32 waarvan 19 met automatische koppelingStijn D.C. schreef:Er zijn dus al 18 stuks gemaakt, hoeveel zouden ze er in totaal bouwen?
M6 BDx
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Dag,
En (insgevallens alles qua testen en inrijden e.d. goed verloopt) heeft men al een datum durven vooropstellen wanneer de stuurstanden met automatische koppeling in dienst komen op de IC E? Want het is echt nodig als je de capaciteitsproblemen bekijkt, zeker nu het toeristische seizoen er nog aankomt ook...
En de eer zou de IC N te beurt gaan vallen om als eerste met de exemplaren zonder automatische koppeling te rijden. Is daar al een datum van geweten?
Groeten,
En (insgevallens alles qua testen en inrijden e.d. goed verloopt) heeft men al een datum durven vooropstellen wanneer de stuurstanden met automatische koppeling in dienst komen op de IC E? Want het is echt nodig als je de capaciteitsproblemen bekijkt, zeker nu het toeristische seizoen er nog aankomt ook...
En de eer zou de IC N te beurt gaan vallen om als eerste met de exemplaren zonder automatische koppeling te rijden. Is daar al een datum van geweten?
Groeten,
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Ik heb ergens een foto gezien met vanvoor de M6 met graffiti dan reeks 3000 en reeks 13 in duwstand. tenzij ze het er zo omgedaan hebben dat die 2 locs in ts staan en de stuurstand gewoon met witte keerlichten.
maar als het toch geen fake is zou het dus wel mogelijk zijn voor met 13 of reeks 3000 te duwen?
Ik weet dat hier al antwoord op was gekomen, heb die vraag al eens gesteld, en toen was antwoord dat het niet dezelfde taal was ofzo.
of is het zo:
M6Bdx duwbaar met HLE 27 Mux en HLE 13/3000
I11Bdx duwbaar met enkel reeks 13/3000
27mux en 13/3000 niet compitabel met elkaar.
tenzij er eventueel een kast bestaat om 2 soorten mux te gebruiken in de stuurstand of is dit maar gelul?
maar als het toch geen fake is zou het dus wel mogelijk zijn voor met 13 of reeks 3000 te duwen?
Ik weet dat hier al antwoord op was gekomen, heb die vraag al eens gesteld, en toen was antwoord dat het niet dezelfde taal was ofzo.
of is het zo:
M6Bdx duwbaar met HLE 27 Mux en HLE 13/3000
I11Bdx duwbaar met enkel reeks 13/3000
27mux en 13/3000 niet compitabel met elkaar.
tenzij er eventueel een kast bestaat om 2 soorten mux te gebruiken in de stuurstand of is dit maar gelul?
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Wel, het is eigenlijk omgekeerd!Stijn D.C. schreef:Ik heb ergens een foto gezien met vanvoor de M6 met graffiti dan reeks 3000 en reeks 13 in duwstand. tenzij ze het er zo omgedaan hebben dat die 2 locs in ts staan en de stuurstand gewoon met witte keerlichten.
maar als het toch geen fake is zou het dus wel mogelijk zijn voor met 13 of reeks 3000 te duwen?
De M6-rijtuigen zijn ontworpen om NET met de 13 en 3000 in trek-duw te kunnen rijden. De 27's waarmee de M6-rijtuigen in trek-duw rijden zijn hiervoor aangepast, dus bijlange niet alle 27's kunnen in duw rijden met een M6-stam! De stuurpost van een M6-rijtuig is zo goed als identiek als die van een 13 of 3000.
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Wel stom dat ze dan de 13ers niet gehouden hebben en al de 27ers naar cargo gestuurd, maarja
De stuurposten zijn hetzelfde, op een paar details na
Ik heb de M6Bdx cabview al kunnen maken dankzij iemand die me foto's van bezorgt heeft, dat was leuke verassing
snelheidsmeter, een extra scherm voor signalisatie waarschijnlijk, bij GF hebde de knoppen voor koppeling en een memorlamp, vanplaats KVB.
en andere knoppen dan den 13enI11bdx, en dan bedoel ik, dat ze niet meer uitsteken, maar alle knoppen zijn gelijk met stuurtafel, steken niet meer zo fel uit, de knop voor de remmen sneller te lossen toch, puntknop en soslichtknoppen steken wel uit...
this wat gemengd met dingen uit prima 6000, qwa knopjes toch.
maar dan is het wel raar dat als men de 13 met m6 kan rijden
de 27 niet met i11bdx kan rijden.
want m6 en 13 hebben zelfde taal, en m6 en 27 ook,
tenzij het aan de rijtuigen zelf ligt en niet aan de stuurstand ik bedoel dan de uitgangskabels.
ik weet het niet, dus hoop dat er ne specialist eens die details goed wil uitleggen. bestaan er dan toch varianten in de MUX-taal?
