Werken tussen FGSP & FR - lijn 50A

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bert

Bericht door Bert »

Vanavond stonden er al 3 62'ers voor hun trein om vanacht te vertrekken, wel een mooi zicht 8)
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Trainspotterke schreef: Tiens, de IC E Knokke/Blankenberge - Tongeren vertrekt nochtans op spoor II !
Goed opletten wat ik tussen haakjes typte !
't Seinerke schreef: Nope, even verduidelijken (verkeer komende van Gent):
De "Tongeren" vertrekt inderdaad naar spoor B - lijn 50A (normaalspoor).
Komende van Gent, spoor A - lijn 50A zijn de 1/2/3 onbereikbaar. Tenzij de "tjoeks" van tegenspoor komen (maar dat is teken dat er al één & ander verkeerd aan het lopen is... :wink: ).

Trainspotterke schreef: Als ge u verveelt, kun je anders het roest van de sporen gaan schrapen, met dat er toch niet zoveel treinen zullen passeren! :lol:
En zoals de indianen vroeger deden, met je oor op het spoor (niet om gedaan) luisteren of er ene afkomt... :)
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Hallo,

Kan je ook een overzicht geven welke sporen in Gent-Sint-Pieters bereikbaar zijn vanop de verschillende lijnen? Ik ben namelijk al geruime tijd op zoek naar een kaart van dat station maar ik kan er geen vinden.

Dank bij voorbaat

Groeten,
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Ai,
ik ken G-S-P niet, sorry.

k'Ga vannacht eens bellen naar Blok 6 in Gent.

(heb toch anders niet veel te doen :wink: )
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Sorry Molenbruch Y.

had dan toch veel te doen vannacht :o ,
heb er niet meer aan gedacht eens te vragen aan B6 :cry: .
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Is het normaal dat ne 62'er (in dit geval de 6203) die volle petrol geeft, vonken uitbraakt :shock: ???

By the way,
twas een plezier voor m'n oorkes vannacht. Drie 62'ers gepasseerd, ik kon ze al horen van een kilometer ver ! Nu hebben ze nog een "gewone last" mee,..., wa gaat da geven als ze elk meer dan duizend ton terug meesleuren richting Brugge :twisted:
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Ruben schreef: Trouwens FLV-FGSP, waar staat dat persbericht?

Per mail binnengekregen. Zoiets zou op de website van Infrabel moeten staan, maar helaas...
Ruben schreef:Want daar is ook sprake van een brochure met meer uitleg. Staat die ook online?
Die zou op de stations moeten liggen. De NMBS kennende: vanaf maandag :(
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

FLV-FGSP schreef:
Ruben schreef: Trouwens FLV-FGSP, waar staat dat persbericht?

Per mail binnengekregen. Zoiets zou op de website van Infrabel moeten staan, maar helaas...
Ruben schreef:Want daar is ook sprake van een brochure met meer uitleg. Staat die ook online?
Die zou op de stations moeten liggen. De NMBS kennende: vanaf maandag :(
Even mezelf citeren: :)
Ruben schreef:Heb het al gevonden.
Brochure staat op http://www.b-rail.be/nat/N/assets/downl ... l50anl.pdf
Toen ik gisterenavond thuis kwam, lag er hier zo'n brochure op tafel, van mijn pa wellicht. Blijkbaar liggen ze dus wel degelijk al in de stations.
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml#
mét video
Werken gestart op spoorlijn Gent-Brugge
za 03/02/07 - Gisteravond zijn werkzaamheden begonnen op de spoorlijn Gent-Brugge. Het treinverkeer tussen Gent en Brugge zal het hele weekend hinder ondervinden.
In de buurt van het station van Gent-Sint-Pieters wordt gestart met de bouw van een nieuw viaduct tussen Gent-Sint-Pieters en de Gentse Ringvaart. Dat is een nieuwe fase in de ontdubbeling van de spoorlijn tussen Gent en Brugge.

(foto VRT) Dit weekend wordt een voorlopig spoor aangelegd dat dan tijdens de werken kan worden gebruikt. Daardoor is het spoorverkeer tussen Gent en Brugge onderbroken.

