260689 schreef:ten eerste hebde in de week een deftige IC maastricht brussel met deftig materiaal en ten 2de onze klassiekjes zijn geen trammetjes maar volwaardige L trein materiaal
Giuseppe had het natuurlijk over Hasselt - Maastricht en niet over Brussel - Maastricht. Ooit was het de bedoeling om op Hassel - Maastricht een echte IC te laten rijden. Nu ziet het er naar uit dat er mogelijks een sneltram komt...
OO-MSS schreef:Mss kan de NMBS bussen kopen en daarmee trajecten tussen sommige grote steden doen (Hasselt-Maastricht/Eindhoven,...)
Ja joehoe, laat het busvervoer maar over aan de vervoersmaatschappijen die zich daarin specialiseren. Ze hebben de NMBS-buslijnen niet voor niks opgedoekt/overgenomen in 1977.
In Antwerpen Centraal gaan er hardnekkige geruchten rond dat veel van de aangekondigde extra treinen vanaf december niet doorgaan wegens tekort aan materiaal en personeel.
Jammer, hoe meer afwisseling hoe beter...
da van het personeel kan kloppen, hoe het juist zit met de stand van het rollend materieel is moeilijk te zeggen, er zijn al redelijk wat nieuwe m6 rijtuigen bijgekomen. ook zijn sinds gisteren de M6 stuurrijtuigen in dienst gekomen.
ze was gisteren voorzien om brussel antwerpen charleroi te doen. doch nog ni alle bestuurders hebben de nodige opleiding gehad dus het kan perfect dat je voor het stuurrijtuig nog een loc ziet hangen.
ik heb de trein gisteren zien rijden en voor het stuurrijtuig hing een 21, achteraan was een 27 mux voorzien.
Dit alles was te spotten gisteren in brussel noord rond 20.00 voor de trein richting antwerpen centraal.
260689 schreef:ah op welke verbindingen rijden die stuurstanden M6 dan wel??
Vandaag heb ik deze zien toekomen te Berchem op spoor 5 om de IC N van 7u44 te verzekeren. De trein kwam uit de richting Brussel dus vertrok niet in Antwerpen. Nadien was er een lok voor (o.a. om 16u44). Stuurstand stond kant Antwerpen.