Jeroen schreef:
Ja maar ik heb hier van experten begrepen dat de AVG-lampen net gaan verdwijnen? Die 'visuele beveiliging' zou er sowieso uitgaan en bestaat trouwens al op heel wat plaatsen niet, hé.
Negatief, de TBG moet eerst aan de blok laten weten met zijn badge dat de trein vertrekkensklaar is, blok zet zijn open en laat dat via die badge weten aan de TBG en dan pas geeft de TBG het vertrekbevel aan de TB via die badge.
Jeroen schreef:
Ik dacht dat men net die vlees-nog-vissituatie van de AVG die rood blijft en de TBG die in de deur staat te wachten en er de wacht houdt, wilde zien verdwijnen?
Maar dat is wel het voordeel van de AVG voor de TB,
maar op hetzelfde moment dan het nadeel van de AVG voor TBG
in ieder geval lost de nieuwe vertreksprocedure dit laatste eindelijk op
Jeroen schreef:
Trouwens, via radiocommunicatie is er veel meer info-uitwisseling mogelijk tussen alle partijen (TB, TBG en blok) dan via een rode AVG. Het is ook snel en gemakkelijk en kan vanop alle plekken gebeuren.
Dat betwijfel ik,
6 witte lampen is denk ik veel duidelijker en sneller dan mondeling contact (zeker is ons land met verschillende talen en dialecten)
Jeroen schreef:
Ja dan moet de reglementering maar veranderen, hé
Die zal veranderen, maar voorlopig is ze zo en biedt jou voorstel dus geen oplossing voor dit probleem
Jeroen schreef:
Is dat nu zo een nonsens wat ik schrijf? Of kan je het weer niet hebben dat er vragen worden gesteld bij de "perfecte NMBS die nooit kan falen"?
Wat is dat nu voor zever, waar heb ik dat beweerd? En wat bedoel je met "weer"?
Ik bedoel gewoon dat jij doet alsof je de perfecte oplossing hebt, maar doordat je er niet mee in aanraking komt over het hoofd ziet dat ze wel tekortkomingen heeft die er nu met de AVG zelfs niet zijn.