Sommige treinen rijden met vertraging, andere worden vervangen door een bus. Wie vanuit Antwerpen naar de kust wil moet overstappen in Gent.

Ook de komende twee weekends wordt er gewerkt aan het spoor tussen Gent en Brugge. Ook dan is de alternatieve dienstregeling van kracht.

Bij de start van de werken vanmorgen werd overigens een bom uit WOII ontdekt. Dovo, de ontmijningsdienst van het leger, heeft de bom onschadelijk gemaakt.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Hallo,

Ik heb nog een opmerking die betrekking heeft op lijn 50A in verband met de kleine wijzigingen aan de dienstregeling op 5 februari 2007.

Bekijk de kaart op schaal van station Brugge eens op http://www.sporenplan.nl

Ervan uitgaande dat deze kaart klopt, hoewel ze niet zo heel erg recent meer is, stel ik dan het volgende vast:

Zowel IC C 808 als IC E 1508 komen om 08.23u Brugge binnengereden, respectievelijk vanuit Oostende en Blankenberge. Volgens de kaart kan de IC C niet anders dan binnenrijden op één van de twee sporen uiterst links, omdat hij anders aan de bovenste wissels in botsing komt met de IC E. Nu vraag ik mij af hoe de IC C dan nog richting Kortrijk kan rijden, aangezien de sporen uiterst links sowieso naar Gent gaan.

Heeft er iemand een verklaring?

Groeten,
Jonathan

Bericht door Jonathan »

IC E komt om 25 achter binnengereden en hij rijdt via die spoor 9 tot spoor ... 0 bedient en de IC C door de wissel die spoor 10 tot spoor 3 bedient.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Hallo,

Maar in de dienstregelingwijziging van 5 februari is de IC E vervroegd naar 8.23u, het is dat wat ik net wou vragen: hoe kan die hele operatie doorgaan als ze op hetzelfde moment binnenrijden?

Groeten
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Molenbruch Y. schreef:Hallo,

Maar in de dienstregelingwijziging van 5 februari is de IC E vervroegd naar 8.23u, het is dat wat ik net wou vragen: hoe kan die hele operatie doorgaan als ze op hetzelfde moment binnenrijden?

Groeten
Ik ben vroeger nog veelal met de IC E het station buitengereden. Even ter U info. In het weekend vertrekt de L-trein naar Zeebrugge-Strand van het spoor 7 en de IC G naar Oostende van spoor 8, en ze rijden regelmatig buiten (het Klassiekske rijdt bijna altijd eerst het groene sein toe, ook al vertrekt hij iets later dan de IC G.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Molenbruch Y. schreef:Hallo,

Maar in de dienstregelingwijziging van 5 februari is de IC E vervroegd naar 8.23u, het is dat wat ik net wou vragen: hoe kan die hele operatie doorgaan als ze op hetzelfde moment binnenrijden?

Groeten
Ik ben vroeger nog veelal met de IC E het station buitengereden. Even ter U info. In het weekend vertrekt de L-trein naar Zeebrugge-Strand van het spoor 7 en de IC G naar Oostende van spoor 8, en ze rijden regelmatig buiten (het Klassiekske rijdt bijna altijd eerst het groene sein toe, ook al vertrekt hij iets later dan de IC G).
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Bericht door Molenbruch Y. »

Hallo,

Dat is mijns inziens een niet-vergelijkbare situatie. Tussen de IC G en de L zitten er 2 minuten en bovendien hoeven ze elkaars pad niet te kruisen.

Mijn opmerking was dat het raar is dat twee treinen, die noodzakelijkerwijs elkaars pad moeten kruisen om in de juiste richting verder te kunnen rijden, op hetzelfde tijdstip arriveren (8.23u). Volgens de kaart kan de IC C 808 vanop de twee sporen uiterst links NIET verderrijden naar Kortrijk, terwijl hij bij het binnenrijden evenmin de wissel naar alle andere sporen kan nemen omdat hij dan in botsing zou komen met het gedeelte van IC E 1508 dat uit Blankenberge komt. Deze situatie speelt zich enkel op dit uur af, op alle andere uren zitten er immers 3 minuten tussen. Is de vraag nu duidelijk?

Groeten,
Plaats reactie