ANtwerpen-roosendaal scoort slecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Ari

Bericht door Ari »

Het afschaffen van bepaalde treinen gisteren op de lijn 12 had te maken met een problemen aan overweg 39 waardoor de overwegen in 2 secties in groot alarm stonden,en overweg 39 zelf aan beperkte snelheid bereden moest worden. ....
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Allez vooruit, het zijn zoals gewoonlijk weeral de reizigers die het gedaan hebben. Ik ken anders wel een heleboel TBG's die die lijn 12 ook spuugzat zijn. Ikzelf (ik durf dat woordje bijna niet meer gebruiken) heb meer dan een uur in de kou staan wachten in Antwerpen-Centraal en daarna in Berchem om vervolgens op een overvolle trein te kunnen naar huis rijden.
@Steven, ik heb het voorval dat je beschrijft zelf niet gezien maar ik kan goed begrijpen dat dit is gebeurd.
Frustraties uitwerken op 1 persoon die er niet kan aandoen valt niet goed te praten maar het is de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen en alle stoppen doet doorslaan.
Reeds jaren worden de pendelaars op de lijn Jambes-Essen vooral 's avonds geconfronteerd met vertragingen.
Na een gevoelige verbetering tijdens de zomermaanden is de toestand de afgelopen maanden slechter dan ooit. Elke avond vertragingen van 20 minuten en meer, eergisteren nog 30 minuten en dan gisteren plots die afgeschafte trein. Wat gisteren vooral de woede van de mensen heeft opgewekt, is denk ik het feit dat tot enkele minuten voor de voorziene aankomst van IR3315 die trein nog zonder vertraging werd aangekondigd en dan plots als afgeschaft op de borden verscheen. Zoiets kan dus absoluut niet, een trein kan niet plots in rook opgaan.
Ik weet niet wat er met die trein is gebeurd omdat men, zoals gewoonlijk, geen enkele informatie gaf, maar er zijn maar 2 mogelijkheden. Ofwel heeft men de trein beperkt tot Berchem wegens de grote vertraging, ofwel heeft men de trein 'gecourbed' in Berchem en hiervan Centraal niet tijdig op de hoogte gebracht. In beide gevallen zijn er dus grove fouten gemaakt in de communicatie met Centraal. Ook voor de volgende L trein werd geen vertraging aangekondigd tot plots werd gezegd dat hij door de grote vertraging in Berchem zou vertrekken. Ook hier kan die vertraging niet plots zijn ontstaan.
Wanneer gaat men nu eindelijk eens begrijpen bij de NMBS en Infrabel dat dit geen reuzengrote modelspoorbaan is maar dat er in die treinen ook mensen zitten en op de perrons ook mensen staan die willen ingelicht worden ?
Het afschaffen van treintjes is blijkbaar een hobby geworden aan de tafels van het TCC.
En wat betreft de lijn Jambes-Essen, wanneer gaat dat stelletje politiek benoemde onbekwame zakkenvullers in Brussel nu eindelijk eens begrijpen dat daar een probleem is dat moet opgelost worden ? Als er jaren een probleem is op een bepaalde lijn, los het dan verdomme op in plaats van honend met resultaten van tevredenheidsonderzoeken te staan zwaaien zoals Descheemaecker steeds doet. Wanneer gaat die man nu eindelijk eens begrijpen dat je daarmee de ontevreden klanten nog hoger in de gordijnen jaagt ?
Ik zou trouwens eens graag weten waar die miljoenen tevreden klanten van Descheemaecker zich dan verschuilen. Als ik op de perrons sta te wachten of in de trein zit hoor ik elke dag klachten van de reizigers over vertragingen, over afgeschafte treinen, enz. Misschien zou het goed zijn als hij ook eens af en toe de trein zou nemen.
Fles

Bericht door Fles »

Steven schreef: ik wilde enkel maar is aantonen dat iedereen enkel aan zichzelf denkt (de spoorweg enerzijds en een grote bende passagiers anderzijds die zichzelf niet onder controle heeft)
Mja, wel een beetje de wereld op zijn kop natuurlijk, dit. De reiziger betaalt zich jaar in jaar uit suf aan treinkaartjes, en als alles bij de spoorwegen soepel zou verlopen, zijn alle passagiers blij. Het slaat gewoon nergens op om "een grote bende passagiers" aan te spreken alsof die als groep iets met elkaar te maken zouden hebben. Die komen gewoon allemaal op voor hun eigen belang, en dat is niet meer dan logisch. En als ze keer op keer op keer op keer, door de spoorwegen, ZO in de kou gezet worden, ja, dan komen ze verhaal halen. Ook dat is niet meer dan logisch. En dan is het op zo'n moment gewoon pech voor degene die de klappen te vangen krijgt, maar die mag daar dan zijn eigen collega's op aanspreken, want daar komt het door.

