20.07.2006 (Belga) De hitte heeft woensdagavond het treinverkeer op zowel de lijn Antwerpen-Mechelen via Boom en Puurs als op de lijn Sint-Niklaas-Mechelen een tijdlang stilgelegd. In beide gevallen zorgden de uitzonderlijke temperaturen voor defecten aan de bovenleiding. Dat bericht Het Laatste Nieuws donderdag.
Zowel in Niel als in Willebroek strandden reizigers buiten het station. In het eerste geval werden de ongeveer 80 reizigers geëvacueerd met bussen, in het tweede geval konden de 50 passagiers te voet naar het station van Willebroek. Ook voor de reizigers op andere treinen werden bussen ingelegd. Omstreeks acht uur reden op beide lijnen weer treinen. (svr) (Belga 08:49)
Er waren gisteren grote vertragingen.
De trein naar Kortrijk komende van Mechelen wordt normaal met M4 gereden, maar dit was gisterenavond (22u47) een klassiekje!
Voor het verkeer komende uit Mechelen vertragingen tot 30min en meer...
trainfreak schreef:Er waren gisteren grote vertragingen.
De trein naar Kortrijk komende van Mechelen wordt normaal met M4 gereden, maar dit was gisterenavond (22u47) een klassiekje!
Voor het verkeer komende uit Mechelen vertragingen tot 30min en meer...
Dat is de 2108 die ze vervangen hebben door twee of één enkel klassiekske.
De 2108 (E 837 - trek & duw - LK nr FSD - spoor I) zou blijkbaar genekt zijn door zijn eigen machinist. Het zou te maken hebben met de 3KV-leiding en het duwen van de TB op een verkeerd knopje...
Twee enorm luide knallen (we dachten eventjes dat de ruiten vh seinhuis het zouden begeven) met rookwolk ter hoogte van het stuurrijtuig maakten er een einde aan.
Resultaat: spoor I & II buiten dienst gesteld wegens vrees van schade aan de bovenleiding.
Iets voor half tien heeft de 2216 dan de "ontplofte ram" terug naar/richting Kortrijk gesleept.
Eergisteren zat ik in Geel rustig op een terrasje dichtbij het station te genieten van een fris pintje, toen de IR naar Neerpelt binnenkwam met 10 minuten vertraging. Ook de IR naar Antwerpen vertrok met een kleine 10 minuten vertraging. Dat was rond 22u, dus 'normale' spitsvertragingen waren het niet, waarschijnlijk zal die vertraging dus ook wel aan de hitte te wijten zijn.
Die treinen hebben enkel aansluiting in Antwerpen met de IC-G en 10 minuutjes later/vroeger met de IC naar/uit Brussel, maar als de IC-G vertraging had door de hitte etc etc
Problemen met de koppeling ter hoogte van Haute Picardie. Reizigers hadden de deuren geopend en het verkeed is hierdoor stil gelegd op de LGV. Uiteindelijk zijn de stellen afgekoppeld en afzonderlijk aan het perron gekomen. Door de hoge bezetting op de andere treinen was het niet mogelijk om de reizigers hiermee naar Brussel te brengen. Uiteindelijk is er een Eurostar vanuit Parijs opgestuurd om de gestrande reizigers naar Brussel te brengen. Resultaat is 311 minuten vertraging.