Normaal is dit om aan te geven aan de treinbestuurder met hoeveel rijtuigen hij aan het perron staat, dus bij cijfertje twee kan een klassiekje of een motorwagen stoppen, bij cijfertje 4 een vierledige, MS96 of break, enz.
Maar deze bordjes staan wel erg dicht bij elkaar natuurlijk, hoewel het exact dezelfde zijn als diegene die ik hiervoor beschreef.
als treinbestuurder noemen wij dat gewoon indicatieplaatjes om te stoppen, ze vormen een mogelijke manier om aan de bestuurder aan te duiden wat de meest geschikte plaats is om te stoppen volgens het aantal rijtuigen.
nu is het wel zo da deze bordjes op een aantal stations van L36 een paar keer veranderd zijn van plaats, volgens er bepaalde werken uitgevoerd zijn, zo zijn er verschillende stations van L36 van twee uitgangen voorzien (diegem, zaventem, nossegem, ...) indien er een uitgang wegens werken buiten dienst is/was dan verplaatst men de bordjes.
De bordjes zitten blijkbaar los in een ophanging. Waarschijnlijk hangen er nog zulke ophangingen langsheen het perron, voor, zoals Steven zei, tijdens werken.
Zo kan men de borden makkelijk verplaatsen.
Bartjedj schreef:De bordjes zitten blijkbaar los in een ophanging. Waarschijnlijk hangen er nog zulke ophangingen langsheen het perron, voor, zoals Steven zei, tijdens werken.
Zo kan men de borden makkelijk verplaatsen.
BDJ
Ik meen dat er vroeger ook op lijn 12 hingen, vooral interessant als de toe- en uitgang achteraan is, dan rijden de treinen niet nodeloos ver voorbij.
Nu zijn ze al een tijd verdwenen.. resultaat : trein stopt altijd +- één rijtuig te ver.
Zeer vervelend systeem, die twee toegangen tot het perron op lijn 36/36N. Ik heb de eerste maal de longen uit mijn lijf mogen lopen in Diegem toen er 's weekends een duikbril helemaal aan de andere zijde stopte. En die TB maar knipperen met de lichten en claxonneren.....
Jeroen schreef:Zeer vervelend systeem, die twee toegangen tot het perron op lijn 36/36N. Ik heb de eerste maal de longen uit mijn lijf mogen lopen in Diegem toen er 's weekends een duikbril helemaal aan de andere zijde stopte. En die TB maar knipperen met de lichten en claxonneren.....
Ik weet niet of dat toen reeds het geval was, maar nu staan aan de perronkant waar de trein geen halt houdt bordjes met de mededeling dat de treinen aan het andere uiteinde van dat perron stoppen.
wrpint schreef:Ik weet niet of dat toen reeds het geval was, maar nu staan aan de perronkant waar de trein geen halt houdt bordjes met de mededeling dat de treinen aan het andere uiteinde van dat perron stoppen.