Zijn dat NMBS-trams? Nee, dat zijn trams van DL dus dat is nog altijd iets helemaal anders dan samenwerking met de NMBS. Zo een tramnetwerk buiten de stadsgrens is trouwens nog altijd maar relatief beperkt qua omvang.dentheo schreef:Klein voorbeeld: de lijn laat zijn bussen uit het noorden rijden naar Keizershoek waar de mensen op de tram kunnen... het kan dus ook in Belgie de visgraat
Nieuwe structuur NMBS
Re: Nieuwe structuur NMBS
Re: Nieuwe structuur NMBS
Gisteren zei Magnette in een toespraak nog dat het bijna rond is. Alleen over wie de stations krijgt en securail moet doen was er nog discussie. Maar de grote lijnen liggen vast en het kan nu heel snel gaan. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Nieuwe structuur NMBS
Nog maar net akkoord en vakbonden NMBS dreigen al met acties
Vakbonden: ‘Zwaar probleem als dit te nemen of te laten is'
BRUSSEL - De vakbonden voelen zich voorbijgestoken nu de regering heeft aangekondigd dat er een akkoord is over de spoorhervorming. ‘Als dit te nemen of te laten is, zitten we met een zwaar probleem en komen er acties', zegt Jean Pierre Goossens van ACOD Spoor. ‘Hoe kan er een akkoord zijn als wij niet betrokken zijn', vraagt Luc Piens van ACV-Transcom zich af.
Volledig artikel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... gn=seeding
Vakbonden: ‘Zwaar probleem als dit te nemen of te laten is'
BRUSSEL - De vakbonden voelen zich voorbijgestoken nu de regering heeft aangekondigd dat er een akkoord is over de spoorhervorming. ‘Als dit te nemen of te laten is, zitten we met een zwaar probleem en komen er acties', zegt Jean Pierre Goossens van ACOD Spoor. ‘Hoe kan er een akkoord zijn als wij niet betrokken zijn', vraagt Luc Piens van ACV-Transcom zich af.
Volledig artikel: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... gn=seeding
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Nieuwe structuur NMBS
De vakbonden zitten echt op een dood spoor wat dit betreft. Het plan wat men zich daar voorstelt is door Europese afspraken onmogelijk, dat is de realiteit en die zal men moeten inzien. Beter stopt men met tegenstribbelen en gaan ze een dialoog aan om de problemen die in het nieuwe akkoord zitten zoveel mogelijk weg te werken, daar bereiken ze uiteindelijk veel meer mee.
Re: Nieuwe structuur NMBS
Enig idee waarom Magnette van idee is verandert en het beheer van de stations toch aan NMBS heeft toegekend? Aangezien de taak van de NMBS het eigenlijke vervoer is, leek de integratie van de stations bij Infrabel toch een stuk logischer aangezien zij ook al de andere infrastructuur beheert? Nu blijven we met het probleem dat in de stations sommige installaties eigendom zullen zijn van Infrabel, en andere van NMBS. De nieuwe structuur lost dergelijke conflicten niet op lijkt me.
Re: Nieuwe structuur NMBS
Dat is een financiële zaak denk ik. Stations zijn immers één van de weinige zaken die geld opbrengen, dat kan het saldo van de nmbs wat beter maken denk ik.vlaming78 schreef:Enig idee waarom Magnette van idee is verandert en het beheer van de stations toch aan NMBS heeft toegekend? Aangezien de taak van de NMBS het eigenlijke vervoer is, leek de integratie van de stations bij Infrabel toch een stuk logischer aangezien zij ook al de andere infrastructuur beheert? Nu blijven we met het probleem dat in de stations sommige installaties eigendom zullen zijn van Infrabel, en andere van NMBS. De nieuwe structuur lost dergelijke conflicten niet op lijkt me.
Weet iemand wat er met de freight services gebeurt? Dat staat nergens in de perstekst.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: Nieuwe structuur NMBS
Denk dat de er bij de NMBS dan weer een aparte afdeling komt die gaat over het verhuur van stationsruimtes en projectontwikkelingen e.d. Zoals NS een onderdeel heeft NS stations. http://www.nsstations.nl/Shrek schreef:Dat is een financiële zaak denk ik. Stations zijn immers één van de weinige zaken die geld opbrengen, dat kan het saldo van de nmbs wat beter maken denk ik.vlaming78 schreef:Enig idee waarom Magnette van idee is verandert en het beheer van de stations toch aan NMBS heeft toegekend? Aangezien de taak van de NMBS het eigenlijke vervoer is, leek de integratie van de stations bij Infrabel toch een stuk logischer aangezien zij ook al de andere infrastructuur beheert? Nu blijven we met het probleem dat in de stations sommige installaties eigendom zullen zijn van Infrabel, en andere van NMBS. De nieuwe structuur lost dergelijke conflicten niet op lijkt me.
