zijdelingse aanrijding

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
1607

zijdelingse aanrijding

Bericht door 1607 »

een zijdelingse aanrijding heeft plaatsgevonden in Brugge. kom dat zien, kom dat zien... :wink:
Thomas

Bericht door Thomas »

Op de VTM hebben ze even twee foto's getoond en ik dacht een M5 of M6 gezien te hebben die bijna op zijn zij lag, en een AM86.
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Het was een M6. Die lag inderdaad bijna op zijn kant en heeft, als ik het goed gezien heb, daarbij ook wat signalisatie meegesleurd.

De andere trein was ouder (bordeaux) materiaal. Een van de twee vervoerde geen passagiers. Volgens De Standaard was dat de M6. Voor de betrokkenen moet het alleszins flink schrikken geweest zijn.

Dat is de eerste M6 zeker die zo beschadigd geraakt? Van hetgeen ik gezien heb (en ervan ken) is reparatie geen probleem.

Linkje: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092006_035
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml#
M6 was vol (en gekanteld)
Dat ander moet een klassiekje zijn, AM75 komt niet in Brugge bij mijn weten. Tenzij het een overbrenging was van M2's want ze waren leeg
Jean

Bericht door Jean »

Hmm , ik heb op de radio gehoord dat de dubbeldekker leeg van Blankenberge naar Kortrijk moest en dat er een bosting met motorstel was , op tv zag je dat dit MS een 2-ledig bordeaux exemplaar was (bijnaam " groentje " )
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Jean schreef:Hmm , ik heb op de radio gehoord dat de dubbeldekker leeg van Blankenberge naar Kortrijk moest en dat er een bosting met motorstel was , op tv zag je dat dit MS een 2-ledig bordeaux exemplaar was (bijnaam " groentje " )
Botsing was tss
-Lege ram M'6en die als 'ER' terug nr Kortrijk of Oudenaarde moest en uit de bundel v Brugge kwam (spoor U1)
-Klassiek 2-ledig stel (trein 682 Brugge-Kortrijk vertrek om 12.07h)
Beide treinen reden dus in zelfde richting...
Locomotief 5175
Berichten: 338
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Welke nummer is die tweetjes ????
IS enkel tweetjes of 2 stellen ???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Hallo,
ik moest erjuist door toen de herrie er was.Opgelet dit is uit een reizigersperspectief, dus aan al de genen die dit leest en er mee te maken had, mijn verontschuldigingen als ik soms te to-the-point ben.

15h45. Mijn school is gedaan ik ga op't gemakske naar de bushalte.

15h51. Ik krijg te horen van een klasgenoot de woorden "Ge zult ni langs Kortijk kunnen gaan", ikzelf had hier niet zoveel aandacht aan besteed

15h54. Een andere schoolgenoot wist me te vertellen dat er bijna geen trein was aangekondigd

16h05. Mijn Bus zet aan richting station. nog altijd niets vermoedend

16h11. Ik kreeg een telefoon van mede-forumgenoot Jonathan dat er slechts 3 treinen aangekondigd werden

16h25. Ik kom toe in het station van Brugge er was 1M4m-stam (21/27+4M4B+1M4ADx) die de IC 8xx'en tussen FR en FSD uitvoerde.

16h35. Vermits het 6 maand geleden was dat ik op de lijn 66 begon te pendelen heb ik met een paar vrienden iets gaan drinken (vermits ze allemaal voor dit hun trein lieten vallen kon ik dit moeilijk afzeggen). Enfin terwijl we aan het genieten waren, hebben we ons weinig aangetrokken van wat er buitenaf gebeurde

17h05. 2 van mijn vrienden zitten op trein 1816 naar Gent een andere (forumgenoot Jonathan) op trein 537 naar Oostende.Intussen informeerde ik betreffende trein 817 naar Kortrijk die niet reed.
Het moment van de beslissing zou ik het over Kortrijk riskeren of zou ik maar braafjes via Gent gaan, vermits ik nog nooit in een zo'n situatie heb gezeten, was het eens op lange termijn intressant om het ook eens mee te maken, dus heb mijn traditionele rijsweg gevolgd.Enfin nu naar de bus,

17h10. weer uit het station, voor het station was het een overrompeling van 500+ mensen

17h23. Eindelijk komt er een bus aan.meer dan 500+ mensen storten zich op de bus. ik kon nog een zitplaats bemachtigen, die bus kon ook wel rammellen naar mijn goesting (niet dat dit erg was) zelfs de Mw 41 kon niet toppen.

17h23-18h05. Onderweg worden er verschillende telefoons gemaakt van mede-reizigers, zo wist iedereen eigenlijk wat er aan de hand was, want in Brugge kreeg we niet zoveel informatie, een van mijn vrienden die in Gent was toegekomen wist beter wat er al gaande was (40km verder) dan iemand die in die situatie zat.