De stuurposten zijn hetzelfde, op een paar details na
Ik heb de M6Bdx cabview al kunnen maken dankzij iemand die me foto's van bezorgt heeft, dat was leuke verassing
snelheidsmeter, een extra scherm voor signalisatie waarschijnlijk, bij GF hebde de knoppen voor koppeling en een memorlamp, vanplaats KVB.
en andere knoppen dan den 13enI11bdx, en dan bedoel ik, dat ze niet meer uitsteken, maar alle knoppen zijn gelijk met stuurtafel, steken niet meer zo fel uit, de knop voor de remmen sneller te lossen toch, puntknop en soslichtknoppen steken wel uit...
this wat gemengd met dingen uit prima 6000, qwa knopjes toch.
maar dan is het wel raar dat als men de 13 met m6 kan rijden
de 27 niet met i11bdx kan rijden.
want m6 en 13 hebben zelfde taal, en m6 en 27 ook,
tenzij het aan de rijtuigen zelf ligt en niet aan de stuurstand ik bedoel dan de uitgangskabels.
ik weet het niet, dus hoop dat er ne specialist eens die details goed wil uitleggen. bestaan er dan toch varianten in de MUX-taal?
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Hallo,
MUX op een 27 zetten is goedkoper dan er 25KV op te zetten, niet waar? En die M6'en kunnen toch maar 160 km/u.
Over MUX: wat ik daarvan heb begrepen:
13 en 27 hebben een vergschillende taal, die gewoon over dezelfde kabel gaat, en enkel de M6 kent bijde talen, de I11 niet. (Maar dat was eerder een softwareprobleem dacht ik.)
In elk geval dit kan:
27MUX+M6
13/3000+M6
13+I11
Groeten,
Joris De Mol
Simpel: Een 13 kan ook onder 25kv rijden, een 27 niet, met wat zou je anders op Athus-Meusse rijden?Stijn D.C. schreef:Wel stom dat ze dan de 13ers niet gehouden hebben en al de 27ers naar cargo gestuurd, maarja
MUX op een 27 zetten is goedkoper dan er 25KV op te zetten, niet waar? En die M6'en kunnen toch maar 160 km/u.
Over MUX: wat ik daarvan heb begrepen:
13 en 27 hebben een vergschillende taal, die gewoon over dezelfde kabel gaat, en enkel de M6 kent bijde talen, de I11 niet. (Maar dat was eerder een softwareprobleem dacht ik.)
In elk geval dit kan:
27MUX+M6
13/3000+M6
13+I11
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Enkel: de 13 gaat naar Cargo. Om de M6Bdx met haakkoppeling te verkeren heeft men de gewone 27 MUX'en.
Groeten,
Joris De Mol
Het kan moeilijk anders, nietwaar?Stijn D.C. schreef:Weet je wat ik hoop,
dat ze de M6Bdx met GF met 27 GF+MUX gaan gebruiken
en de gewone haakkoppeling met 13's.
die 13's zou wel iets zijn voor IC-G en voor op kortrijk.
voor lille dan wel AM 96 bitension.
Enkel: de 13 gaat naar Cargo. Om de M6Bdx met haakkoppeling te verkeren heeft men de gewone 27 MUX'en.
Groeten,
Joris De Mol
wie weet wat gebeurt er als de 18nen geleverd zijn zeker als ze de optie op 60 extra machines nemen zijn er opeens heel veel locs op overschot en dan zouden er volgens mij wel eens 27muxjes in TS voor een goederentrein terecht kunnen komenStijn D.C. schreef:Wel stom dat ze dan de 13ers niet gehouden hebben en al de 27ers naar cargo gestuurd, maarja
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
zolang de reeks 18 niet geleverd is blijft alles zoals het is nekeer dat de 18 er is gaan de 13en stilletjes aan naar B cargo gaanStijn D.C. schreef:Wie weet als reeks 18 er is
Als ze dat ooit doen met 27 en i11 kunnen ze altijd de software upgraden.
Maar ze gaan niet alle 60 13's naar HKM sturen, want anders zitten ze op IC-A met een probleem.
Bedankt voor de informatie