gewoon betalen of prutsen om gratis te rijden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hoe vereenvoudigen? alle straffen staan er op das toch eenvoudig zeker :-)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

msts.be schreef:
Maar hoe controleert men dan in Duitsland ? Daar wordt er op de meeste Regio-of S-Bahn treinen niet gecontroleerd omdat die rijtuigen en stellen uitgerust zijn zodat men zonder TBG kan rijden (onze AM86 heeft dat ook , met die spiegels en afzonderlijke deurlamp , maar dat is niet echt aangeslagen en er wordt vrijwel altijd met een TBG gereden) ..
Elke trein die toegangkelijk is voor de reizigers moet voorzien zijn van een treinchef. Als ik niet mis ben is dat zelf een Europese regel...
Dus eigenlijk staat bij de sprinters die drukknop voor het sluiten van de deuren vanuit de stuurpost er voor niks op.
Het is natuurlijk wel gemakkelijk als je een personeelstrein moet verzekeren met een sprinter, omdat deze treinen niet voorzien zijn van een treinchef.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Bart schreef: Het is natuurlijk wel gemakkelijk als je een personeelstrein moet verzekeren met een sprinter, omdat deze treinen niet voorzien zijn van een treinchef.
meestal zitten er 10 op :P
in de tijd van de sprinters was die regeling er misschien nog niet :roll: en kan de TB geen treinchef zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in geval da er geen tbg aanwezig is, is de tb vanzelf treinchef, bijgevolg is op elke goederentrein de bestuurder ook treinchef :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:in geval da er geen tbg aanwezig is, is de tb vanzelf treinchef, bijgevolg is op elke goederentrein de bestuurder ook treinchef :-)
Indien er ene treinbegeleider aanwezig is op de reizigerstrein, is die dan ook direct chef van de treinbestuurder :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ieder zen deel he zeg :-) de bestuurder in zijn kot en de treinchef in zijn gedeelte :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:ieder zen deel he zeg :-) de bestuurder in zijn kot en de treinchef in zijn gedeelte :-)
Zeg, en als er meerdere treinbegeleiders zijn, wie is dan de chef :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da hangt van de dienst af die ze doen, da sta vermeld op de fiche :-) die ze bij zich hebben is ni te zien wie, je moet het dus vragen wil je het weten :p
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:da hangt van de dienst af die ze doen, da sta vermeld op de fiche :-) die ze bij zich hebben is ni te zien wie, je moet het dus vragen wil je het weten :p
Kunt ge dat niet zien aan de klakken, petten, cepies, hoofddeksels (ik weet niet hoe ze het noemen) die ze aan hebben :?:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Jonathan schreef:
Steven schreef:da hangt van de dienst af die ze doen, da sta vermeld op de fiche :-) die ze bij zich hebben is ni te zien wie, je moet het dus vragen wil je het weten :p
Kunt ge dat niet zien aan de klakken, petten, cepies, hoofddeksels (ik weet niet hoe ze het noemen) die ze aan hebben :?:
Hallo,

Als ik me niet vergis kon je het vroeger zien aan de riem van de schoudertas van de treinwachter. daar zat nl. een rode en een zwarte zijde aan. Hoe roder, hoe cheffer....
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja ma die regel is ni meer van toepassing schijnt het :-)
Moi

Bericht door Moi »

Steven schreef:ja ma die regel is ni meer van toepassing schijnt het :-)
jawel hoor, officiëel is de treinchef degene met de rode schouderband, de andere TBG's dragen de zwarte kant.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Bericht door AM80 »

Pieter schreef:Ik heb ene keer bijna een boete gekregen omdakik zogezegd mijn hand nie had opgestoken bij het opstappen en helemaal achteraan in de trein zit.

Goe weten dak altijd mijn hand opsteek, maar geen 5 min in deur hang tot de tbg ffe uitstapt.

Da vink ook wel jammer dan dat ze u verdenken van zwartrijden howel mijn kamer bijna volbehangen is met treinticketjes (en kamer behangen met die kleine ticketjes, daar hebde er veel voor nodig ze...)

GreetZ
Pieter
Als ik op in Kapelle op den Bos opstap (onbemande halte) dan ga ik zelf op zoek naar de treinbegeleider. Kwestie van in regel te zijn, en met die 12.5€ veel aangenamers te betalen dan een boete...

AM80
sable

Bericht door sable »

Steven schreef:hoe vereenvoudigen? alle straffen staan er op das toch eenvoudig zeker :-)
Er schijnen zo veel verschillende soorten boetes.
Waarom niet gewoon min. 25€ voor niet zo ernstig en 50€ voor de rest?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

das te simpel bekeken, omdat sommige dingen nu eenmaal groter van invloed zijn en je ook op die manier ni de hardleerse mensen straft die toch telkens zeggen het is maar 50€, bij noodrem moet je dan weer vaststellen da andere mensen slachtoffer zijn van uw daden en zo verder, je mag het dus ook niet te simplistisch maken
Plaats reactie