M6 BDx
Hallo,
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
En worden die lage deuren altyd gëopend, of is dat enkel als de TBg die losmaakt? Anders zit men nu met 2/5 rijtuigen met een smalle in en uitgang, wat voor dubbeldeks niet aan te raden is, denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Geef mij maar zoiets: Komt van: http://www.railfaneurope.net5307 schreef:geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
En worden die lage deuren altyd gëopend, of is dat enkel als de TBg die losmaakt? Anders zit men nu met 2/5 rijtuigen met een smalle in en uitgang, wat voor dubbeldeks niet aan te raden is, denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Molenbruch Y. schreef:
Even een kleine bedenking: ik sprak in mijn vorige bericht over de IC E-verbinding Knokke/Blankenberge - Tongeren , maar uiteraard is er ook nog de weekendvariant Knokke/Blankenberge - Genk/Luik. Als ook daarop de nieuwe M6-stuurstanden gaan ingezet worden voorzie ik toch wel enkele problemen.
Bekijk even de dienstregeling tussen Genk en Landen. Deze voorziet in het weekend maarliefst 2 minuten minder rittijd dan bij de IC K op weekdagen. Ik stel vast dat zelfs op weekdagen een stam van 1 loc 21/27 + 5 M6-rijtuigen dit traject niet volgens de voorziene dienstregeling kan afleggen, en vertragingen tussen de 2 en de 5 minuten zijn schering en inslag. Hoe moet het dan in de toekomst toch gaan lukken met nog eens 2 minuten minder tijd én meer tijdsdruk aangezien de stam op tijd in Landen verwacht wordt voor de koppeling? In de huidige weekenddienstregeling kan zelfs een AM96-stel maar nipt dit traject zonder vertraging afleggen, en we kennen allemaal het verschil in (optrek)prestaties tussen de loc 21/27 + M6 en de AM96.
Groeten,
misschien kunnen ze de IC E ook in't weekend langs Aarschot laten rijden... daar zouden ze er tenminste wel blij mee zijn.
Steven schreef:voorlopig zouden er geen treinen nog rijden met M6 stuurrijtuigen (actief, wel passief als rijtuig), er zou zich nog ergens een technische storing voordien. tot nader bericht afwachten dus.
28/08: IC-N 4527: idd langs beide zijden een loc (2725 & 2757 in MUX-TS), laatste rijtuige M6 stuurstand
of stuurstand rijtuigen met een 'echt' 1ste klasse interieur (2+1 zetel opstelling)Joris schreef:
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
aangezien men deze rijtuigen toch voor IC-diensten zal gebruiken had een 1ste klasse interieur met 2+1 zetelopstelling idd beter geweestpietmol schreef:of stuurstand rijtuigen met een 'echt' 1ste klasse interieur (2+1 zetel opstelling)Joris schreef:
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
ziet er inderdaad veel beter uit, maar (1) het boordnet van deze rijtuigen is niet geschikt voor gebruik in Belgie; (2) NMBS heeft geen locs die ZWS trek-duw ondersteunen (CFL 3000 ondersteunt dit wel voor hun DOSTO's, SBB Taurus ook, weet er iemand of deze functionaliteit in T18 ondersteund wordtl); (3) wat met deurbediening & remgedrag?Joris schreef:Hallo,Geef mij maar zoiets: Komt van: http://www.railfaneurope.net5307 schreef:geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
Al bij al dus weinig waarschijnlijk dat je deze ooit in Belgie gaat zien. dream on...
De stuurrijtuigen zijn naar't schijnt na nog geen week terug buiten dienst wegen talloze probleempjes...260689 schreef:heb gisteren gehoord dat een bestuurder uit FN 2 weken dezelfde dienst moet doen omdat die het M6 stuurrijtuig kent en daarmee moet rijden.
2 weken de zelfde dienst is uitzonderlijk heel veel.