M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
2705

Bericht door 2705 »

ik hoop het ook
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die ander zijn al in opbouw he :-) dat kon je zien bij de opendeurdag van Bombardier, de aanpassingen worden dan uitgevoerd gelijk ze bezig zijn, meestal gaat het om kleine aanpassingen, aangezien de basis M6 er al geweest is zullen de testen volgens mij zich vooral concentreren rond de stuurpost
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Niet indereen had de kans om te gaan naar Bombardier om dat te zien, ik was toen in Serskamp en Buggenhout voor Open bedrijvendag.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Molenbruch Y. schreef:Het is weldegelijk de bedoeling van de NMBS om de IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren (of naar Genk/Luik-Guillemins in het weekend) op termijn met M6'en te gaan rijden als volgt:

loc + stam M6 + M6-stuurstand + M6-stuurstand + stam M6 + loc
(dus de locs aan de buitenkant)

Merk op dat ook op weekdagen er aan beide uiteinden van het traject er een (ont)koppeling plaatsvindt. Er kan namelijk door de week in Hasselt één M6-stel afgekoppeld worden, dat dan even later weer aangekoppeld wordt aan de eerstvolgende trein naar Knokke/Blankenberge. Op die manier spaart men 1 loc + M6-stam + M6-stuurstand uit. Dit gebeurt nu trouwens al met de AM96. Er zit tussen Hasselt en Tongeren immers zelden veel volk op de trein, doordat de IR c er vlak voor rijdt. Normaal gesproken volstaat nu zelfs in het piekuur 1 AM96, dus het zou zinloos zijn om de volledige trein komende van de kust naar Tongeren te laten doorrijden.

Groeten,
Om verwarring te vermijden, wil ik toch wel zeggen dat de IC E NIET met een capaciteitsprobleem zit! :wink:
Zelf neem ik een aantal keer per week de IC E van 7.31u naar Gent uit Brugge, en er moeten inderdaad veel mensen rechtstaan op die trein! :wink:

Maar zoals ik al zei, het ligt niet aan de capaciteit van de AM96's, maar eerder aan de mentaliteit van de reizigers! :wink: Het moment dat de IC E vertrekt uit het station van Brugge, komt de P-trein Oostende - Schaarbeek namelijk al toe in hetzelfde station, dat vertrek heeft om 7.34u, jaja, drie minuten na de IC! :wink: Maar in deze piekuurtrein (met nog een extra stop te Beernem en Aalter) is er nog een zee van plaats! Mits wat reclame voor deze P-trein, kan veel volk dat nu de IC neemt, verhuizen naar de P-trein! :wink: Er moet dus een betere verdeling komen van het aantal reizigers op deze twee treinen die op blokafstand van mekaar rijden, en dus geen uitbreiding van de capaciteit van de IC, want dat zou overbodig zijn! Zelf pak ik meestal de IC van 7.31u, want met de P-trein zou ik net te laat toekomen op school. Maar als ik zie dat de trein volledig volzet is, stap ik weer uit en neem de P-trein van 7.34u, waar ik nog een ruime keuze heb tussen vele lege vierzits! :wink: Ik moet dan wel spurten naar school eenmaal te Gent, maar de leerkrachten hebben meestal zelf retard! 8) En op die manier heb ik nog eens in een trein gesleept door een 16 gezeten! :D

's Ochtends heeft de IC E in de richting Brugge -> Brussel enkel maar een overbelasting van reizigers op de trein met vertrek om 7.31u uit Brugge! De trein een uur later, die van 8.31u zit al meteen voor de helft minder gevuld! Dus zou het eigenlijk veel beter zijn enkel de trein van 7.31u door M6'en te vervangen en dan enkel tussen Brugge en Hasselt. Reizigers uit Knokke en Blankenberge kunnen dan te Brugge overstappen. De reistijd zou er toch niet langer op worden!

Het is trouwens eerder tussen Knokke en Brugge dat er capaciteitstekort is, vooral in de weekends dan! :wink: Mensen die in Duinbergen of Heist instappen richting Brugge, mogen heel vaak rechtstaan. Maar dit probleem zou snel opgelost kunnen worden door ieder half uur een trein tussen Knokke en Brugge te laten rijden, zoals ze in de zomer doen!

Dus hopelijk blijven de (ik vind ze toch wel prachtige :wink: ) stuurrijtuigen met doodgewone schroefkoppeling uitgerust! :wink:



B.T.W. de 2742 staat nog altijd op het aansluitspoor van Bombardier/Infrabel en heeft zich in weken tijd niet meer verroerd! :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Trainspotterke schreef:Dus hopelijk blijven de (ik vind ze toch wel prachtige :wink: ) stuurrijtuigen met doodgewone schroefkoppeling uitgerust! :wink:
Natuurlijk. Als ze dat willen doen zoals de NS dat doet, moeten die locs en stuurrijtuigen daar toch niet met een automatische koppeling uitgerust worden? Of is het daar de bedoeling dat ze daar

loc + stam M6 + M6 stuurstand + M6 stuurstand + stam M6 + loc + MS 96

aanhangen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat is idd de bedoeling, daar gaat de topic ook al deels een tijdje over he :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Jonathan schreef:
Trainspotterke schreef:Dus hopelijk blijven de (ik vind ze toch wel prachtige :wink: ) stuurrijtuigen met doodgewone schroefkoppeling uitgerust! :wink:
Natuurlijk. Als ze dat willen doen zoals de NS dat doet, moeten die locs en stuurrijtuigen daar toch niet met een automatische koppeling uitgerust worden? Of is het daar de bedoeling dat ze daar

loc + stam M6 + M6 stuurstand + M6 stuurstand + stam M6 + loc + MS 96

aanhangen?
Goeiemorgen! :wink:

Een AM96 daar aan koppelen zou enorm vloeken, ze! :D
TBbart

Bericht door TBbart »

wie weet :)
of een breakske :roll:
zullen gekke foto's opleveren

maarja tis nog een eindje wachten.
nicken

Bericht door nicken »

Sorry,even de rust verstoren:

http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=19034

Ik weet uit goeie bronnen,dat het echt menens is,en zeggen dat ze nog naar alle afstuderende bruggelingen een brief sturen met jobaanbiedingen een paar maand terug,maar best dat er weinig reactie op was!
er staat al het GEN er komt!!ben helemaal niet meer mee,wetende dat ze klassiekjes renoveren,niet veel goeds
TBbart

Bericht door TBbart »

amaaai dat is gee kattepis :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het gen komt er zeker , enkel met vertraging waarschijnlijk, vermoedelijk zal de bestelling voor nodige stellen (zoals ik hier al is eerder ergens zei) ook met vertraging gedaan worden om tot de laatste moment te wachten, het budget van het gen gaat nu voornamelijk naar infra
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Enkele fotokes:
Afbeelding De stuurstand kwam van brugge met HLE2735. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Detail koppeling. Afbeelding Vertrek Gent.
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

trainfreak schreef:Enkele fotokes:
Afbeelding De stuurstand kwam van brugge met HLE2735. Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Detail koppeling. Afbeelding Vertrek Gent.
Valt beter mee dan op de eerste foto"s!!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zo slecht zie het er toch ni uit :P
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Ik vind persoonlijk dat het er best mooi uitziet. De bewering dat het zonder meer een I11-stuurpost op een M6 geplakt is vind ik overdreven. Het past er echt wel bij.

Weet er iemand voor wanneer de eerste inzet gepland is? Zoja, op welke trein?

Groeten,
Plaats reactie