Trillingen op de 50a

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Bericht door Wover »

Steven schreef:nu staan er idd seinen maar eer die lijn 200 gaat zijn zal er nog veeel water naar de zee lopen denk ik
hoezo, blijft de vmax op L36(N) dan altijd 160? die lijn is toch gewoon overal zo goed als kaarsrecht?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voor 200 te rijden moet er etcs komen en dit van het niveau 2, dit moet geplaatst en getest worden, ze zijn nu bezig op de hsl richting nederland en daar blijkt het waarschijnlijk ni tijdig in orde te komen, op L36N spreken ze voorlopig nog niet van testen, dus laat staan dat het volgend jaar actief zal zijn, daar is dus enige vertraging op de installatie te voorzien
Bert

Bericht door Bert »

traindriver schreef:trillingen worden veroorzaakt na vervangen dwarsliggers met een kraan.
Deze plaatst de nieuwe dwarsliggers voorlopig,waarna het spoor met een niveleermachine word effen gelegd.Zolang de vervanging niet volledig is afgelopen en deze machine zijn werk niet kon doen,treden op dit baanvak inderdaad de hinderlijke trillingen op .
Dan duurt dat wel zeer lang tot ze eens komen, want op het vorig forum was er van die trillingen in juni 2005 al sprake. :?
Toch bedankt voor de uitleg. :)
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ja als die testkrokodil vlak voor Montzen na 3 weken ook nog altijd niet hersteld is..Dan kan je je wel indenken dat Infra met deze enorm zomerse temperaturen HEEL veel zin heeft om hard te werken :P
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Efkes ter info,

er zijn serieuze werken voorzien in 2007 tussen Oostkamp & Beernem. Er zal - ter hoogte van de inrit van Beernem - zowel op spoor A als B telkens een goeie 500 meter spoor volledig vervangen worden. 's Nachts zou de lijn sluiten. Maar de treintjes moeten blijven rijden, dus gaat alles via de lijn 66.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

't Seinerke schreef:Efkes ter info,

er zijn serieuze werken voorzien in 2007 tussen Oostkamp & Beernem. Er zal - ter hoogte van de inrit van Beernem - zowel op spoor A als B telkens een goeie 500 meter spoor volledig vervangen worden. 's Nachts zou de lijn sluiten. Maar de treintjes moeten blijven rijden, dus gaat alles via de lijn 66.
Waar is lijn66?
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

't Seinerke schreef:Efkes ter info,

er zijn serieuze werken voorzien in 2007 tussen Oostkamp & Beernem. Er zal - ter hoogte van de inrit van Beernem - zowel op spoor A als B telkens een goeie 500 meter spoor volledig vervangen worden. 's Nachts zou de lijn sluiten. Maar de treintjes moeten blijven rijden, dus gaat alles via de lijn 66.
en lijn 73 he ze moeten ni tot kortrijk rijden om in gent te geraken he :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Nonkelronnie schreef:
't Seinerke schreef:Efkes ter info,

er zijn serieuze werken voorzien in 2007 tussen Oostkamp & Beernem. Er zal - ter hoogte van de inrit van Beernem - zowel op spoor A als B telkens een goeie 500 meter spoor volledig vervangen worden. 's Nachts zou de lijn sluiten. Maar de treintjes moeten blijven rijden, dus gaat alles via de lijn 66.
Waar is lijn66?
Joepie, we gaan dus slapeloze nachten tegemoet in Loppem! :P :lol: :P
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

[/quote] en lijn 73 he ze moeten ni tot kortrijk rijden om in gent te geraken he :-)[/quote]

Oeps, juust ! :oops:
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Het is zover,

heb gehoord dat ze eraan beginnen ergens begin februari. Een gans weekend zal de lijn 50A gesloten worden tussen Gent & Brugge. Omleiding voor alle verkeer.

Het zou gaan om serieuse spoorwerken net voor Gent,
misschien wel over de ganse lijn.

Als ik iets meer informatie te weten kom,
laat ik iets weten.
TBbart

Bericht door TBbart »

dat spoor aan de R4 aan de overkant van de bundel blaarmeersen kant Gent St. P gaat dalend naar beneden ... en dan stopt het ... ik heb een vermoeden dat die onder de 2 middenste zal geen en ergens in bundel CD moet uitkomen... dat is wel een heel werk. En wil zeggen dat het hele bovenliggende stuk niet in gebruik mag zijn... Mss is het daarvoor. Maja... kan evengoed iets anders zijn hé, ik denk en improviseer maar luidop hé :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TBbart schreef:dat spoor aan de R4 aan de overkant van de bundel blaarmeersen kant Gent St. P gaat dalend naar beneden ... en dan stopt het ... ik heb een vermoeden dat die onder de 2 middenste zal geen en ergens in bundel CD moet uitkomen... dat is wel een heel werk. En wil zeggen dat het hele bovenliggende stuk niet in gebruik mag zijn... Mss is het daarvoor. Maja... kan evengoed iets anders zijn hé, ik denk en improviseer maar luidop hé :P
Ja, dat zou wel eens goed kunnen! :wink: Dat stuk van de 50a moet daar een stuk in de lucht in om dat spoor onder beide hoofdsporen te kunnen laten passeren. De treinen kunnen wel nog passeren langs dat andere zijspoor langs de Blaarmeersen (rijrichting Brugge -> Gent). Misschien dat ze de treinen nog enkel in deze richting zullen laten rijden en dat ze in de andere richting dan omleiden via Deinze en Lichtervelde.

Het zou wel mooi treinverkeer opleveren hier in Loppem, met die omleidingen! :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

't Seinerke schreef:Het is zover,

heb gehoord dat ze eraan beginnen ergens begin februari. Een gans weekend zal de lijn 50A gesloten worden tussen Gent & Brugge. Omleiding voor alle verkeer.

Het zou gaan om serieuse spoorwerken net voor Gent,
misschien wel over de ganse lijn.

Als ik iets meer informatie te weten kom,
laat ik iets weten.
Zijn dit enkel de werken in Gent, of gaan ze van de gelegenheid ook gebruik maken om Beernem - Brugge te vernieuwen? Het is alleszins eens dringend nodig want ik geloof dat de treinen met hun wielen al bijna tegen de dwarsliggers aanzitten. :P
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Heb wat info,
zie nieuw topic
Plaats reactie