Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Juist. Een site over coaches. Ik denk het ook ja :roll:
Wist je dat Google héél handig kan zijn?
Ja dat wist ik. Maar, zoals jij zelf net bewezen hebt, is het niet altijd evident er iets op te vinden...
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

ICFB is idd een nieuwsgroep die je raadpleegt met bv Outlook.

Hier staat hoe je je moet aanmelden op ICFB: http://icfb.belrail.be/
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Bedankt!

Het stel op de foto's lijkt mij echter gewoon een gemoderniseerd stel te zijn met een ander kleurtje: het heeft nog steeds een eersteklasafdeling, en als je door de ramen kijkt, zie je dat ook het interieur gewoon dat van een gemoderniseerd stel is. Gaat dit stel dan niet tot 'GEN' stel worden omgebouwd? Het lijkt me wat dom om het eerst te moderniseren, en dan dat nieuwe interieur er terug uit te halen.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Teach2 schreef:Bedankt!

Het stel op de foto's lijkt mij echter gewoon een gemoderniseerd stel te zijn met een ander kleurtje: het heeft nog steeds een eersteklasafdeling, en als je door de ramen kijkt, zie je dat ook het interieur gewoon dat van een gemoderniseerd stel is. Gaat dit stel dan niet tot 'GEN' stel worden omgebouwd? Het lijkt me wat dom om het eerst te moderniseren, en dan dat nieuwe interieur er terug uit te halen.
Ja, dat zou het toppunt zijn eerst moderniseren, om der dan van die beestenwagons van te maken.
Ik hoop in ieder geval dat ze die beestenwagons niet inzetten op lijn 89, want ik heb geen zin om regelmatig recht te staan op de trein.

Ja, ik weet dat het GEN voor korte afstanden is, maar 27 tot 28 minuten iedere dag rechtstaan vind ik wel wat te veel van het goede
Als dat één van de troeven mag zijn van het concept GEN? veel rechtstaan!
Vrees ik dat der toch weinig mensen zullen kiezen voor de trein!
Maar ja, dat zijn weer van de prachtige voorstellen die door directeurs in de Frankrijkstraat worden gelanceerd (die nauwelijks de trein nemen in 2de klas tijdens de spits!!!). Ze zouden dan misschien anders denken..
Duikbril AM86

Re: Materieel GEN-CR

Bericht door Duikbril AM86 »

SIMPY.be schreef:Hebben jullie dit al gezien??? Afbeelding
Bhaaaaa ik krijg echt buikkrampen van die beestenwagons.
Zoals iemand hier in een ander topic zie "ze kunnen die oude poststellen misschien ook nog gebruiken, met die grote rolluiken is het nog sneller om in en uit te stappen.. "
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

waarom toch niet gewoon dubbeldeksmotorstellen kopen :roll: het zou te handig zijn en te comfortabel voor de reiziger zeker :cry:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Shrek schreef:waarom toch niet gewoon dubbeldeksmotorstellen kopen :roll: het zou te handig zijn en te comfortabel voor de reiziger zeker :cry:
Ga dat maar eens in de Frankrijkstraat gaan vragen! :roll:
Illegal_Alien

Bericht door Illegal_Alien »

Gewoon net als in NL zo`n nieuwe M6 kopbak ombouwen, zodat de benedenverdieping de motoren heeft, :P (mDDM)

Zoiets dus:
Afbeelding Of die rode dubbeldekkers :) (M5?)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dat zou inderdaad nog eens een gedacht zijn! :P Met dat ze die M5-en gaan moderniseren zou je ook een aantal stuurrijtuigen kunnen maken uitgerust met een motor, die dan gekoppeld kan worden aan gewone M5-rijtuigen.

Op die manier is trouwens het type 40 onstaan! :wink: Dit waren eigenlijk twee M3-rijtuigen gekoppeld aan een motorrijtuig. Een van die M3-rijtuigen werd dan voorzien van een stuurpost! :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:waarom toch niet gewoon dubbeldeksmotorstellen kopen :roll: het zou te handig zijn en te comfortabel voor de reiziger zeker :cry:
er zal nog niet voldoende budget zijn voor die aankoop en als tussenoplossing tot dan zal men dit doen
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Duikbril AM86 schreef:Ik hoop in ieder geval dat ze die beestenwagons niet inzetten op lijn 89, want ik heb geen zin om regelmatig recht te staan op de trein.

Ja, ik weet dat het GEN voor korte afstanden is, maar 27 tot 28 minuten iedere dag rechtstaan vind ik wel wat te veel van het goede
Als ik correct ben en het GEN niet hetzelfde is als de CityRail, dan voor zover ik weet loopt het GEN slechts tot in Burst.

Zo niet, dan zal het inderdaad nog lachen worden als je van in Zottegem tot Denderleeuw 30 minuten mag rechtstaan, en er zijn daar veel stopplaatsen. :)
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Ik ken in Parijs geen een RER met weinig zitplaatsen... mi79 niet, Z56000 niet, Z20900 niet M2 niet...
Als ze daar nu eens een voorbeeld aan namen :evil:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Shrek schreef:waarom toch niet gewoon dubbeldeksmotorstellen kopen :roll: het zou te handig zijn en te comfortabel voor de reiziger zeker :cry:
Dubbeldekstreinen hebben zo ook bepaalde nadelen. Je ziet in Duitsland nergens dubbeldekkers op de S-bahn.

Belangrijk voor het GEN is dat de reistijden snel zijn. Dus moeten de halteringstijden laag, en dat kan niet met dubbeldekkers.

Het is mijns inssiens beter dat men voor het GEN eerst met enkeldeks motorstellen begint. Kapacititeitsproblemen lost men in de beginfase het best op door gewoon vaker te rijden.
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Ik meen gelezen te hebben in "Spoorwegjournaal" of "op de baan" (ik weet niet in welk magazine het stond), dat er maar een deel van een rijtuig zo ingericht zou worden. In de andere rijtuigen zouden er wel zetels zijn dan, vermoed ik. tenzij de NMBS zich ook wil toespitsen op veevervoer??
Bert

Bericht door Bert »

De eerste met een nieuw laagje verf...

Afbeelding Hoe ze er vanbinnen uitzien, ik zou het niet weten.


Bron Railpassie.
Plaats reactie