herentals... Wissel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
melle

Re: herentals... Wissel

Bericht door melle »

Ja, er is overal tijdelijke signalisatie aangebracht. Van het station tot aan de vertakking is het 40 km/u maximum.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: herentals... Wissel

Bericht door dekooiker »

[quote="L29&15]Waarom niet? Nog altijd de brand van 2009?[/quote]

Inderdaad.

Waarom men toen er niet van geprofiteerd heeft om gelijk die wissel te steken is me een raadsel.
Had wel meer metingen en werk met zich meegebracht.
Maar als men dan toch de heleboel in een aparte relaiszaal moet steken, waarom dan niet die ene wissel die de exploitatie zoveel vlotter zou doen verlopen?
De trein.
Alleen voor durvers.
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: herentals... Wissel

Bericht door ijzeren rijn 82 »

de wissel in herentals is zo goed als klaar
er is nog een klein stuk eruit tussen de 2 sporen want daar hadden verkeerd stuk rail aangeleverd , daar klopte de boogafstand niet die was te groot , lijkt me een 40km/u wissel
melle

Re: herentals... Wissel

Bericht door melle »

Volgens mij is deze geschikt voor 60 km/u.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: herentals... Wissel

Bericht door LML »

Is er al meer duidelijkheid over deze wissel? Naar het schijnt zat de aansluiting en indienstname mee in de elektrificatiewerkzaamheden Herentals-Mol. Omdat de elektrificatiewerkzaamheden uitgesteld zijn, kan men toch voor die paar 100m een draadje spannen, zodat treinen uit Turnhout via normaalspoor kunnen rijden (en tevens naar spoor 1) richting Herentals...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: herentals... Wissel

Bericht door Bibke »

LML schreef:Is er al meer duidelijkheid over deze wissel? Naar het schijnt zat de aansluiting en indienstname mee in de elektrificatiewerkzaamheden Herentals-Mol. Omdat de elektrificatiewerkzaamheden uitgesteld zijn, kan men toch voor die paar 100m een draadje spannen, zodat treinen uit Turnhout via normaalspoor kunnen rijden (en tevens naar spoor 1) richting Herentals...?
Ik heb ergens gelezen dat die bekabeling in de zomer zou uitgevoerd worden onafhankelijk van de al dan niet elektrificatie van Herentals - Mol.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: herentals... Wissel

Bericht door ijzeren rijn 82 »

Spoorwissel al jaar geblokkeerd

De wissel die vlotter treinverkeer tussen Herentals, Turnhout en Geel-Mol mogelijk moet maken, ligt er al een jaar, maar hij werkt nog steeds niet.
In het voorjaar van 2011 legde Infrabel een nieuwe wissel aan in Herentals op de kruising van het spoor naar Turnhout met het spoor naar Geel en Mol. Door deze wissel zal het mogelijk worden om vanuit spoor 1 in het station van Herentals de spoorlijn naar Turnhout te bereiken en zo dus een betere overstapmogelijkheid -en dus tijdswinst- en een grotere betrouwbaarheid aan de reizigers aan te bieden.
De wissel is echter nog altijd niet in gebruik, omdat de noodzakelijke bovenleiding nog niet is aangelegd.
Senator Martine Taelman (Open VLD) kaartte dit dossier nogmaals aan bij bevoegd minister Magnette. Veel wijzer werd ze niet.
"Tot mijn grote spijt kon de minister nog geen opheldering geven over de timing van de elektrificatie van de spoorlijn Herentals-Mol, noch over de inwerkingstelling van deze nieuwe wissel. De minister kondigde wel aan dat het project een prioriteit is en blijft voor Infrabel", aldus Martine Taelman

bron ; GVA
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: herentals... Wissel

