IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Bij de IC L staat er nog geen materieel!
AM96??? :)
Maar waarom heeft de IC L andere tijden in de week als het weekend...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Merijn schreef:De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
Als je daar de stoptrein Leuven-Antwerpen-Brussel-Geraardsbergen mee wil zeggen, kan ik u vertellen dat het met ms breaks gaat worden en niet met ms sprinters zoals op de B-website vermeld staat.
Op Antwerpen-Herentals gaan ze met Ms Sprinters rijden.
Wover

Bericht door Wover »

logisch, want leuven - mechelen is 140 kph en antwerpen - herentals 120 ;)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

SIMPY.be schreef:Bij de IC L staat er nog geen materieel!
AM96??? :)
Maar waarom heeft de IC L andere tijden in de week als het weekend...
Er zijn er zoveel waar geen materieel bij staat... ook vroeger.
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

FLV-FGSP schreef:GvA schrijft:
23/11 Hasselt-Brussel wordt rechtstreekse treinverbinding
Vanaf 10 december rijden er dagelijks vier snelle treinen heen en weer tussen Hasselt en Brussel. Een van de vier maakt geen tussenstops, de drie andere stoppen in Diest en Aarschot. De tijdwinst tegenover vroeger bedraagt 49 tot 57 minuten.
Eh... hoeveel sneller zijn die treinen...?
Door geplande werken tussen Sint-Katarina-Lombeek en Brussel komen treinen vanuit Brussel in Denderleeuw en Gent-Sint-Pieters 4 minuten later aan. "Infrabel heeft ons er te laat van op de hoogte gebracht dat de bouwvergunningen niet in orde zijn en de werken met een jaar uitgesteld worden", zei Pardon. Maar de dienstregelingen konden niet nog 's worden aangepast.
Dat met die 4 minuten heeft de GvA ook niet helemaal begrepen... dat zou namelijk gebeuren als de werkzaamhden wél waren doorgegaan; daartoe waren alle paden Brussel 4 minuten opgeschoven. Die paden zijn niet teruggeschoven, maar voor 1 jaar is de dienstregeling ten westen van Brussel 4 minuten opgeschoven en moest de IC Antwerpen - Oostende ook verschuiven omdat die anders met IC A in conflict zou komen.

Groetjes,

Rian
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Bart schreef:
Merijn schreef:De stoptrein Leuven - Brussel zou gereden worden door MS86 volgens de site van de NMBS.... Is dit juist; kan iemand daar zekerheid van hebben? Lijkt me vreemd eigenlijk (maar zou het wel tof vinden)
Als je daar de stoptrein Leuven-Antwerpen-Brussel-Geraardsbergen mee wil zeggen, kan ik u vertellen dat het met ms breaks gaat worden en niet met ms sprinters zoals op de B-website vermeld staat.
Op Antwerpen-Herentals gaan ze met Ms Sprinters rijden.
Ik bedoel er de stoptrein (CityRail) die via herent, Veltem, Erps Kwerps, .... rijdt. Kijk maar eens de uren na op de site van de NMBS. Als treinmaterieel staat er MS86 bij....maarja, dit is al meer dan eens fout geweest natuurlijk
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

rvdborgt schreef:
FLV-FGSP schreef:GvA schrijft:
23/11 Hasselt-Brussel wordt rechtstreekse treinverbinding
Vanaf 10 december rijden er dagelijks vier snelle treinen heen en weer tussen Hasselt en Brussel. Een van de vier maakt geen tussenstops, de drie andere stoppen in Diest en Aarschot. De tijdwinst tegenover vroeger bedraagt 49 tot 57 minuten.Eh... hoeveel sneller zijn die treinen...?
Ik denk dat als de Limburgers die glijdende uren hebben deze treinen gaan nemen er in Diest en Aarschot niemand meer bij kan. Zelfs iemand die in Tongeren de IC naar Blankenberge neemt en te Aarschot overstapt op de trein van 7u45 is 9 minuten sneller te Brussel. Na 2 weken heb je dan 1,5 uur winst die je kan terugnemen.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Wover schreef:logisch, want leuven - mechelen is 140 kph en antwerpen - herentals 120 ;)
De stoptrein tussen Leuven & Antwerpen bolt niet via Mechelen hé,
die gaat via Aarschot. Tussen Begijnendijk en Lier is het ook 140, maar daar ben je toch niks mee. Je moet toch om de 5 voet stoppen.
De IR trein tussen Leuven-Mechelen-Antwerpen/St-Niklaas bestaan al enkele jaren uit moterstellen breaks. Voor 1998 waren dat sprinters en nog daarvoor klassieke stellen.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Hergenrath wird Haltestelle für den Zug, der zwischen Lüttich und Aachen verkehrt. Im Dezember 2007 sollen die Bahnsteige angelegt sein, berichtet heute das Grenz -Echo. Bezuschußt wird das Vorhaben von der EU im Rahmen von Interreg III. Der Zug verkehrt seit 2002 und ist auch als euregioAIXpress bekannt. Haltestellen sind Angleur, Pepinster, Verviers und Welkenraedt. Die Bahn rechnet mit einem Potential von 170 Pendlern zwischen Hergenrath und Aachen
(bron: Belgischer Rundfunk)
***
Zal dus nog een jaar (??) duren eer de stopplaats heropend wordt...
Niet bij wisseling naar IC/IR2007 zoals eerder aangekondigd ??
Joeri

Bericht door Joeri »

Klopt, en idem voor Evergem, dat ook blijkbaar een vol jaar uitgesteld is. Vreemd, want blijkbaar komen er nog een of twee grote aanpassingen aan de dienstregeling volgend jaar...
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Ik zie ook in het nieuwe spoorboekje dat de 73 niet meer doorrijdt tot Landen ( BRU-Nat.), Klopt dit ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

halle de treinen die komen uit de pannen gaan nog steeds door naar de luchthaven, leuven en landen. het is echter de trein die komt van quevy die terug als eindpunt de luchthaven zal hebben.
vanaf de nieuwe dienstregeling is het echter de trein die van nijvel komt die doorgaat naar de luchthaven en zo verder naar leuven
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef: vanaf de nieuwe dienstregeling is het echter de trein die van nijvel komt die doorgaat naar de luchthaven en zo verder naar leuven
die wordt dan losgekoppeld van de stoptrein naar antwerpen wat de stiptheid wel ten goede gaat komen :P
Vennbahnerke

Bericht door Vennbahnerke »

Op de lijn Dendermonde-Brussel hebben onze dierbare planners het nodig geacht om tijdens de piekuren 's morgens drie treinen per twintig minuten te laten rijden, en dan een gat van 40 minuten te laten.

Treingenoten die om 8u30 in Etterbeek moeten beginnen, moeten vanuit Merchtem de trein nemen om 7u06. Dat wordt dus carpoolen.

En wie vanuit Brussel-Noord tussen 17u00 en 18u00 naar Merchtem wil sporen, zal hééééééééééél veel geduld nodig hebben, en een dik boek om de tijd van het wachten te doden, en als het koud is een dikke sjaal, wollen kousen en stevige wanten.

Logica en de NMBS, het zijn nog steeds water en vuur. :evil:
Klantgerichtheid en de NMBS, het zijn nog steeds twee verschillende werelden. :twisted: :twisted:
Plaats reactie