Werken tussen FGSP & FR - lijn 50A

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

...had ik het geweten dat jij... :idea:
Bert

Bericht door Bert »

't Seinerke schreef:...had ik het geweten dat jij... :idea:
is niks, ik had graag die beestjes nog eens zien rijden. Ik zie die enkel maar stil staan in Brugge. :)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Molenbruch Y. schreef:Hoelang zal een rit Gent-Sint-Pieters - Brugge nog duren als alle werken achter de rug zullen zijn?

Groeten,
Ongeveer twee minuten minder lang! :lol:

(enfin, twee minuten langer dat we voor het rood sein in Gent-Sint-Pieters kunnen staan! :roll: :lol:
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Hallo,

Bedoel je twee minuten sneller dan vóór het begin van de werken (dus 20 - 2 = 18) of twee minuten sneller dan nu (23 - 2 = 21) ???

In het laatste geval zou er dus eigenlijk geen tijdwinst zijn, en is de beloning van jaren werken enkel de 4 i.p.v. 2 sporen.

Groeten,
Bert

Bericht door Bert »

Dit stond vandaag in het NB:
Drie weekends moeilijk sporen naar de kust

GENT - De spoorverbinding tussen Gent en Brugge wordt de volgende drie weekends - dus ook het eerste weekend van de krokusvakantie - volledig doorgeknipt. Resultaat: grote vertragingen en afgelaste treinen naar de kust.
Sinds 1994 en nog tot 2018 zijn er grote werken om tussen Gent en Brugge het treinverkeer op vier in plaats van twee sporen te brengen. Vanaf dit jaar zijn daarbij cruciale werken gepland vlakbij het Gentse Sint-Pietersstation. Die zullen het treinverkeer de volgende weken, en ook dit najaar, tijdens verscheidene weekends bijzonder moeilijk laten verlopen. Tussen vrijdagavond 21 uur en maandagochtend zes uur is alle treinverkeer onmogelijk tussen Gent en Brugge. Voor alle tussenliggende stations op die lijn wordt een pendelbus ingelegd.

Voor het toeristisch treinverkeer naar de kust zijn de gevolgen nog ingrijpender. Wie van Antwerpen naar zee wil, moet de komende drie weekends overstappen in Gent Sint-Pieters op de treinen die uit Brussel naar Oostende sporen, of op de lijn tussen Gent en Knokke-Blankenberge.

Maar ook die treinen moeten omrijden langs Deinze en Lichtervelde, en zullen daardoor met 37 minuten vertraging in Oostende aankomen, terwijl op de lijn Knokke-Blankenberge er 33 minuten vertraging is. Ook in de omgekeerde richting zijn er identieke vertragingen. (tod)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =G6N17N77F
willem

Bericht door willem »

Trainspotterke schreef:(enfin, twee minuten langer dat we voor het rood sein in Gent-Sint-Pieters kunnen staan! :roll: :lol:
Ik denk dat dit door de vier inrijsporen wel verbeterd zal worden
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Bericht door Beesty »

Vandaag was de 6212 en 6222 in oostende.
Altijd is leuk om die daar te kunnen bespeuren.
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Vreemd, er zijn twee dingen anders dan in het persbericht van Infrabel:
1) Het Nieuwsblad beweert dat de treinen richting binnenland vertraging gaan hebben, terwijl ze eigenlijk vroeger gaan vertrekken.
2) Het Nieuwsblad beweert dat er de vrijdag na 21.00u geen treinen meer gaan zijn, terwijl ze volgens Infrabel een vertraging kunnen oplopen tot 6 minuten.

Trouwens FLV-FGSP, waar staat dat persbericht? Want daar is ook sprake van een brochure met meer uitleg. Staat die ook online?
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

In het persbericht van Infrabel staat ook dat na de inrit van Gent de inrit van Brugge aan de beurt komt. Moet daar eigenlijk veel veranderen? Vanaf Oostkamp zijn er eigenlijk al vier sporen, maar misschien moeten de treinen het station te traag binnenrijden als ze de zijsporen gebruiken?
Laatst gewijzigd door Ruben op 01 feb 2007, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Met de "inrit" van Brugge, bedoelen ze eigenlijk het stuk van Oostkamp richting binnenland.

Eén spoor per rijrichting is, zeker in het zomerseizoen, onvoldoende om het aantal treinen vlot te laten rijden.
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Nu je het zegt,

de inrit van Brugge, daarmee bedoel ik het stuk ter hoogte van Brugge-Vorming zal (van horen zeggen) ook wat veranderen. Hoe & wat?

