VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Anders gezegd maak u eens belachelijk voor heel het land. Je zet een filmke online waarin duidelijk te zien is dat het sein open komt voor de trein er voorbij is (eens de trein er voorbij is zou het trouwens toch terug rood worden).
Om maar aan te tonen dat je u beter niet gaat moeien met zaken waar je geen kaas van hebt gegeten.
Anders gezegd maak u eens belachelijk voor heel het land. Je zet een filmke online waarin duidelijk te zien is dat het sein open komt voor de trein er voorbij is (eens de trein er voorbij is zou het trouwens toch terug rood worden).
Om maar aan te tonen dat je u beter niet gaat moeien met zaken waar je geen kaas van hebt gegeten.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Inderdaad. En ik moet zeggen dat hij wel de beste plaats gekozen heeft om dit te filmen, je kan met zekerheid zeggen dat hij door het rood gereden is ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Maar het AVG-sein kan toch niet open komen alvorens het uitrijsein op veilig staat?
Ik neem graag aan dat de trein niet door het rode sein is gereden en dat de treinbestuurder goed wist wat hij deed.
Maar er is toch een onregelmatigheid gebeurd als hij niet op de AVG heeft gewacht.
Tenzij de AVG buiten dienst was natuurlijk.
Paul (lang geleden geboren en opgegroeid in Sint-Truiden)
Ik neem graag aan dat de trein niet door het rode sein is gereden en dat de treinbestuurder goed wist wat hij deed.
Maar er is toch een onregelmatigheid gebeurd als hij niet op de AVG heeft gewacht.
Tenzij de AVG buiten dienst was natuurlijk.
Paul (lang geleden geboren en opgegroeid in Sint-Truiden)
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Nee. Er zijn uitzonderingen op. Indien de trein meer dan 30m van het sein staat mag de tb aanzetten tot aan de voet van het sein om indien nodig de nodige formaliteiten te vervullen. Dit nadat hij de treinbegeleider hier van op de hoogte heeft gebracht met dienstgsm, intercom, of klaksontonen. Indien er formaliteiten gedaan zijn moet de avg uitschakeld worden alvorens het sein effectief te overschrijden.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Als de AVG op basis van de afstand van een uitritsein zo gemakkelijk kan worden genegeerd, wat is dan nog de meerwaarde van een AVG en al de handelingen en controles die ermee samenhangen? Dan kan men die AVG toch even goed overal gewoon afschaffen?
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
het kan zijn dat de trein optrok tot aan het sein, mede ook om achteraan plaats te maken aan het perron voor de volgende trein. In brussel-centraal word ook zo gewerkt dacht ik.
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/car/icones/m6bdx.gif)
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/car/icones/m6b.gif)
![Afbeelding](http://www.belrail.be/F/fiches/traction/icones/hle13.gif)
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Maar Steven schreef niet over het 'negeren' van een AVG maar over een bijzondere procedure in noodgevallen, nl. na het waarschuwen van de treinbegeleider op zicht rijden tot vlak voor het gesloten uitrijsein, om daar de nodige formaliteiten (voor eventuele overschrijding van dat sein?) te kunnen vervullen. Althans zo heb ik Stevens uitleg begrepen.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Omdat in 99% van de gevallen de standaard procedure gebruikt wordt en de AVG daar wel nut heeft.Jeroen schreef:Als de AVG op basis van de afstand van een uitritsein zo gemakkelijk kan worden genegeerd, wat is dan nog de meerwaarde van een AVG en al de handelingen en controles die ermee samenhangen? Dan kan men die AVG toch even goed overal gewoon afschaffen?
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
En wat was hier dan het noodgeval?Paul schreef:Maar Steven schreef niet over het 'negeren' van een AVG maar over een bijzondere procedure in noodgevallen,
Als hier de 'simpele' versie kan worden toegepast zonder dat er - neem ik aan - wordt ingeboet op veiligheid, waarom past men die dan niet altijd toe en wordt er al jaren gepalaverd over 101 handelingen die gaan moeten worden gesteld in de nieuwe procedure?Shrek schreef:Omdat in 99% van de gevallen de standaard procedure gebruikt wordt en de AVG daar wel nut heeft.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Het woord 'uitzonderlijke situatie' is misschien beter.Jeroen schreef:En wat was hier dan het noodgeval?Paul schreef:Maar Steven schreef niet over het 'negeren' van een AVG maar over een bijzondere procedure in noodgevallen,
De enige reden omdat de TB optrok tot aan de voet van het sein, was omdat de AVG al meer dan 3 minuten rood bleef omdat het vertreksein eveneens rood bleef.
