Wat is dit ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Wat is dit ?

Bericht door wrpint »

Waarvoor dienen deze getallen naast het spoor thv station Zaventem ?
De vraag houdt me al enkele weken bezig en vandaag heb ik een foto genomen...
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Normaal is dit om aan te geven aan de treinbestuurder met hoeveel rijtuigen hij aan het perron staat, dus bij cijfertje twee kan een klassiekje of een motorwagen stoppen, bij cijfertje 4 een vierledige, MS96 of break, enz.

Maar deze bordjes staan wel erg dicht bij elkaar natuurlijk, hoewel het exact dezelfde zijn als diegene die ik hiervoor beschreef.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

dan wil dat zeggen dat de toegang tot de perrons aan het einde ervan is he :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22577
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als treinbestuurder noemen wij dat gewoon indicatieplaatjes om te stoppen, ze vormen een mogelijke manier om aan de bestuurder aan te duiden wat de meest geschikte plaats is om te stoppen volgens het aantal rijtuigen.
nu is het wel zo da deze bordjes op een aantal stations van L36 een paar keer veranderd zijn van plaats, volgens er bepaalde werken uitgevoerd zijn, zo zijn er verschillende stations van L36 van twee uitgangen voorzien (diegem, zaventem, nossegem, ...) indien er een uitgang wegens werken buiten dienst is/was dan verplaatst men de bordjes.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Die bordjes in Zaventem lijken mij meer voor rijtuigen schaal HO :) :) :)
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De bordjes zitten blijkbaar los in een ophanging. Waarschijnlijk hangen er nog zulke ophangingen langsheen het perron, voor, zoals Steven zei, tijdens werken.
Zo kan men de borden makkelijk verplaatsen.

BDJ
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:De bordjes zitten blijkbaar los in een ophanging. Waarschijnlijk hangen er nog zulke ophangingen langsheen het perron, voor, zoals Steven zei, tijdens werken.
Zo kan men de borden makkelijk verplaatsen.

BDJ
Ik meen dat er vroeger ook op lijn 12 hingen, vooral interessant als de toe- en uitgang achteraan is, dan rijden de treinen niet nodeloos ver voorbij.
Nu zijn ze al een tijd verdwenen.. resultaat : trein stopt altijd +- één rijtuig te ver.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

Zeer vervelend systeem, die twee toegangen tot het perron op lijn 36/36N. Ik heb de eerste maal de longen uit mijn lijf mogen lopen in Diegem toen er 's weekends een duikbril helemaal aan de andere zijde stopte. En die TB maar knipperen met de lichten en claxonneren..... :D
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Bericht door wrpint »

Jeroen schreef:Zeer vervelend systeem, die twee toegangen tot het perron op lijn 36/36N. Ik heb de eerste maal de longen uit mijn lijf mogen lopen in Diegem toen er 's weekends een duikbril helemaal aan de andere zijde stopte. En die TB maar knipperen met de lichten en claxonneren..... :D
Ik weet niet of dat toen reeds het geval was, maar nu staan aan de perronkant waar de trein geen halt houdt bordjes met de mededeling dat de treinen aan het andere uiteinde van dat perron stoppen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Bericht door Asterix »

wrpint schreef:Ik weet niet of dat toen reeds het geval was, maar nu staan aan de perronkant waar de trein geen halt houdt bordjes met de mededeling dat de treinen aan het andere uiteinde van dat perron stoppen.
Nee dus....
Plaats reactie