Je kunt niet gaan zeggen "een bende passagiers heeft zichzelf niet onder controle", dat is gewoon onzin. Of denk je dat "die bende passagiers" allemaal luisteren naar de grote Bendebaas der Passagiers, die zegt "Opstellen in een rij, koppen dicht, en laat mij het woord maar doen"? :?:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Ik geef dit keer Fles wel volledig gelijk.
Ik zou er nog willen aan toe voegen dat ik ooit een onderstationschef van Antwerpen-Centraal woedend heb horen roepen dat dit allemaal de schuld was van Infrabel. Zo ver is het dus gekomen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ik heb niet gezegd dat de reden van hun reactie verkeerd was, dan interpreteer je mijn woorden verkeerd. ik heb enkel vastgesteld dat een deel van de passagiers (niet allemaal dus) zich gedragen heeft als een stel egoisten, er is iemand de onderchef beginnen uitmaken, sorry maar die mens kan daar persoonlijk niets aan doen, het is zijn beslissing niet. de onderchef kan enkel maar proberen zijn best te doen en zoveel mogelijk de juiste info aan de passagiers te bezorgen.

ik heb persoonlijk ook al dergelijke sitiaties meegemaakt (maar dan in mechelen) als passagiers (ik was toen 20) en zal mss binnensmonds is vloeken. u afreageren op 1 persoon die toevallig dienst heeft en er niet echt de volledige controle over de situatie heeft vind ik in mijn ogen vrij zwak. ik wilde enkel duidelijk maken dat mensen weinig geduld en begrip getoond hebben voor medepassagiers die eigenlijk de zelfde vraag stelde als zijzelf maar door hun egoisme die andere passagier niets gunde van zijn vraag eerst te stellen of te wachten tot de onderchef zijn antwoord nog maar kon geven.

dat passagiers met vragen zitten is normaal, dat ze zo snel mogelijk een antwoord willen is ook normaal, dat ze hiervoor bij stationspersoneel uitkomen op het perron is ook normaal. dat ze de persoon in kwestie staan uitmaken is niet normaal dat ze geen respect hebben voor personeel en medepassagiers is evenmin normaal. ik stond daar gewoon als personeel op dat zelfde moment samen met mijn leerling bestuurder. wij hebben gewoon beleefd blijven wachten als laatste op een rustige beleefde manier mijn vraag gesteld want door het aankomen van die IR was ook mijn schema veranderd maar ik ben daarom niet furieus gaan uitvliegen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

zie hieronder
Laatst gewijzigd door Adler op 16 nov 2007, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Steven, ik begrijp uw redenering, maar zoals ik al hierboven heb trachten uit te leggen, was die ene afgeschafte trein geen alleenstaand geval en was de frustratie van die mensen een opeenhoping en uitbarsting van alle problemen de afgelopen weken en maanden op lijn 12.
Op zo een moment redeneert men ook niet meer normaal (van wie is hier de schuldige en wie kan er iets aan doen) en kunnen alle stoppen doorslaan (bij de ene mens al vlugger als bij de andere).
Het probleem is ook dat men bij de NMBS nergens terecht kan met zijn klachten. Er is weliswaar een klantendienst maar uit eigen ervaring weet ik dat dit een grote klucht is.
De enige persoon die de klachten ernstig neemt is de ombudsman maar dan ben je vertrokken voor een procedure van enkele maanden en nadien wordt de klacht toch vertikaal geklasseerd door de NMBS die er zich niets vanaan trekt.
Dat is spijtig genoeg de realiteit.
Ik was het ooit zelf zo kotsbeu om geen oplossing te krijgen voor een bepaald technisch probleem dat ik op een gegeven moment de toenmalige minister Vande Lanotte heb gevraagd om persoonlijk tussen te komen.
Van af dat moment gingen plots letterlijk alle deuren wagewijd open en werd ik zelfs persoonlijk uitgenodigd door de Directeur-generaal en wist men plots hoe het probleem op te lossen. Dit maar om aan te tonen hoe politiek verziekt de situatie is aan de top van de NMBS.
Laatst gewijzigd door Adler op 16 nov 2007, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles

Bericht door Fles »

