Persoon betrokken in ongeval met trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pendelaar

Persoon betrokken in ongeval met trein

Bericht door Pendelaar »

Gisteren werd de trein die vanuit Halle naar 's Gravenbrakel (normaal vertrek 17u03 in Halle) rijdt afgeschaft vanwege een ongeval met een persoon ter hoogte van Ruisbroek.
Alle andere treinen liepen behoorlijk vertraging op.

Vreemd dat er niet veel over valt terug te vinden in het nieuws.
Wover

Bericht door Wover »

Onlangs hebben hier geloof ik de nieuwste cijfers van persoonsongevallen gestaan, ik geloof dat het iets van een 150 per jaar worden. Dat is er dus 1 om de 2 dagen, logisch dat men dat nauwelijks nog in de pers vermeld ;).
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Vanavond weer "persoonsongeval" , dit keer in Nieuwkerken-Waas.
Elgar
Berichten: 624
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Adler schreef:Vanavond weer "persoonsongeval" , dit keer in Nieuwkerken-Waas.

Er werden treinen omgeleid via Puurs.

Om 7 uur vanavond stond er een stam van 3 AM86 (L-trein Antwerpen - Sint-Niklaas??) hier in het station, waardoor het verkeer op de enkelsporige lijn 54 ook in de war werd gestuurd. Omdat de IR-trein uit Sint-Niklaas 10 minuten vertraging had, heeft de IR-trein uit Mechelen bijna een kwartier moeten wachten om het station van Puurs binnen te rijden (want die 3 AM86 stonden in de weg).
Om 18 uur was dat ook het geval heb ik zelf mogen ondervinden.
Wover

Bericht door Wover »

Een 18-jarig meisje is dinsdagavond levensgevaarlijk gewond geraakt toen ze gegrepen werd door een trein in het station van Nieuwkerken. Dat melden de lokale politie van Sint-Niklaas en het parket van Dendermonde.

Het ongeval gebeurde om 17.09 uur op de spooroverweg aan het station van Nieuwkerken in de Heihoekstraat/Nieuwkerkenstraat. Het meisje stapte uit de IR-trein van Antwerpen en liep via het perron naar de achterzijde van de trein. Over de sporen heen wandelde ze naar de overzijde van het station, richting feestzalen Roxy, aldus de lokale politie.

Toen ze bijna over de sporen was, werd ze gegrepen door een IC-trein naar Antwerpen die met hoge snelheid door het station reed. Het meisje werd geraakt door de trein en op het perron geslingerd. De jonge vrouw werd met zware verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. Ze is dinsdagavond nog steeds in levensgevaar. De IC-trein kwam 300 meter verder tot stilstand. Alle passagiers van de trein werden geëvacueerd en overgebracht naar het station van Nieuwkerken. De NMBS zorgt voor een vervangende trein.

Bron: GVA
Meisje is ondertussen overleden.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Tja sommige mensen leren het nooit, spijtig dat het zo moet aflopen.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

Dat is de harde manier om te ontdekken dat je beter de sporen niet zomaar over steekt.

Excuseer me als ik hard over kom, maar door zo'n stommiteit heb ik een uur in Beveren mogen bivakkeren.
paljas

Bericht door paljas »

SteC schreef:Dat is de harde manier om te ontdekken dat je beter de sporen niet zomaar over steekt.
Tis en blijft de waarheid dat dom zijn pijn kan doen....
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Daarpas in Brugge stak er ook nog een groep meisjes de sporen over! :shock: En te bedenken dat dit perrons zijn van het hoogste type...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Trainspotterke schreef:Daarpas in Brugge stak er ook nog een groep meisjes de sporen over! :shock: En te bedenken dat dit perrons zijn van het hoogste type...
En... heb je ze achterna gezeten? :D
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Om ze onder hun voeten te geven of voor een andere reden? :wink:

BDJ
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

in oostende is dit is gebeurt 2 gasten stappen van ica en hup sporen over stationchef heeft ze te pakken gekregen dikke boete gekregen
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

260689 schreef:in oostende is dit is gebeurt 2 gasten stappen van ica en hup sporen over stationchef heeft ze te pakken gekregen dikke boete gekregen
in oostende ben je daar toch niks mee? de ingang is toch op het eind van de sporen? :roll:
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
260689 schreef:in oostende is dit is gebeurt 2 gasten stappen van ica en hup sporen over stationchef heeft ze te pakken gekregen dikke boete gekregen
in oostende ben je daar toch niks mee? de ingang is toch op het eind van de sporen? :roll:
ah maar stellekes uitwijken den antwerp die toekomt op het spoor waar ze overliepen de 77 die daar effe uitwijkt gemoest is weten hoeveel keer per dag ze stellekes 96 tot aan het perron doen om te veranderen van spoorinde bundel
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

260689 schreef: ah maar stellekes uitwijken den antwerp die toekomt op het spoor waar ze overliepen de 77 die daar effe uitwijkt gemoest is weten hoeveel keer per dag ze stellekes 96 tot aan het perron doen om te veranderen van spoorinde bundel
ik bedoelde dat die gasten er geen voordeel uit halen de sporen over te steken :wink:
Plaats reactie