TVM = transmission voie machine (ofzoiets)
dat is het franse signalisatiesysteem met bakens, dat in ons land ook op L1 gebruikt wordt. Voor het onderhoud van L1 heeft men enkele 55'ers ook uitgerust met dit seinsysteem, ze hebben een rode band en er staat TVM op
TVM staat idd voor Transmission Voie Machine.
Op de L2 wordt de TVM 430 gebruikt.
Meer info vind je hier.
Meer info over de HLD 55 met TVM vind je hier.
Adler schreef:TVM staat idd voor Transmission Voie Machine.
Op de L2 wordt de TVM 430 gebruikt.
Meer info vind je hier.
Meer info over de HLD 55 met TVM vind je hier.
op L1 gebruiken ze TVM.( niet heel de lijn, vanaf Lembeek tot ?? (Belgische grens ?) is het eerst nog TBL2.
Lijn 2 is volledig TBL2.
neen op lijn 1 staat volledig TVM op vraag van de fransman, het is op L96N die vanaf lijn 1 tot brussel zuid loopt waar ook tbl2 op te vinden is.
Doch de versie TBL2 is niet 100% idem aan deze van lijn 2
Waarom staat er achter de vooruit van verschillende 21/27'en een verlicht bordje met 'BTR' of 'BHR' of zoiets? Wat wil dit zeggen?
Alvast bedankt!
Dit wordt gebruikt om in dubbele tractie te rijden, wanneer de locs niet in treinschakeling staan. De betrokken letters geven staan dan respectievelijk voor Panto gelicht, tractie, remmen (voor de tweede bestuurder tractie toe)
Steven schreef:neen op lijn 1 staat volledig TVM op vraag van de fransman, het is op L96N die vanaf lijn 1 tot brussel zuid loopt waar ook tbl2 op te vinden is.
Doch de versie TBL2 is niet 100% idem aan deze van lijn 2
Had die '96N' bij L1 gerekend...foutje..
Wist dat er tss FBMZ en Paris Nord ergens tbl2 lag want de bestuurders v IANT (thalys Antwerpen) moeten tbl2 kennen en die komen nie op L2.
maar metde tbl2 die je kent kom je niet op L2 is nog een afzonderlijk hoofdstuk, aangezien het daar tbl 2 met lichtseinen is ipv merkborden, de reglementering over tbl2 op L96N bezit ik dus niet