Wanneer dubbeldekrijtuigen op IC-A (Eupen Oostende)?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat van de te hoge M6 was eens in de pers, kon inderdaad zijn dat men het had over aanpassingen op sommige lijnen, ik kan het mij na die jaren niet precies herinneren.

In ieder geval deed men het in de pers duidelijk af als een fout of een onvoorzien iets, wat blijkbaar niet het geval was. ;)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

op sommige lijnen heeft men inderdaad de bovenleiding moeten aanpassen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand zo idioot is er voor die aanpassingswerken een M6 langs te sturen waardoor die zou vonken :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

De kennedy tunnel is gewoon voorzien onderhoud en vervangen van ballast en dwarsliggers en rails zoals dat op alle lijnen al eens nodig is na x aantal treindoorritten. Het heeft niks op zich met M6 te maken.
Dat er is een M6 geraakt is door een bovenleiding dat kan best, maar vermoedelijk zal er toen wel meer fout geweest zijn, als een tussenhanger van de bovenmleiding lost, blijft de bovenleiding best wel hangen maar kan dit korte stukje draad kortstondig voor een overslag zorgen tussen draad en rijtuigkast.
Dit zou op zijn minst al een ferme uitschakeling moeten veroorzaken in het onderstation, heel eenvoudig omdat de rijtuigkast aan de massa ligt.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Kheb het nagevraagt, hij had een beetje missproken "het zou beter zijn voor de M6sen moet het zijn" :wink: :oops:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

paljas schreef:Om het terug on-topic te maken.... HOPELIJK NOOIT!!!!!!
Ik haat die misvormde bakken! En hopelijk vliegen ze ooit in brand!!!!
Last van de warmte? :shock:
i11
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 nov 2006, 02:10

Bericht door i11 »

carlos schreef:
e49memling schreef:De M-6 en waren iets te groot, daarom hebben ze op het ganse net aanpassingen moeten doen, (Bovenleiding naar omhoog, perrons verder van 't spoor, bellastbed verlagen enz.) maar voor de tunnels op de L37 bleek de kosten de baten te overtreffen en hebben ze die (nog) niet gedaan
wat is de ondergrond van deze tunnels? is het nodig om ballast te gebruiken, kunnen de dwarsliggers niet rechtstreeks vastgelijmd worden op de ondergrond? (zoalsin Antwerpen Centraal)
Ik heb een zomer lang een geologische kaart gemaakt rond het begin van lijn 37 in Chênée en Chaudfontaine. Heb toen ook vaak rond tunnelmonden van lijn 37 gewerkt en normaal gesproken is de ondergrond in de tunnels van lijn 37 hard gesteente. (dus geen vlaamse klei en/of zand). Volgens mij kun je inderdaad ballast weg halen, maar dan zal er toch nog wat beton op de vloer moeten, waarop de rail wordt geschroefd.
Maar hoe zit dan het met de hoekhoogte van die tunnels?

Ben wel benieuwd of ze de nieuwe tunnel bij Dolhain-Gileppe al geschikt maken voor M6 :?:
Plaats reactie