Nou ja, dat mensen het na maanden, zo niet jaren van voortschrijdende ellende een keer ECHT beu zijn, dat lijkt me logisch. Je kunt niet maar tot in de hemel verwachten dat mensen alles maar gewoon gelaten accepteren. En natuurlijk is dat soort agressie niet okee, maar het is wel te begrijpen. En dat is erg spijtig voor de mensen van NMBS op dat moment, want DIE mogen de klappen vangen. Infrabel zal het weinig boeien allemaal, die zitten leuk ergens veilig in een hoog kantoorgebouw naar smaak treintjes op te heffen, voor de grap (okee, enigszins gechargeerd, maar goed, je snapt mijn punt ;) ).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat is traffic control dat zoiets beslist en die mensen zitten op het gelijkvloers :twisted: .
ondanks de onvrede als passagiers moet je toch uzelf onder controle kunnen houden. dat is mijn mening. ik heb nog geen enkele situatie opgelost gezien door als een zot te keer te gaan tegen een ander iemand.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef: Respect is ver te zoeken in onze maatschappij.

BDJ
Respect is ook reizigers EERLIJK voorlichten..... en vervoeren als het kan .
loopt er geen actie over respect bij de spoorwegen of geldt dat slechts in één richting ?
ronny
Berichten: 544
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

dentheo schreef:
Bartjedj schreef: Respect is ver te zoeken in onze maatschappij.

BDJ
Respect is ook reizigers EERLIJK voorlichten..... en vervoeren als het kan .
loopt er geen actie over respect bij de spoorwegen of geldt dat slechts in één richting ?
Afgelopen dinsdag was het even "hilarisch" in Berchem. Door het afrijden van de bovenleiding te Begijnendijk werden de P-treinen afgeschaft. Dit werd pas medegedeeld op het voorziene uur van vertrek (16u26). Zelfs op de monitor bleven deze vermeld staan. Meer dan 3 uur na het voorval zou men toch moeten weten wat men gaat doen zodat reizigers met een busabonnement eventueel de bus kunnen nemen vanuit Lier ipv extra lang te moeten wachten op de trein van 16u51.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

ronny schreef: Afgelopen dinsdag was het even "hilarisch" in Berchem. Door het afrijden van de bovenleiding te Begijnendijk werden de P-treinen afgeschaft. Dit werd pas medegedeeld op het voorziene uur van vertrek (16u26). Zelfs op de monitor bleven deze vermeld staan. Meer dan 3 uur na het voorval zou men toch moeten weten wat men gaat doen zodat reizigers met een busabonnement eventueel de bus kunnen nemen vanuit Lier ipv extra lang te moeten wachten op de trein van 16u51.
Misschien moeten die van Aarschot eerst met traffic control bellen , die dan Herentals bellen en uiteindelijk Berchem verwittigen .
Het is niet simpel als men niet meer mag bellen tussen afdelingen van een firma. Ik heb het ook ooit meegemaakt, eerst probleem naar het hoofdhuis, dan misschien door naar produktiebedrijf....
Ik miste op een werf een apparaat dat zogezegd geleverd was...alles vertalen naar Brussel die zouden ervoor zorgen in Zweden. Kom ik toevallig twee maand later op bedrijf in Zweden wandel even naar expeditie, die blij, dat ding stond al maanden in Tjechie, maar ze wisten niet waar het naartoe moest...even Brussel gebeld... bijna ambras . Ik mocht niet met Zweden praten... Zweden zeer verbaasd, loopt dat zo in Belgie ??
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Ze hebben gisterenavond en railbreuk gehad in Kalmthout (spoor richting Essen) door die breuk ook een aantal overwegen in groot alarm, en waardoor er een tijd op enkel spoor moest gereden worden.
Omdat trein 3315 al een te grote vertraging had, was het daardoor onmogelijk om hem nog naar Essen te laten rijden, en zijn vertraging nog te laten oplopen.
Naar mijn info is trein 3315 ontvangen op FN +1, en is hij ontkoppeld en blijven staan om dan om 19u50 als 3342 naar Jambes te rijden.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Bart schreef:Ze hebben gisterenavond en railbreuk gehad in Kalmthout ...
Het probleem lag dus bij u Theo :)
Waarom hebt ge Infrabel niet verwittigd ?
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Bart schreef:Ze hebben gisterenavond en railbreuk gehad in Kalmthout ...
Het probleem lag dus bij u Theo :)
Waarom hebt ge Infrabel niet verwittigd ?
Hé he ik moet nog werken ook hé.
Binnenkort misschien niet meer, dan alleen nog treintjes ??
Plaats reactie