Overal wat wisselkes bijleggen en/of veranderen.

Men wil met de treinen komende van de lijn 66 naar perronsporen IX en X kunnen rijden, iets wat nu onmogelijk is.

Men wil met de treinen komende van de lijn 50A (snelspoor) ook perronsporen I - II - III kunnen bereiken, iets wat nu onmogelijk is.
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

Ruben schreef:Trouwens FLV-FGSP, waar staat dat persbericht? Want daar is ook sprake van een brochure met meer uitleg. Staat die ook online?
Heb het al gevonden.
Brochure staat op http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... l50anl.pdf
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Spoor I, II en III zijn toch wel bereikbaar vanaf lijn 50a?!

Het is in Brugge inderdaad al zoete inval van 62's en werktreinen! :wink:
De bundels staan vol met ballasttreinen en dwarsliggerstreinen.

Gisterenavond was Infrabel trouwens bezig met spoor 4 onder te stoppen! :wink:
Ik had toch wel medelijden met de vent die in de stuurpost zat. :P
Dat is iedere keer bruusk remmen, dwarsligger onderstoppen, naar de volgende dwarsligger, weer bruusk remmen, onderstoppen, ...
En ondanks dat bleef hij enthousiast! :wink: :P
Ja, we gaan dat stuk nog eens vanaf het begin hernemen, hé!
:lol:
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Trainspotterke schreef: Spoor I, II en III zijn toch wel bereikbaar vanaf lijn 50a?!
Nope, even verduidelijken (verkeer komende van Gent):

* lijn 50A (snelspoor); spoor IV tot X;

* lijn 50A/5 (traagspoor); spoor I tot VIII;

* lijn 66; spoor I tot VIII;

* spoor 1Bis enkel via Brugge-Vorming.

Trainspotterke schreef: Het is in Brugge inderdaad al zoete inval van 62's en werktreinen! :wink:
De bundels staan vol met ballasttreinen en dwarsliggerstreinen.
Jaah, vannacht gaan ze eraan beginnen! Moet vannacht gaan werken in Oostkamp B49. Hopelijk gaan ze m'n nachtrust :wink: niet verstoren en de dwarsliggers in m'n station vervangen. Dat ze maar wachten tot morgen !
Trainspotterke schreef: Gisterenavond was Infrabel trouwens bezig met spoor 4 onder te stoppen! :wink:
Ik had toch wel medelijden met de vent die in de stuurpost zat. :P
Dat is iedere keer bruusk remmen, dwarsligger onderstoppen, naar de volgende dwarsligger, weer bruusk remmen, onderstoppen, ...
En ondanks dat bleef hij enthousiast! :wink: :P
Hehee, precies een wiegske voor grote mensen :wink: :lol:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

't Seinerke schreef:
Trainspotterke schreef: Spoor I, II en III zijn toch wel bereikbaar vanaf lijn 50a?!
Nope, even verduidelijken (verkeer komende van Gent):

* lijn 50A (snelspoor); spoor IV tot X;

* lijn 50A/5 (traagspoor); spoor I tot VIII;

* lijn 66; spoor I tot VIII;

* spoor 1Bis enkel via Brugge-Vorming.
Tiens, de IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren vertrekt nochtans op spoor II !
t Seinerke schreef:
Trainspotterke schreef: Het is in Brugge inderdaad al zoete inval van 62's en werktreinen! :wink:
De bundels staan vol met ballasttreinen en dwarsliggerstreinen.
Jaah, vannacht gaan ze eraan beginnen! Moet vannacht gaan werken in Oostkamp B49. Hopelijk gaan ze m'n nachtrust :wink: niet verstoren en de dwarsliggers in m'n station vervangen. Dat ze maar wachten tot morgen !
Als ge u verveelt, kun je anders het roest van de sporen gaan schrapen, met dat er toch niet zoveel treinen zullen passeren! :lol:
t Seinerke schreef:
Trainspotterke schreef: Gisterenavond was Infrabel trouwens bezig met spoor 4 onder te stoppen! :wink:
Ik had toch wel medelijden met de vent die in de stuurpost zat. :P
Dat is iedere keer bruusk remmen, dwarsligger onderstoppen, naar de volgende dwarsligger, weer bruusk remmen, onderstoppen, ...
En ondanks dat bleef hij enthousiast! :wink: :P
Hehee, precies een wiegske voor grote mensen :wink: :lol:


Een wiegske zag dat er nu ook niet meteen uit! :) Dat was eerder om nekpijn van te krijgen! :lol:
Plaats reactie