18h05 We komen aan in Torhout. hier staan 2 M4m stammen (Loc 2752 met ADX 580xx en Loc 2108 met ADX 58052) er werd omgeroepen dat de trein op spoor 2 niet toegankelijk was, uiteindelijk ben ik zoals iedereen op spoor 3 op de M4 geklommen

18h15. Niemand te merken in de 58052 er staat reeds hééééél wat volk ôp het perron en de deur is toe

18h24. er komen op spoor 2 3 klasiekskes te verschijnen, en die vertrokken en ik zat nog op de M4m, enfin, persoonlijk vind ik dat ze die wel nog eens door te trein konden lopen of afgeroepen worden dat die L-trein eerst ging vertrekken (op de trein hoor je de stationsomroepen niet.)
in Torhout kwam ik ook forumgenoot Bert tegen.

18h48. We vertrekken als trein 818 naar Kortijk als L-trein, ik was bijna zeker dat ik mijn aansluiting ging missen, en veel moeite deed ik niet, had geen zin om na al dat nog eens de TBG te vragen om te bellen

19h18. Aankomst in Kortrijk tot mijn verbazing stond de IC trein 2318 nog in Kortrijk dus go-and jump (Break 354)

19h37. Aankomst Oudenaarde

19h55. Eindelijk thuis :lol: :lol: :lol: :D :D nu kan ik eindelijk zien wat er écht gebeurd is
Laatst gewijzigd door OO-MSS op 15 sep 2006, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Een hele tijd konden treinen enkel ontvangen worden op spoor IX en spoor X. Dit wegens de buitendienststelling plus het buiten spanning stellen van beide traagsporen lijn 50A/5 plus beide sporen lijn 66. Ook bijna het volledige wisselcomplex kant Gent werd onbruikbaar door deze maatregelen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Locomotief 5175 schreef:Welke nummer is die tweetjes ????
IS enkel tweetjes of 2 stellen ???
In Brugge kwam de 261 - de enigste MS 65 met verticale koplampen - binnen, aan de eerste klasse-afdeling was de deur en de koppeling kapot. Maar zo beschadigd zag die er niet uit, het zullen dus minstens twee stellen geweest zijn.
Laatst gewijzigd door Jonathan op 16 sep 2006, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:
Locomotief 5175 schreef:Welke nummer is die tweetjes ????
IS enkel tweetjes of 2 stellen ???
In Brugge kwam de 261 - de eenigste MS 65 met verticale koplampen - binnen, aan de eerste klasse-afdeling was de deur en de koppeling kapot. Maar zo beschadigd zag die er niet uit, het zullen dus minstens twee stellen geweest zijn.
het ging over 2 stellen
olivdo

Bericht door olivdo »

Vergeet jullie meldingsblad voor vertragingen niet in te vullen.
Nog 24 keer en je krijgt een stuk van je abonnement terugbetaald.

Olivier
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

ik denk dat het geen effect zal geven vermits mijn trein 818 met 5 8 minuten en 2318 met 6 minuten is aangekomen
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Ik dacht dat het eerste stel 270 was.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Eerste spoor Brugge-Kortrijk vrij rond 14 uur

mvn

BRUSSEL - Rond 14 uur zaterdagmiddag moet een eerste spoor op de lijn Brugge-Kortrijk opnieuw vrij zijn voor treinverkeer, weliswaar aan beperkte snelheid. Tegen zondagmiddag zouden ook opnieuw treinen moeten kunnen rijden op het tweede spoor.
Donderdag reden in Brugge twee passagierstreinen, een dubeldekker en een gewone trein, op mekaar in. Daarbij vielen vier gewonden en werd het treinverkeer op lijn 66 (Brugge-Kortrijk) onderbroken. De schade aan de wagons en spoorinfrastructuur is groot.

,,We hopen rond 14 uur een eerste spoor vrij te kunnen maken. Dan zou er opnieuw treinverkeer aan een beperkte snelheid moeten mogelijk zijn. De vervangende busdienst tussen Brugge en Torhout kan dan ook stopgezet worden'', aldus Petit.

,,We zijn de hele nacht in de weer gewest met de takel- en herstellingswerken. De eerste trein is getakeld en men werkt verder aan de herstelling van de sporen, wissels en bovenleidingen. De takeling van de tweede trein, de dubbeldektrein, is technisch een zware klus'', aldus nog Petit.

Volgens de Infrabel-woordvoerder is het wel de bedoeling om rond zondagmiddag ook het tweede spoor vrij te maken.

De precieze oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. Daarvoor loopt een onderzoek.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 092006_005
Plaats reactie