IC/IR 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Wover schreef:Ik heb het eens getimed, en met een keer de gewone trappen nemen en voor de rest door het volk te wurmen kwam ik op een minuutje van spoor 21 naar spoor 1 ;).
Zou dat niet beteren als -1 opengaat dan krijg je toch meer trappen beschikbaar tussen -2,-1 en 0 of zie ik dat verkeerd ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd er komen nog een aantal extra trappen in dienst, hierbij komt ook nog eens dat extra sporen bijkomen waardoor de drukte meer verdeeld kan worden dan nu
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:idd er komen nog een aantal extra trappen in dienst, hierbij komt ook nog eens dat extra sporen bijkomen waardoor de drukte meer verdeeld kan worden dan nu
En dan de trappen zijde Kievitstraat nog, het wordt dan zeer rustig op de trappen.
Wanneer gaat dat deel open ? Die tegenslag met het dak zal de zaak wel vertragen ?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Adler schreef: @Bart: weet jij soms of er nog afkoppelingen gaan gebeuren in Antwerpen-Centraal 's avonds want dan is het natuurlijk helemaal een ramp met 2 minuten. Gaan het nog steeds 800's zijn ?
Neen in FN wordt er niet meer gekoppeld of ontkoppeld aan de 33 reeks.
Dat gebeurd nu in Essen, en Brussel Zuid (Vorst).
Er wordt 1 trein in de ochtendspits en 1 trein in de avondspits gedaan met M5'en. Ik zal voor jou eens uitzoeken dewelke het is.
Voor de rest zijn het allemaal 800'en, sommige versterkt met 1 klassiek stel.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Adler schreef: 5 minuten is heel weinig om van -2 naar +1 te gaan, met de roltrappen kan je dit vergeten, met de liften kan het juist lukken als de aankomende trein geen enkele vertraging heeft.
De treinen naar Oostende & Lille Flandres worden ontvangen op de -1 in FN vanaf 9 december. Ze hebben de wissel nu gestoken zodat je vanuit de NZ verbinding van Antwerpen nu ook op spoor 6 & 7 van Berchem kan ontvangen worden. (zijn de sporen voor de lijn 59).
Spoor 2 & 3 van Berchem geven ook aansluiting op de lijn 59, maar die zijn vanuit de NZ verbinding van Antwerpen niet te bereiken, als ik juist ben, zelfs ook niet als je van niveau +1 van Antwerpen Centraal komt.
Op die sporen ontvangen ze vooral P treintjes naar Sint-Niklaas die van de lijn 12 komen, en zijn ook de sporen voor de HKM treinen.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Bericht door Hobbes »

Bart, het je zal wel gelijk hebben maar het meest logische zou toch zijn dat alles van L59 naar +1 geleid wordt? Tegen 60km/h FCV buiten want anders is het altijd door de wissels "bonken" tegen 40km/h?

Natuurlijk weet ik ook dat logica en NMBS niet samengaan.
ALs ze die treinen ook al naar beneden gaan leiden zal het stil worden op de +1...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
Ik zou de dieseltjes inderdaad ook boven houden en lijn 12 KAN niet naar -1, dus....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tot op heden is het verboden voor dieseltreinen (uitgezonderd infra vermoed ik) om naar beneden te rijden aangezien het stationair draaien voor te veel gasophoping zorgt?!
Wover

Bericht door Wover »

Als er vroeger stomers en zware diesels door de NZV mochten, waarschijnlijk zonder fatsoenlijke afzuiginstallatie, dan zal dat nu wel niet zo'n probleem zijn in een hoogtechnologische tunnel zeker ;)?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Dag,

Die stomers werden wel gesleept door elektrische locomotieven.
Met vriendelijke groet

overweg13
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Bericht door ronny »

Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
P 7281 en P 7282 uit Aarschot komen op -2 tenzij dit nog zou veranderen
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Stomers mochten niet tractioneren in de NZV.

BDJ
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

ronny schreef:
Steven schreef:alle treinen richting essen (stoptreintjes), P treinen, treinen richting mol neerpelt, treinen richting luik blijven op +1 komen dacht ik, dus nog druk genoeg.
P 7281 en P 7282 uit Aarschot komen op -2 tenzij dit nog zou veranderen
Lijkt mij nogal dom om -2 te gebruiken als kopstation.. of rijden die door naar Antwerpen Noorderdokken bundel ??
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

Wover schreef:Als er vroeger stomers en zware diesels door de NZV mochten, waarschijnlijk zonder fatsoenlijke afzuiginstallatie, dan zal dat nu wel niet zo'n probleem zijn in een hoogtechnologische tunnel zeker ;)?
Vroeger maalde men ook niet om een beetje rook of fijnstof. De normen zijn tegenwoordig wel wat strenger geworden.

(Ik heb overigens nog wel diesels door de NZV weten rijden)
Plaats reactie