Wat kost trein bij Bcargo
Wat kost trein bij Bcargo
Aangezien het hier barst van de specialisten...
Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?
Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?
Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Wat kost trein bij Bcargo
Een machinist kost al 1500€/prestatie...dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...
Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?
Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Re: Wat kost trein bij Bcargo
Ik hoop per maand want per dag zou wel beetje veel zijn.paljas schreef:Een machinist kost al 1500€/prestatie...dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...
Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?
Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
-
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.
De operator gaat de volgende parameters inroepen: fraktie van zijn personneelskosten(bestuurers administratie,gebouwen) alles inbegrepen (opleidingen, verzekering weddes,enz) ,leasing van locs,of aankoop en onderhoud locs.
De kosten die hij moet betalen aan de infrastruktuurbeeherders van de netten waarop hij gaat rijden. Met diesel of electrisch tractie dus berekend T/km. Afhankelijk of hij een geregelde klant is bij die netbehheerder(infrastruktuur. Tot slot zal dit ook ergens leiden tot een cijfer va x€ T/km
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.
De operator gaat de volgende parameters inroepen: fraktie van zijn personneelskosten(bestuurers administratie,gebouwen) alles inbegrepen (opleidingen, verzekering weddes,enz) ,leasing van locs,of aankoop en onderhoud locs.
De kosten die hij moet betalen aan de infrastruktuurbeeherders van de netten waarop hij gaat rijden. Met diesel of electrisch tractie dus berekend T/km. Afhankelijk of hij een geregelde klant is bij die netbehheerder(infrastruktuur. Tot slot zal dit ook ergens leiden tot een cijfer va x€ T/km
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
Nou nou, een beetje vrachtvervoerder zal wel weten waar hij ongeveer aan toe is. Een orde van grootte kent de aankoper wel anders kent hij zijn job niet...nighttrain schreef:Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
Uit de verschillende reakties begrijp ik nu dat de prijs voor een trein Antwerpen Aachen tussen 10.000 en 20.000 euro ligt.
-
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Eurotunnel heeft vandaag zijn nieuwe prijzen bekend gemaakt voor de goederentreinen.
Afhankelijk van de snelheid en het tijdsstip zal er per goederentrein 4500€ moeten betaald worden voor het traject Fréthun naar Doollands Moore.
Dus de péage van de tunnel
Indien ze gaan gebruik maken van de class 92 locs van ons binnen het project Europorte 2 zal er nog eens 600€ gerekend worden voor de douane formaliteiten en de loc + driver. Dus totaal 5100€
Afhankelijk van de snelheid en het tijdsstip zal er per goederentrein 4500€ moeten betaald worden voor het traject Fréthun naar Doollands Moore.
Dus de péage van de tunnel
Indien ze gaan gebruik maken van de class 92 locs van ons binnen het project Europorte 2 zal er nog eens 600€ gerekend worden voor de douane formaliteiten en de loc + driver. Dus totaal 5100€