essen? Er zijn wel meer voorbeelden van treinen die een intenser stoppatroon hebben aan de uiteinden van hun verbinding, simpelweg omdat op die uiteinden meestal ook minder treinen rijden.