Zoals er ook wetgeving bestaat tegen leegstand schijnt er geen haan naar te kraaien als er panden jaren leeg staan.AlexNL schreef:Voor de exploitatie van de stationsruimtes zouden dezelfde principes moeten gelden als voor de sporen: winkelruimte wordt verhuurd, als een vervoerder interesse heeft in een ruimte en er is plek beschikbaar, dan zou de vervoerder hierop aanspraak moeten kunnen maken. Voorkeursbehandelingen voor een zusterbedrijf (zoals een eigen retailformule) zou dan uit den boze moeten zijn.
U treft het Antwerpen Centraal is niet zomaar een station, maar een groot ding. "NMBS-Holding beheert, ontwikkelt en moderniseert de 37 drukst bezochte stations in België." Geen probleem dan snor ik even de contactgegevens op van het lokale equivalent van NS Poort, kijk even rond op hun site. Zie een lege contactpagina (http://www.b-holding.be/nuttige-links/contact) Is er vast afgehaald samen met die 1,5 miljoen andere adressen. Dus bel je ze maar op, of ga langs aan het loket. 'Doorverbinden' 'Nee u moet dáár zijn' 'Nee hoor, hebben wij niets mee te maken, is een andere afdeling.' En dat is dan nog een groot bekend station waar makkelijk veel informatie over valt te vindenAlexNL schreef:Hoe zit dat eigenlijk in België, wie exploiteert een station als Antwerpen Centraal? En kan ik daar, mocht ik bijvoorbeeld een bus- of treinvervoerder zijn, winkelruimte huren om bijvoorbeeld een loket te openen?
Als je op zoek gaat naar ruimtes om te gebruiken (of kopen) in of nabij andere stations kost het nog meer moeite om uit te vissen wie ze beheerd en hoe je in contact kan komen. Ik heb al enkele ondernemers in Antwerpen Centraal steen en been horen klagen over hun verhuurder (komt beloftes niet na, foutieve voorspellingen, slecht bereikbaar,…) maar het ís mogelijk om wat te huren. Ik zou zeggen: probeer het eens uit of je er dan ook nog pakweg een reisbureau in kan vestigen.