IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Adler schreef:Zelfs de 8 minuten van nu zijn nog niet genoeg.
Ik kan je nu al verzekeren dat met die 2 minuten er weer elke dag vertragingen zullen zijn en treinen hun rijpad zullen kwijt zijn op de zeer drukke lijn 12.
Kijk nu vertrekt de Jambes in Essen om ..u16, maar omstreeks ..u10 komt daar eerst de benelux nog voorbij gereden richting Brussel Zuid. Dus tussen de benelux en de IR zit amper 6 minuten. Iedereen weet dat de benelux vaak in vertraging is, en bij vertragingen van minder dan 15 minuten krijgt die nog altijd voorrang in Essen, en moet de IR erop wachten. Vanaf december vertrekt de IR om ..u28 in Essen, en zit er tussen de doorrit van de benelux te Essen en de IR 18 minuten.
In de andere richting is het ook aangepast, nu komt het meermaals voor dat de IR op ontblokking bolt van de L trein komende uit Geraardsbergen, of van de L Brussel-Puurs. En die marge is veel breder geworden.
Als ik even de optimist mag uithangen, zie ik voor de IR Essen-Brussel geen al te grote problemen meer vanaf 9 december. Als er geen factoren als koperdiefstal, of persoonsaanrijdingen roet in het eten komen smijten natuurlijk :wink:
Geloof me die 2 minuten in FN zijn echt genoeg hoor, in Brussel Zuid waar er meer volk in of uitstapt dan in FN hebben de meeste treinen ook maar 2 minuten.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Bericht door thejay »

Bart schreef: Het materiaal op de IC P is opnieuw veranderd.
Het zijn MS96 stellen en geen breaks.
De relatie zit zo in elkaar: Antwerpen-Oostende>Oostende-Antwerpen. > Antwerpen-Gent St Pieters > Gent St Pieters-Antwerpen en dan weer opnieuw naar Oostende.
Dat is goed nieuws!
Alleen jammer dat er 's morgens geen IC's stoppen richting Antwerpen.. :(

groeten,
thejay
(wordt regelmatig gebruiker van Berchem 16:53 -> Beveren 17:05)
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bart schreef: Kijk nu vertrekt de Jambes in Essen om ..u16, maar omstreeks ..u10 komt daar eerst de benelux nog voorbij gereden richting Brussel Zuid. Dus tussen de benelux en de IR zit amper 6 minuten. Iedereen weet dat de benelux vaak in vertraging is, en bij vertragingen van minder dan 15 minuten krijgt die nog altijd voorrang in Essen, en moet de IR erop wachten. Vanaf december vertrekt de IR om ..u28 in Essen, en zit er tussen de doorrit van de benelux te Essen en de IR 18 minuten.
Volgens mij verschuift de Benelux ook (+-30 min) of heb ik het mis ?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

dentheo schreef: Volgens mij verschuift de Benelux ook (+-30 min) of heb ik het mis ?
Richting Brussel alvast niet, hij vertrekt vanaf 9 december nog steeds 3 minuten na het uur in Roosendaal, wat nu ook het geval is. (als hij op tijd is natuurlijk :wink: )
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bart schreef:
dentheo schreef: Volgens mij verschuift de Benelux ook (+-30 min) of heb ik het mis ?
Richting Brussel alvast niet, hij vertrekt vanaf 9 december nog steeds 3 minuten na het uur in Roosendaal, wat nu ook het geval is. (als hij op tijd is natuurlijk :wink: )
Volgens mij op .34 uit Roosendaal....
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

dentheo schreef: Volgens mij op .34 uit Roosendaal....
Je hebt gelijk.
Dat is nog beter, dan zit hij achter de IR Essen-Brussel.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Ook buschauffeurs niet tevreden met nieuwe uurregeling

EEKLO/WAARSCHOOT - De nieuwe trein- en busregeling die ingaat op 9 december blijft voor beroering zorgen. Niet enkel de scholen maken zich zorgen, maar ook de buschauffeurs van De Lijn zelf zijn niet akkoord met de nieuwe diensturen.

'Eigenlijk maakt het voor ons niet uit wanneer wij moeten rijden, werk is werk.' zegt Luc Vergauwen uit Waarschoot die reeds 16 jaar buschauffeur is op de lijn 58 Gent-Eeklo-Brugge. 'In al die tijd zijn de regelingen wel eens met vijf minuten aangepast, maar nu een half uur, dat is echt een drastische verschuiving die voor vele van onze reizigers een averechts effect zullen hebben. De nieuwe busuren zijn zogezegd aangepast aan de nieuwe treinregeling. Maar door het feit dat ongeveer 90% van onze passagiers deze lijn gebruiken voor dagelijks naar het werk, naar school of privé ergens naartoe te gaan, en dit zonder gebruik te moeten maken van een aansluiting met een of andere trein, komt deze nieuwe dienstregeling bijzonder slecht uit', vindt hij.

