Die 2132 zou ook wel eens gesloopt kunnen worden. Zo'n enorme klap zorgt ook dat de hele kast scheef wordt getrokken, waardoor allerlei andere krachten op de loc inwerken. Als je dat wil restaureren ben je wel even bezig denk ik en de vraag blijft hoe goed is het resultaat? Daarnaast moet Salzinnes ook tijd hebben om dit te doen, aangezien zij ook nog andere dingen moeten doen.
Aangezien de NMBS zelf schuld is aan dit ongeluk (Allé, ik neem toch aan dat er geen andere partij schuld heeft aan het accident) is het nog maar de vraag of de verzekering betaalt. Daarnaast zijn de 21'en ook niet meer de jongste hè
Als je de 2132 sloopt heb je onderdelen voor de anderen 21'en. En die ene loc minder zal het hem ook niet doen, aangezien over enkele jaren de nieuwe Siemens locs komen.
overweg13 houdt graag statistiekjes bij en die kunnen altijd van pas komen, zoals reeds bewezen hier. Dat wil nog niet zeggen dat hij geen medeleven heeft hé!
i11 schreef:Die 2132 zou ook wel eens gesloopt kunnen worden. Zo'n enorme klap zorgt ook dat de hele kast scheef wordt getrokken, waardoor allerlei andere krachten op de loc inwerken. Als je dat wil restaureren ben je wel even bezig denk ik en de vraag blijft hoe goed is het resultaat? Daarnaast moet Salzinnes ook tijd hebben om dit te doen, aangezien zij ook nog andere dingen moeten doen.
Aangezien de NMBS zelf schuld is aan dit ongeluk (Allé, ik neem toch aan dat er geen andere partij schuld heeft aan het accident) is het nog maar de vraag of de verzekering betaalt. Daarnaast zijn de 21'en ook niet meer de jongste hè
Als je de 2132 sloopt heb je onderdelen voor de anderen 21'en. En die ene loc minder zal het hem ook niet doen, aangezien over enkele jaren de nieuwe Siemens locs komen.
P.S. Heeft een 21 een zelf dragende kast?
mja ... de 21'ers ni meer can de jongste ... weet dat er ook nog 22 en 25'ers rond rijden, gevolgd door 23 + 26 'ers ... en dat we een groot tekort hebben aan loks zunne. Her en der blijft er nu reeds een (goederen) trein staat omdat er geen sleping voor handen is.
Als ze die nog gaan maken is idd de vraag, maar in FAZ hebben ze al voor andere hete vuren gestaan en toch hersteld zunne.
2012 schreef: Als ze die nog gaan maken is idd de vraag, maar in FAZ hebben ze al voor andere hete vuren gestaan en toch hersteld zunne.
als het enigzins mogelijk is zal men die loc wel oplappen, naast economische redenen speelt ook de symbolische waarde mee: tot nu toe is 21/27/11/12 familie nog steeds kompleet, en men zal proberen om dit zo lang mogelijk zo te houden.
ze hebben ooit in salzinnes totall los locs hersteld gehad die er erger aan toe waren als deze 21 hoor, locs die open getrokken waren over hun volledige zijkant en dergelijke meer. dus afwachten en zien wat ze er mee gaan doen.
In Roeselare staan twee stellen aan de kant. Het betreft de 2107 met M4-rijtuigen, diegene die op het andere perron stonden op het ogenblik van de ramp. Eén van deze rijtuigen heeft een deukje en gebroken ruiten aan de zijkant.
Even verder staat de 2135 met nog 4 M4 rijtuigen. Dit was de aanrijdende trein, de twee overige rijtuigen (waaronder dus 1 stuurstand) staan nog verhakkeld te Izegem.
Tussen Kortrijk en Izegem pendelt men met AR41, en men rijdt langzaam een oud goederenspoortje (zonder bovenleiding) op, alwaar men provisoir kleine perronetjes heeft gemaakt. De pendelbussen stoppen daar ook.
Grtz
Daan
Laatst gewijzigd door Daan op 27 apr 2007, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.