ze denken er ginder blijkbaar anders overgroentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
I 11 over de grens.
Nee, dat komt omdat in NL alles HUFTERPROOF moet zijn. Zelf ben ik een NL-student die in Leuven studeert en ik verbaas mij erover wat een net volk Belgen zijn, ik kom zelden een kapot c.q gesloopt zonnescherm tegen. In NL is een trein al na een maand helemaal gesloopt. Zo zijn in de IRM van NS zelfs de rubberbanden van de ramen getest op hufterproofheid. Het GVB van Amsterdam heeft zelfs een groepje (hufter)jongeren uitgenodigd om na te denken over toekomstig metromaterieel wat er vooral NIET in aanwezig mag zijn. Hufterproof kan ver gaan. Binnenkort stalen banken en diamanten ramen (andere zijn zo bekrast) en natuurlijk anti-graffiti tape aan de buitenkant.Steven schreef:ze denken er ginder blijkbaar anders overgroentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
Wat ben ik blij dat ik in België studeer.
Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
Kijk! Eindelijk! Nog iemand die het zelfde denkt! Ik ben het volledig met je eens!i11 schreef:Nee, dat komt omdat in NL alles HUFTERPROOF moet zijn. Zelf ben ik een NL-student die in Leuven studeert en ik verbaas mij erover wat een net volk Belgen zijn, ik kom zelden een kapot c.q gesloopt zonnescherm tegen. In NL is een trein al na een maand helemaal gesloopt. Zo zijn in de IRM van NS zelfs de rubberbanden van de ramen getest op hufterproofheid. Het GVB van Amsterdam heeft zelfs een groepje (hufter)jongeren uitgenodigd om na te denken over toekomstig metromaterieel wat er vooral NIET in aanwezig mag zijn. Hufterproof kan ver gaan. Binnenkort stalen banken en diamanten ramen (andere zijn zo bekrast) en natuurlijk anti-graffiti tape aan de buitenkant.Steven schreef:ze denken er ginder blijkbaar anders overgroentje schreef:Nu alleen nog zonneschermen. Zelfs in Nederland is het niet altijd bewolkt.
Wat ben ik blij dat ik in België studeer.
Enne de I11 is echt wel de beste wagen ter wereld.
de 111 stammen zijn inderdaad schitterende dingen ...
Ze rijden zeer stil, zacht, zitten goed, mooie verschijningen, ...
Maar af en toe wordt dit gevoel wel eens verbrot door (naar mijn mening) slecht gekoppelde samenstellingen.
Overlaatst de 1357 met i11stam op de verbinding Oostende - Eupen .. Meermaals met meegereist - Telkens bij ieder vertrek serieuze schokken en stampen .. en als je dan eens kijkt naar de koppelingen staan er rijtuigen tussen die op 10cm afstand van elkaar gekoppeld staan ... in duwstand.
Toch geen wonder dat ne mens dan eens klaagt?
Ze rijden zeer stil, zacht, zitten goed, mooie verschijningen, ...
Maar af en toe wordt dit gevoel wel eens verbrot door (naar mijn mening) slecht gekoppelde samenstellingen.
Overlaatst de 1357 met i11stam op de verbinding Oostende - Eupen .. Meermaals met meegereist - Telkens bij ieder vertrek serieuze schokken en stampen .. en als je dan eens kijkt naar de koppelingen staan er rijtuigen tussen die op 10cm afstand van elkaar gekoppeld staan ... in duwstand.
Toch geen wonder dat ne mens dan eens klaagt?
dat gaat over de IC O treinen, die rijden van brussel zuid naar maastricht, tussen 6.24 en 18.24, op twee ritjes na (smorgens is er eentje die uit gouvy zal komen ipv maastricht, in de namiddagspits is het idem maar dan in de andere rijrichting)Wover schreef:heb ik iets gemist? over welke verbinding gaat het dan?
ik wil er wel bijzeggen dat 1 van de trein uit oostende komen dienstregeling staat al onlineSteven schreef:dat gaat over de IC O treinen, die rijden van brussel zuid naar maastricht, tussen 6.24 en 18.24, op twee ritjes na (smorgens is er eentje die uit gouvy zal komen ipv maastricht, in de namiddagspits is het idem maar dan in de andere rijrichting)Wover schreef:heb ik iets gemist? over welke verbinding gaat het dan?
OOSTENDE 00:00 05:56
BRUGGE 06:09 06:11
OOSTKAMP 06:15 06:15
BEERNEM 06:20 06:20
MARIA AALTER 06:24 06:24
AALTER 06:29 06:29
BELLEM 06:33 06:33
HANSBEKE 06:36 06:36
LANDEGEM 06:40 06:40
DRONGEN 06:45 06:45
GENT SINT PIETERS 06:51 06:53
BRUSSEL ZUID 07:22 07:24
BRUSSEL CENTRAAL 07:27 07:28
BRUSSEL NOORD 07:31 07:33
LUIK GUILLEMINS 08:24 08:26
BRESSOUX 08:33 08:33
WEZET 08:42 08:43
MAASTRICHT (NL) 08:54 00:00
er bij zeggen dat deze trein door de treinbestuurders van oostende word gedaan tot luik vandaar neemt een bestuurder van luik???? of welkenreadt?????? over
Normaal gezien is dat geen probleem, temeer daar de stop in Maastricht Randwijck vervalt. Eijsden heeft al 3kV, want de sluis ligt ter hoogte van woonwagenkamp Vinkenslag (ongeveer 2 km ten zuiden van Randwijck)Wover schreef:achzo. En gaan ze daar dan een 13 op 1.5kV laten rijden, dacht hier gelezen te hebben dat da voor problemen ging zorgen? Of is het 3kV tot in Maastricht?
De 13 hoeft dus alleen bij Maastricht op te trekken onder 1500V.
Ik vraag me wel af hoe dat gaat met de ElektroMagnetischeCompabiliteit (EMC) op het NS net. Normaal zijn daar uitgebreide en kostbare testen voor nodig.
Indien nu geen problemen zijn met de 13, dan kan de NMBS binnenkort ook claimen om over het hele NS-net te rijden.....dus in de toekomst misschien vrachttreinen met 13 vanuit de Rotterdamse haven naar St-Louis. Of gaat mijn fantasie nu te ver