Antwerpen-centraal ontruimd na bomalarm

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Antwerpen-centraal ontruimd na bomalarm

Bericht door Adler »

Het station is volledig ontruimd na een bomalarm die verzonden werd per email:

http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... 7_bomalarm
Arnenys
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Bericht door Arnenys »

Dat zijn ook idiote zotten die dit leuk vinden :shock:
Arnenys
Berichten: 176
Lid geworden op: 16 mar 2007, 19:43

Bericht door Arnenys »

Dat zijn ook idiote zotten die dit leuk vinden :shock:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die tweede foto is van engeland of zo :-)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Steven schreef:die tweede foto is van engeland of zo :-)
Tsss, die journalisten toch. En ze mogen dan al gratis reizen met de trein. Ze kennen het materiaal niets eens! :D
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven schreef:die tweede foto is van engeland of zo :-)
Die foto komt van Belga, waar hebben ze dat vandaan gehaald?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Adler schreef:
Steven schreef:die tweede foto is van engeland of zo :-)
Die foto komt van Belga, waar hebben ze dat vandaan gehaald?
ne slimme in het archief?
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

Een of andere idioot die de NMBS wil terugpakken omdat hij gisteren niet op zijn bestemming is geraakt?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Dietrich schreef:De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.
Zeg maar gerust enkele uren. :wink:
pietje

Bericht door pietje »

Dietrich schreef:De staking zal er volgens mij zeer zeker al iets mee te maken hebben. Als het bericht via e-mail verstuurd is hoop ik in ieder geval dat het FCCU zijn werk doet, e-mails zijn altijd perfect traceerbaar en met de hulp van de provider is de beschuldigde binnen enkele dagen bekend, tenzij dat de persoon zo "slim" was een andere/openbare PC te gebruiken.
Gij zijt wel een beetje te optimistisch, ietwat slimme hacker kan e-mails versturen die nen zodanige omweg maken dat niemand nog kan zeggen waar het vandaan komt.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

De omweg kan altijd achterhaald worden in de headers, zelfs door u en ik. Tenzij men anonieme proxies zou gebruiken, andermans PC of een openbaar punt, dan vind je ofwel niet veel bruikbaars ofwel kom je terecht bij een onschuldig persoon, een bibliotheek, internetcafe, enz.

Hotmail, Gmail e.a. kan misschien ook nog een probleem zijn om precies te achterhalen. Ik denk en hoop echter niet dat men voor het lamleggen van een van België's grootste stations, verlies voor NMBS, kosten voor de politiediensten, DOVO, enz men niet te snel zal opgeven. Voor hetzelfde geld is het een persoon die met een vals adres van thuis uit de e-mail verzonden heeft, in dat geval kan men in feite deze week nog de dader vinden.
Pieter

Bericht door Pieter »

Het is altijd mogenlijk om een anonieme e-mail te sturen. Dit gaat als je werkt via open smtp-servers, en je ipadres aanpast (door verschillende tunnels in te werken). Dan is het heel moeilijk te achterhalen.

Maar ik betwijfel of mensen die deze technieken goed onder de knie hebben, zich bezig houden met het versturen van valse bommeldingen via e-mail...

Ik vind het allesinds jammer dat er zo'n dingen gebeuren. Dit is voor heel veel mensen een last.
Gebruikersavatar
JC
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:55
Locatie: Mechelen

Bericht door JC »

Het is veel eenvoudiger om een email te versturen zonder dit te traceren is. Zelfs vanuit een NMBS-station is dit mogelijk. In vele NMBS-stations heb ik de mogelijkheid te connecteren op het internet via een wireless-hubke van één of andere hobby-ist die in de buurt woont en die zijn connectie heeft openstaan.
Die hobby-ist krijgt dan wel de politie over de vloer, maar de bommelder is niet te achterhalen.

Het spijtige is dan dat veel van deze hobby-isten bedrijven zijn.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die e-mail is wel te traceren maar zoals ik reeds tweemaal zei kom je dan bij een onschuldig persoon terecht, of een publieke plaats.

Het is nog niet gezegd zijnde dat het ook nu het geval is.
Plaats reactie