M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
adminn

Bericht door adminn »

5307 schreef:geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
8)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
5307 schreef:geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
Geef mij maar zoiets: Afbeelding Komt van: http://www.railfaneurope.net
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
En worden die lage deuren altyd gëopend, of is dat enkel als de TBg die losmaakt? Anders zit men nu met 2/5 rijtuigen met een smalle in en uitgang, wat voor dubbeldeks niet aan te raden is, denk ik.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Die deur kan inderdaad maar door 1 persoon geopend worden: de tbg. Spijtig genoeg, inderdaad.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Daarstraks zag ik vanuit de Thalys eentje vlakbij Brussel-Zuid staan en eentje bij Schaarbeek.
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

sncf-sncb schreef:Daarstraks zag ik vanuit de Thalys eentje vlakbij Brussel-Zuid staan en eentje bij Schaarbeek.
even off topic

sncf-sncb hebde de TSP trein ook kunnen zien??
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

260689 schreef:
sncf-sncb schreef:Daarstraks zag ik vanuit de Thalys eentje vlakbij Brussel-Zuid staan en eentje bij Schaarbeek.
even off topic

sncf-sncb hebde de TSP trein ook kunnen zien??
Ja ergens achter verscholen, ik zat in de Thalys van 18h55 uit Paris.
pietmol

Bericht door pietmol »

Molenbruch Y. schreef:
Even een kleine bedenking: ik sprak in mijn vorige bericht over de IC E-verbinding Knokke/Blankenberge - Tongeren , maar uiteraard is er ook nog de weekendvariant Knokke/Blankenberge - Genk/Luik. Als ook daarop de nieuwe M6-stuurstanden gaan ingezet worden voorzie ik toch wel enkele problemen.

Bekijk even de dienstregeling tussen Genk en Landen. Deze voorziet in het weekend maarliefst 2 minuten minder rittijd dan bij de IC K op weekdagen. Ik stel vast dat zelfs op weekdagen een stam van 1 loc 21/27 + 5 M6-rijtuigen dit traject niet volgens de voorziene dienstregeling kan afleggen, en vertragingen tussen de 2 en de 5 minuten zijn schering en inslag. Hoe moet het dan in de toekomst toch gaan lukken met nog eens 2 minuten minder tijd én meer tijdsdruk aangezien de stam op tijd in Landen verwacht wordt voor de koppeling? In de huidige weekenddienstregeling kan zelfs een AM96-stel maar nipt dit traject zonder vertraging afleggen, en we kennen allemaal het verschil in (optrek)prestaties tussen de loc 21/27 + M6 en de AM96.

Groeten,

misschien kunnen ze de IC E ook in't weekend langs Aarschot laten rijden... daar zouden ze er tenminste wel blij mee zijn.
pietmol

Bericht door pietmol »

Steven schreef:voorlopig zouden er geen treinen nog rijden met M6 stuurrijtuigen (actief, wel passief als rijtuig), er zou zich nog ergens een technische storing voordien. tot nader bericht afwachten dus.

28/08: IC-N 4527: idd langs beide zijden een loc (2725 & 2757 in MUX-TS), laatste rijtuige M6 stuurstand
pietmol

Bericht door pietmol »

Joris schreef:
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
of stuurstand rijtuigen met een 'echt' 1ste klasse interieur (2+1 zetel opstelling)
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

heb gisteren gehoord dat een bestuurder uit FN 2 weken dezelfde dienst moet doen omdat die het M6 stuurrijtuig kent en daarmee moet rijden.
2 weken de zelfde dienst is uitzonderlijk heel veel.
super1500

Bericht door super1500 »

pietmol schreef:
Joris schreef:
Overigens had men beter wat minder multifunctionele rijtuigen gekocht, en van die stuurrijtuigen multifunctionele gevallen gemaakt.
Want, aan de stuurpost heb je nu maar 1 deur, en anders had je dara 2 deuren kunnen creëeren.
of stuurstand rijtuigen met een 'echt' 1ste klasse interieur (2+1 zetel opstelling)
aangezien men deze rijtuigen toch voor IC-diensten zal gebruiken had een 1ste klasse interieur met 2+1 zetelopstelling idd beter geweest
super1500

Bericht door super1500 »

Joris schreef:Hallo,
5307 schreef:geef mij maar M5, kvind de neus ervan toch mooier hoor!
Geef mij maar zoiets: Afbeelding Komt van: http://www.railfaneurope.net
ziet er inderdaad veel beter uit, maar (1) het boordnet van deze rijtuigen is niet geschikt voor gebruik in Belgie; (2) NMBS heeft geen locs die ZWS trek-duw ondersteunen (CFL 3000 ondersteunt dit wel voor hun DOSTO's, SBB Taurus ook, weet er iemand of deze functionaliteit in T18 ondersteund wordtl); (3) wat met deurbediening & remgedrag?
Al bij al dus weinig waarschijnlijk dat je deze ooit in Belgie gaat zien. dream on...
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

ik denk dat joris enkel de buitenkant (vorm) van de neus bedoeld en niet echt de technische snufjes :wink:
Wover

Bericht door Wover »

260689 schreef:heb gisteren gehoord dat een bestuurder uit FN 2 weken dezelfde dienst moet doen omdat die het M6 stuurrijtuig kent en daarmee moet rijden.
2 weken de zelfde dienst is uitzonderlijk heel veel.
De stuurrijtuigen zijn naar't schijnt na nog geen week terug buiten dienst wegen talloze probleempjes...
Plaats reactie