IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

heb het ooit gehad op lijn 2

de ICa op tijd werd op tegengespoor getrokken om de thalys met evrtraging te laten passeren. Maar die was niet snel genoeg :-P
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

er rijden 2 stoptreinen (2CR treinen per uur van 6 tot 20 u) per uur, kijk is na hoelang de samenstelling is van de trein die er een exact een half uurtje voor zit
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Bericht door Merijn »

Had ik al gedaan....ook 2 treinstellen...

Nuja, het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is he, we zien maandag wel of het erg, ramp of catastrofe zal zijn :lol:

Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22575
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Merijn schreef:Had ik al gedaan....ook 2 treinstellen...

Nuja, het vel van de beer niet verkopen vooraleer het geschoten is he, we zien maandag wel of het erg, ramp of catastrofe zal zijn :lol:

Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
is een beetje koffiedik zien he :-)
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Merijn schreef:Ik vrees alleen dat het merendeel van de huidige passagiers zal kiezen voor de trein van 08u....
Om 7.48 vertrekt er ook nog een P-trein met stops in Kortenberg, Zaventem, Diegem en Schaarbeek. Die lijkt me ook wel interessant voor een aantal mensen die nu in de stoptrein van 7.38 zitten.

Groetjes,

Rian
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

OO-MSS schreef:
Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:
OO-MSS schreef:
Merijn schreef:Voor de mensen die bij de NMBS werken: ik heb eens op ArtWeb gekeken. Ik heb gemerkt dat de stoptrein die tussen Leuven en Brussel rijdt (vertrek rond 08u te Leuven) zal bestaan uit 2 "tweetjes". Nu bestaat deze (die rijdt een kwartier vroeger) uit....5 "tweetjes"....en die zitten meestal goed vol. Ik hoop echt dat dit een fout is in het systeem, maar ik vrees er een beetje voor.....
Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom niet
aangezien de NMBS al gezegd geeft dat ze een stopplaats zou bouwen in de buurt van het nieuw stadion van de club,als die er ooit komt :lol:
nog wa meer onteigeningen waarom niet hè :shock:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

nicken schreef:
Trainspotterke schreef:
OO-MSS schreef: Enig idee hoe de samenstellingen op de lijnen 66 en 89 tijdens de spits er zullen uitzien?
Op lijn 66 zal dat hoogstwaarschijnlijk ongewijzigd blijven! :wink: De IC- en P-treinen die uit M4-rijtuigen bestaan en de L-treinen uit stelletjes.

Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
4 sporen tussen brugge en kortrijk,ja waarom niet
aangezien de NMBS al gezegd geeft dat ze een stopplaats zou bouwen in de buurt van het nieuw stadion van de club,als die er ooit komt :lol:
nog wa meer onteigeningen waarom niet hè :shock:
Zeg, ge moet mijn bericht wat beter lezen, hé! :roll: Ik heb nooit iets gezegd over Kortrijk - Brugge op vier sporen te brengen, maar Deinze - Gent! :wink:
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Zeg, ge moet mijn bericht wat beter lezen, hé! :roll: Ik heb nooit iets gezegd over Kortrijk - Brugge op vier sporen te brengen, maar Deinze - Gent! :wink:
nie op letten,begin wa moekes te worden zou je zeggen,ben er met men hoofd nie meer bij :lol: :lol: :D :D :oops:
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Trainspotterke schreef:
Om nog even terug te komen op het op vier sporen brengen van Brugge - Gent: ik denk dat het beter zou zijn het goederenverkeer om te leiden tussen Brugge en Gent langs Deinze, Tielt en lichterlvelde. De lijnen 66 en 73 zie respectievelijk maar twee en één trein per uur per richting. Men zou hier veel geld kunnen uisparen door gewoon de bestaande infrastructuur optimaal te benutten! Om L75 Gent - Kortrijk hierdoor niet te zwaar te gaan belasten (kent al veel goederentrafiek richting Noord-Frankrijk) kan lijn 75 eventueel tussen Deinze en Gent op vier sporen gelegd worden.



Ikzelf denk dat de aanleg van een nieuwe pure goederenlijn van Zeebrugge, over Zelzate naar Antwerpen een betere oplossing is. De corridor voor deze lijn (grotendeels parallel aan de expressweg Antwerpen - Kust) is overigens op het gewestplan gereserveerd. Voor een dergelijk lijn moet er veel minder afgebroken en verbouwd worden dan het geheel op vier sporen brengen van Brugge - Gent.

Maar dat ze maar niet te lang meer wachten met hun vier sporen aan te leggen, of dat ze gewoon een tussentijdse oplossing zoeken, want zeker in het spitsuur staan de treinen op de 50a in file aan te schuiven!
Ik denk dat het "aanschuiven" ook wel verminderd kan worden door de signalisatie en de inrijsporen bij Gent St. Pieters aan te passen.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

De dienstregeling is vandaag officieel ingegaan. We zullen zien wat het gaat worden
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Ik ben eens benieuwt voor morgen wat voor taferelen we morgen in Haaltert en Burst gaan te zien krijgen door de Tuybens express (die niet stopt in Haaltert en Burst)!! :?
Gaan wij nog op dat CityRailtje geraken van 7u31 naar Brussel-Noord als dat in Haaltert aankomt?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De mensen van Zottegem naar Aalst zoals ik nemen die alleszins niet meer, eenvoudiger is nu de L-trein naar Schaarbeek en in Burst overstappen voor een paar MW41 (die redelijk goed bezet waren deze morgen).
Plaats reactie