Dat van de te hoge M6 was eens in de pers, kon inderdaad zijn dat men het had over aanpassingen op sommige lijnen, ik kan het mij na die jaren niet precies herinneren.
In ieder geval deed men het in de pers duidelijk af als een fout of een onvoorzien iets, wat blijkbaar niet het geval was.
Wanneer dubbeldekrijtuigen op IC-A (Eupen Oostende)?
De kennedy tunnel is gewoon voorzien onderhoud en vervangen van ballast en dwarsliggers en rails zoals dat op alle lijnen al eens nodig is na x aantal treindoorritten. Het heeft niks op zich met M6 te maken.
Dat er is een M6 geraakt is door een bovenleiding dat kan best, maar vermoedelijk zal er toen wel meer fout geweest zijn, als een tussenhanger van de bovenmleiding lost, blijft de bovenleiding best wel hangen maar kan dit korte stukje draad kortstondig voor een overslag zorgen tussen draad en rijtuigkast.
Dit zou op zijn minst al een ferme uitschakeling moeten veroorzaken in het onderstation, heel eenvoudig omdat de rijtuigkast aan de massa ligt.
Dat er is een M6 geraakt is door een bovenleiding dat kan best, maar vermoedelijk zal er toen wel meer fout geweest zijn, als een tussenhanger van de bovenmleiding lost, blijft de bovenleiding best wel hangen maar kan dit korte stukje draad kortstondig voor een overslag zorgen tussen draad en rijtuigkast.
Dit zou op zijn minst al een ferme uitschakeling moeten veroorzaken in het onderstation, heel eenvoudig omdat de rijtuigkast aan de massa ligt.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Ik heb een zomer lang een geologische kaart gemaakt rond het begin van lijn 37 in Chênée en Chaudfontaine. Heb toen ook vaak rond tunnelmonden van lijn 37 gewerkt en normaal gesproken is de ondergrond in de tunnels van lijn 37 hard gesteente. (dus geen vlaamse klei en/of zand). Volgens mij kun je inderdaad ballast weg halen, maar dan zal er toch nog wat beton op de vloer moeten, waarop de rail wordt geschroefd.carlos schreef:wat is de ondergrond van deze tunnels? is het nodig om ballast te gebruiken, kunnen de dwarsliggers niet rechtstreeks vastgelijmd worden op de ondergrond? (zoalsin Antwerpen Centraal)e49memling schreef:De M-6 en waren iets te groot, daarom hebben ze op het ganse net aanpassingen moeten doen, (Bovenleiding naar omhoog, perrons verder van 't spoor, bellastbed verlagen enz.) maar voor de tunnels op de L37 bleek de kosten de baten te overtreffen en hebben ze die (nog) niet gedaan
Maar hoe zit dan het met de hoekhoogte van die tunnels?
Ben wel benieuwd of ze de nieuwe tunnel bij Dolhain-Gileppe al geschikt maken voor M6