Weet iemand wat er met de freight services gebeurt? Dat staat nergens in de perstekst.
Maar zelf vind ik dit wel een goede ontwikkeling voor de NMBS.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Nieuwe structuur NMBS
Even terzijde: waartoe een strak vastgehouden opdeling van verantwoordelijkheden kan leiden:
Bron: NOS Teletekst, 8 januari 2013Nieuwe brandweerwagens te hoog
In Flevoland zijn 14 brandweerwagens besteld die te hoog zijn.
De wagens zijn bedoeld voor de Noordoostpolder. Bij vier brandweerposten kunnen zij niet door de deuren van de brandweerkazerne.
Dat de wagens te hoog zijn was volgens de Brandweer Flevoland al bekend bij de aanbesteding. Toch is de bestelling doorgezet, omdat de brandweer over de brandweerzorg gaat, en de gemeenten over de gebouwen, aldus een woordvoerder.
Hij geeft toe dat het een lachwekkende toestand is. De gemeenten moeten nu de verbouwingskosten van de kazernes gaan betalen. De nieuwe brandweerwagens zijn 25 centimeter te hoog.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: Nieuwe structuur NMBS
Bordensteker schreef:Even terzijde: waartoe een strak vastgehouden opdeling van verantwoordelijkheden kan leiden:Bron: NOS Teletekst, 8 januari 2013Nieuwe brandweerwagens te hoog
In Flevoland zijn 14 brandweerwagens besteld die te hoog zijn.
De wagens zijn bedoeld voor de Noordoostpolder. Bij vier brandweerposten kunnen zij niet door de deuren van de brandweerkazerne.
Dat de wagens te hoog zijn was volgens de Brandweer Flevoland al bekend bij de aanbesteding. Toch is de bestelling doorgezet, omdat de brandweer over de brandweerzorg gaat, en de gemeenten over de gebouwen, aldus een woordvoerder.
Hij geeft toe dat het een lachwekkende toestand is. De gemeenten moeten nu de verbouwingskosten van de kazernes gaan betalen. De nieuwe brandweerwagens zijn 25 centimeter te hoog.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Nieuwe structuur NMBS
Omdat de NMBS dan winst kan doen op de stations en dat de prijs van de treinticketten naar beneden haalt. Het moet wel op de treinreiziger draaien, he.vlaming78 schreef:Enig idee waarom Magnette van idee is verandert en het beheer van de stations toch aan NMBS heeft toegekend? Aangezien de taak van de NMBS het eigenlijke vervoer is, leek de integratie van de stations bij Infrabel toch een stuk logischer aangezien zij ook al de andere infrastructuur beheert? Nu blijven we met het probleem dat in de stations sommige installaties eigendom zullen zijn van Infrabel, en andere van NMBS. De nieuwe structuur lost dergelijke conflicten niet op lijkt me.
Re: Nieuwe structuur NMBS
Dit heeft weinig met opdeling van bevoegdheden te maken maar alles met slechte communicatie. Door bepaalde bevoegdheden over te hevelen naar een hoger niveau kan men standaardiseren en heeft men schaalvoordelen zoals een grotere aanbesteding die de prijzen kan drukken.Bordensteker schreef:Even terzijde: waartoe een strak vastgehouden opdeling van verantwoordelijkheden kan leiden:Nieuwe brandweerwagens te hoog
Blijkbaar dan toch iemand die die praatjes van de socialisten gelooftRetard schreef:Het moet wel op de treinreiziger draaien, he.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
De verdeling van de schuldenberg schuift men voor zich uit, de molensteen B-Logistics wordt alvast rond de nek van de NMBS gehangen.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Nieuwe structuur NMBS
De goederentak werkt al enige tijd samen met DB Schenker, kan dat niet gewoon aan de Duitsers verkocht worden of gaat dat niet vanwege het statuut?
Re: Nieuwe structuur NMBS
En daarom dreigt men weeral met een staking, om de reiziger ter wille te zijnRetard schreef:Het moet wel op de treinreiziger draaien, he.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)