Dan schrijft de reglementering voor dat men mag optrekken tot aan het sein (indien afstand >30m) om naar de telefoonkast te gaan en de eventuele overschrijdingsprocedure toe te passen indien het sein gestoord zou zijn. Men moet vooraleer te vertrekken wel contact hebben gehad met de TBG (bv via gsm) om de mededeling 'Verrichtingen Gedaan' dan mondeling te krijgen. (Wat hier wel het geval zal geweest zijn aangezien al de deuren dicht waren. Maar op het moment dat de TB het sein aan het naderen was, kwam het sein open en is de TB dan doorgereden aangezien hij het vertrekbevel (VG) mondeling toch al had gekregen van de TBG)
@ Jeroen
Dit is toch niet zo verwonderlijk!
Als het sein gestoord zou zijn (en dus niet open kan komen ) blijft de AVG ook rood, dan moet er toch een procedure zijn om toch te kunnen vertrekken. Of moet die trein daar blijven staan koekeloeren tot in de eeuwigheid?
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Heel juist Paul.Paul schreef:Maar Steven schreef niet over het 'negeren' van een AVG maar over een bijzondere procedure in noodgevallen, nl. na het waarschuwen van de treinbegeleider op zicht rijden tot vlak voor het gesloten uitrijsein, om daar de nodige formaliteiten (voor eventuele overschrijding van dat sein?) te kunnen vervullen. Althans zo heb ik Stevens uitleg begrepen.
Je kan als tb niet weten waarom het sein rood blijft en dus heb je het recht uw trein al te verplaatsen als je verder dan 30m staat van het sein. Hiervoor dien je dus wel voor je gaat verplaatsen de tbg te verwittigen. Dit staat volledig lis van waar de avg voor dient. Avg = aanduidde verrichtingen gedaan. Dit is aan perron het uit en instappen van reizigers en sluiten van de deuren.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Wie heeft het over een simpele versie? Het simpelste is gewoon de AVG draaien en wachten tot hij wit wordt, al de rest is ingewikkelder.Jeroen schreef:Als hier de 'simpele' versie kan worden toegepast zonder dat er - neem ik aan - wordt ingeboet op veiligheid, waarom past men die dan niet altijd toe en wordt er al jaren gepalaverd over 101 handelingen die gaan moeten worden gesteld in de nieuwe procedure?Shrek schreef:Omdat in 99% van de gevallen de standaard procedure gebruikt wordt en de AVG daar wel nut heeft.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Blijkbaar toch niet zo simpel, getuige de vechtpartijen om de in te nemen deuropeningen en de te overmeesteren treinbegeleiders. En het nieuwe systeem lijkt mij nog een pak ingewikkelder.Shrek schreef:Wie heeft het over een simpele versie? Het simpelste is gewoon de AVG draaien en wachten tot hij wit wordt, al de rest is ingewikkelder.
Gewoon deuren sluiten en via een portofoon laat de TBG aan de TB en de blok weten dat de trein kan vertrekken en klaar is kees.
Re: VIDEO. Vader bezorgd over trein die rood sein negeert
Dat is toch wat het nieuwe systeem gaat doen? Alleen is de portofoon een digitale code over de GSM-R zodat er geen miscommunicatie mogelijk is.Jeroen schreef:Blijkbaar toch niet zo simpel, getuige de vechtpartijen om de in te nemen deuropeningen en de te overmeesteren treinbegeleiders. En het nieuwe systeem lijkt mij nog een pak ingewikkelder.
Gewoon deuren sluiten en via een portofoon laat de TBG aan de TB en de blok weten dat de trein kan vertrekken en klaar is kees.