'Scholieren gebruiken deze lijn optimaal om vanuit alle gemeenten naar scholen in Eeklo, Maldegem en zelfs Brugge te gaan. Maar na de invoering van de nieuwe regeling zien bijvoorbeeld leerlingen voor de hotelschool in Brugge vanuit Evergem, Sleidinge of Waarschoot ineens van de ene op de andere dag geen bus meer welke hun tijdig in Brugge brengt. De bus die om 05u58 vanuit Gent Sint-Pieters vertrekt en aankomt in Brugge om 07u55 wordt vervangen door een bus met vertrek Gent Sint-Pieters om 5u22 en aankomst in Brugge om 7u21. Willen de leerlingen dus op tijd op school komen of op het werk, moeten ze deze bus te nemen waardoor ze een half uur vroeger zijn dan voorheen. De bus later komt immers pas aan in Brugge om 8u27. En wat gaan ze dan doen in dat half uur dat ze te vroeg zijn?' vraagt hij zich af. 'Bovendien vertrekken de bussen en treinen op enkele minuten na op hetzelfde tijdstip, waardoor er zelfs geen alternatief mogelijk is.'

Grootste ergernis van Vergauwen en zijn collega's is echter dat alle klachten en opmerkingen bij hen, de chauffeurs, zullen terecht komen. 'We raden nu al alle passagiers aan om met klachten te bellen of te schrijven naar De Lijn. Dit getuigt immers echt niet van klantvriendelijkheid', besluit Vergauwen. (osw)
BRON: HNB
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Wover schreef:Maar dat heeft dan niks met de wachttijd in Antwerpen-Centraal te maken, dan moet men gewoon de dienstregeling minder strak maken ;).
Dat heeft er wel mee te maken hoor :) De 8 minuten wachttijd nu zijn dikwijls juist voldoende om de opgelopen vertraging weer goed te maken. Natuurlijk gaat het traject (Brussel-Essen) nu heel wat korter zijn dan Jambes-Essen maar ik vrees toch het ergste tijdens de avondspits.
@Bart: weet jij soms of er nog afkoppelingen gaan gebeuren in Antwerpen-Centraal 's avonds want dan is het natuurlijk helemaal een ramp met 2 minuten. Gaan het nog steeds 800's zijn ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

aangezien de treinen nu begin en eindpunt brussel hebben zullen de verandering in samenstelling vooral te vorst rijtuigen gebeuren vermoedelijk, zoals dat voor de meeste treinen gebeurd die daar hun oorsprong kennen. Normaal gaan deze treinen nog steeds door de reeks 800 gereden worden, aangezien brussel zuid nu ook diensten gaat doen van deze verbinding (daar waar we die tot op heden niet deden)
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bart schreef:
dentheo schreef: Volgens mij op .34 uit Roosendaal....
Je hebt gelijk.
Dat is nog beter, dan zit hij achter de IR Essen-Brussel.
Klopt, de iR staat ongeveer in Kalmthout als de Benelux in Roosendaal vertrekt.
Op blokafstand achter Benelux komt de stoptrein, die zal dus de vertraging vanuit Amsterdam doorkrijgen...
Of ze moeten zeer creatief zijn en de Benelux over rechterspoor tot Kalmthout of Kapellen sturen.

Wie gaat zoiets bepalen in de toekomst ? Berchem of traffic control ???
Geert9100

Bericht door Geert9100 »

Ik spoor elke dag van Sint-Niklaas naar Kapellen en terug. Voor mij zal het in ieder geval een serieuze verbetering zijn van 10 december. ik zal in het slechtste geval ongeveer 40 minuten onderweg zijn ipv 60. Ook komt er op beide lijnen een trein tussen in de spits. Eindelijk ben ik verlost van die eeuwig durende 20 minuten wachttijd 's avonds (aankomst Centraal om 16.43 - vertrek 17.06.

Het enige wat nu kan misgaan is dat mijn overstaptijd 's avonds te kort is (aankomst Centraal 16.43 - vertrek Sint-niklaas 16.48

OEF !!! Want ik houd dit nu al 6 jaar vol.

:P

Zouden die liften van -2 naar boven vlot werken trouwens ?? Of is er nog een snellere manier om van de -2 boven te raken ??
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Geert9100 schreef: Het enige wat nu kan misgaan is dat mijn overstaptijd 's avonds te kort is (aankomst Centraal 16.43 - vertrek Sint-niklaas 16.48

OEF !!! Want ik houd dit nu al 6 jaar vol.

:P

Zouden die liften van -2 naar boven vlot werken trouwens ?? Of is er nog een snellere manier om van de -2 boven te raken ??
5 minuten is heel weinig om van -2 naar +1 te gaan, met de roltrappen kan je dit vergeten, met de liften kan het juist lukken als de aankomende trein geen enkele vertraging heeft.
Wover

Bericht door Wover »

Ik heb het eens getimed, en met een keer de gewone trappen nemen en voor de rest door het volk te wurmen kwam ik op een minuutje van spoor 21 naar spoor 1 ;).
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Wover schreef:Ik heb het eens getimed, en met een keer de gewone trappen nemen en voor de rest door het volk te wurmen kwam ik op een minuutje van spoor 21 naar spoor 1 ;).
Het zal ook wel van de leeftijd afhangen zeker :)
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Geert9100 schreef:Ik spoor elke dag van Sint-Niklaas naar Kapellen en terug. Voor mij zal het in ieder geval een serieuze verbetering zijn van 10 december. ik zal in het slechtste geval ongeveer 40 minuten onderweg zijn ipv 60. ?
Was onze stoptrein voor u geen ideale verbinding, die reed toch na enkele minuten in centraal door naar St.Niklaas....
Plaats reactie