Wat kost trein bij Bcargo

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Wat kost trein bij Bcargo

Bericht door dentheo »

Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Bericht door treinbruno »

weet ik niet -
maar ik vraag mij ook dit af:
hoeveel kost het voor een bedrijf om 1 container op antwerpen-aachen te vervoeren
Afbeelding
paljas

Re: Wat kost trein bij Bcargo

Bericht door paljas »

dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Een machinist kost al 1500€/prestatie...
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Wat kost trein bij Bcargo

Bericht door 260689 »

paljas schreef:
dentheo schreef:Aangezien het hier barst van de specialisten...

Wat kost het eigenlijk om containertrein van bv. 40 wagens te laten trekken door B-Cargo van Antwerpen naar Aachen ?

Iemand een idee ?
Er zitten hier toch mensen van het spoor ?
1000 Eur- 2500 Eur ?
Een machinist kost al 1500€/prestatie...
Ik hoop per maand want per dag zou wel beetje veel zijn.
Fles

Bericht door Fles »

Als het per maand was, zou er niemand meer machinist zijn, denk je wel? ;)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22552
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

de vraag is wat hij dmet de kost van een prestatie bedoeld, een machinist kost idd meer dan zijn loon dat hij zelf netto in handen krijgt.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:de vraag is wat hij dmet de kost van een prestatie bedoeld, een machinist kost idd meer dan zijn loon dat hij zelf netto in handen krijgt.
Eigenlijk zoek ik wat de NMBS vraagt om die trein van Antwerpen naar Aachen te brengen..... niet wat zij met dat geld doen...
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Infrabel vraagt 3,08 Euro de kilometer. En tel daar bij op de diesel en de personeelskosten.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

Heb hier nog een pdf-bestand over één of andere Waal die 't bij DLC is afgetrapt en nog eens goed z'n beklag doet. Hij zegt dat DLC voor trein Antwerpen-Gremberg zo'n 14000EUR vraagt.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Mark7758 schreef:Infrabel vraagt 3,08 Euro de kilometer. En tel daar bij op de diesel en de personeelskosten.
Nee dat zou de kostprijs zijn, niet de verkoopprijs...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Ik dacht van een vrachtvervoerder gehoord te hebben dat:

Om 1 oplegger naar Italië te vervoeren het per vrachtauto € 2400,00 kost en per trein € 1800,00.

Heb om meer info gevraagd.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Reken alles in totaal toch een 15000 euro denk ik.

Wel even vermelden dat je beter een beroep doet op de privé daar B-Cargo een stuk duurder is :P
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.

De operator gaat de volgende parameters inroepen: fraktie van zijn personneelskosten(bestuurers administratie,gebouwen) alles inbegrepen (opleidingen, verzekering weddes,enz) ,leasing van locs,of aankoop en onderhoud locs.
De kosten die hij moet betalen aan de infrastruktuurbeeherders van de netten waarop hij gaat rijden. Met diesel of electrisch tractie dus berekend T/km. Afhankelijk of hij een geregelde klant is bij die netbehheerder(infrastruktuur. Tot slot zal dit ook ergens leiden tot een cijfer va x€ T/km
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

nighttrain schreef:Alles hangt af van de volgend parameters: Hoeveel T/km ga je vervoeren met de operator (B carg,EWS,DL ,Railion enz) op jaarbassis of eenmalig
Ga je dit vervoeren met eigen of geleasde wagens; Op welk tijdstip wil dit vervoerd hebben; Met welke snelheid enz Vanaf waar en tot waar moeten ze de vracht vervoeren.
Zoals bij ons in Eurotunnel,een bedrijf die 50000 vrachtwagen overtochten maakt per jaar zal niet hetzelfde betalen per trajekt in vergelijking met een klant met enkel 1000, 5000 of 20000 overtochten per jaar. elk kontrakt is geheim en verschillend
Nou nou, een beetje vrachtvervoerder zal wel weten waar hij ongeveer aan toe is. Een orde van grootte kent de aankoper wel anders kent hij zijn job niet...
Uit de verschillende reakties begrijp ik nu dat de prijs voor een trein Antwerpen Aachen tussen 10.000 en 20.000 euro ligt.
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Bericht door nighttrain »

Eurotunnel heeft vandaag zijn nieuwe prijzen bekend gemaakt voor de goederentreinen.
Afhankelijk van de snelheid en het tijdsstip zal er per goederentrein 4500€ moeten betaald worden voor het traject Fréthun naar Doollands Moore.
Dus de péage van de tunnel

Indien ze gaan gebruik maken van de class 92 locs van ons binnen het project Europorte 2 zal er nog eens 600€ gerekend worden voor de douane formaliteiten en de loc + driver. Dus totaal 5100€
Plaats reactie