Bericht door calabria »

ijzeren rijn 82 schreef:Spoorwissel al jaar geblokkeerd

De wissel die vlotter treinverkeer tussen Herentals, Turnhout en Geel-Mol mogelijk moet maken, ligt er al een jaar, maar hij werkt nog steeds niet.
In het voorjaar van 2011 legde Infrabel een nieuwe wissel aan in Herentals op de kruising van het spoor naar Turnhout met het spoor naar Geel en Mol. Door deze wissel zal het mogelijk worden om vanuit spoor 1 in het station van Herentals de spoorlijn naar Turnhout te bereiken en zo dus een betere overstapmogelijkheid -en dus tijdswinst- en een grotere betrouwbaarheid aan de reizigers aan te bieden.
De wissel is echter nog altijd niet in gebruik, omdat de noodzakelijke bovenleiding nog niet is aangelegd.
Senator Martine Taelman (Open VLD) kaartte dit dossier nogmaals aan bij bevoegd minister Magnette. Veel wijzer werd ze niet.
"Tot mijn grote spijt kon de minister nog geen opheldering geven over de timing van de elektrificatie van de spoorlijn Herentals-Mol, noch over de inwerkingstelling van deze nieuwe wissel. De minister kondigde wel aan dat het project een prioriteit is en blijft voor Infrabel", aldus Martine Taelman

bron ; GVA
Als ik een project al een jaar moet uitvoeren en ik vertel tegen mijn baas dat het een prioriteit voor mij blijft, wat zou hij dan toch doen? :roll:
pietje

Re: herentals... Wissel

Bericht door pietje »

^^ C4 :lol:
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Herentals... wissel

Bericht door LML »

Zijn ze al gestart met de werkzaamheden aan de wissel in Herentals t.h.v. het zeikenhuis (betere doorstroming treinen Turnhout-Brussel en Turnhout-Antwerpen, lees: niet meer op tegenspoor het station van Herentals binnenrijden)...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: herentals... Wissel

Bericht door L29&15 »

Ja, sinds vorige week zijn in Herentals tussen de aftakking naar Turnhout en de OW Lichtaartseweg een 4-tal masten voor de bovenleiding geplaatst.
Misschien dienen zij voor de afwerking van de te plaatsen bovenleiding voor de vorig jaar geplaatste wisselverbinding.

Mvg.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: herentals... Wissel

Bericht door L29&15 »

Goeden avond!

De wisselverbinding waarvan hiervoor sprake is in dienst. Vorige week n.a.v. het brandje in een MW41 in Herentals is de L naar Mol van 18u25 uitzonderlijk vertrokken van spoor 1. Hij moet wel de nieuwe wisselverbinding gebruikt hebben om links te gaan want even later kwam de tegenrit Aankomst om 18u35 van op normaal spoor uit Mol aan.

Vandaag werd in Herentals de trein naar Brussel aangekondigd op spoor 1.
Alle treinen richting Lier (Antwerpen - Brussel - Blankenberge) vertrekken nu op spoor 1, behalve de L-treinen (spoor A). Alle treinen naar Turnhout, Mol en verder van spoor 2, behalve de L-trein naar Mol (spoor 3). Genoemde L-treinen hebben als vertrek/aankomst Herentals.
Het verre lopen (175 m) naar spoor 5 is dus voorbij.

Wel zaten er vandaag nog 2 infrabel-mannetjes bij de nieuwe wisselverbinding en de aftakking naar Turnhout, die zo te zien het spoor of wat dan ook aan de onderkant van de trein tijdens het voorbijrijden in het oog hielden. Weet iemand waartoe dit dient?

De nieuwe wisselverbinding wordt genomen tegen 60 kmh.
Er is bovenleiding op het linkerspoor vanaf de weg naar Lichtaart.
Het spoor richting Mol heeft voorbij de aftakking naar Turnhout nog geen bovenleiding, wel staan er de nodige masten tot aan de Lichtaartseweg.
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: herentals... Wissel

Bericht door BlubBlub »

Aankomen op spoor 1 in Herentals ipv 5. Toch nog eerst een stukje tegenspoor gehad.
L29&15
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 sep 2009, 19:41

Re: herentals... Wissel

Bericht door L29&15 »

BlubBlub schreef:Aankomen op spoor 1 in Herentals ipv 5. Toch nog eerst een stukje tegenspoor gehad.
Ja, het enkel spoor komende van Turnhout mondt uit in het rechter spoor richting Herentals.
Na de brug over de Kleine Nete ligt de nieuwe wisselverbinding naar het linker spoor. Als u wil, rijdt men dan over 150 m op tegenspoor. Onvermijdelijk.
Voor zover ik weet is dat zo op vele plaatsen; "Engelse wissels" zijn blijkbaar uit de mode.
Ook hier vrijwel onmogelijk vanwege de bocht ter plaatse in lijn 15 en de brug over de Kleine Nete die tussen de beide sporen een betonnen verhoging heeft.
Plaats reactie