![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Op een afzonderlijke lijn kan inderdaad een niet-optimale omloop het gevolg zijn. Maar dat is alleen op te lossen door het loslaten van een klokvaste dienstregeling. Bij een omloop van 70 minuten, inlcusief noodzakelijke keertijden, vertrekt de trein van de eindpunten dan ieder uur telkens 10 minuten later.overweg13 schreef:Nadeel is wel dat de inzet van materiaal en personeel niet altijd even optimaal is.
Ook gezien in mijn sporenboekje. De lijn 96f. Welk materieel rijdt daar eigenlijkTrainspotterke schreef:SNCF werkt inderdaad niet met spiluur, zelfs niet met klokvaste verbindingen. Kijk maar naar de nieuwe verbinding tussen Quévy en Aulnoye/Maubeuge. De ene keer is er wel aansluiting in Quévy op de IR naar Brussel, de andere keer dan weer niet!
Deze lijn was tot december 2005 enkel maar voor goederentreinen tussen België en Centraal-Frankrijk. Tussen 1998 en 2000 hebben er nog reizigerstreinen gereden tussen Mons/Quévy en Maubeuge/Aulnoye. Toen werden die treinen door AM96 gedaan.Jonathan schreef:Ook gezien in mijn sporenboekje. De lijn 96f. Welk materieel rijdt daar eigenlijkTrainspotterke schreef:SNCF werkt inderdaad niet met spiluur, zelfs niet met klokvaste verbindingen. Kijk maar naar de nieuwe verbinding tussen Quévy en Aulnoye/Maubeuge. De ene keer is er wel aansluiting in Quévy op de IR naar Brussel, de andere keer dan weer niet!En hebben ze die lijn dan heropend of wat
Wat klopt er daar nu niet zoveel aan? Als wij eens de negenproef gaan toepassen:overweg13 schreef:Mooi zo, je heb het nog altijd niet begrepen. En het is geen splituur, maar een spiluur.
voila zo kan ik het zelf ni beter zeggenoverweg13 schreef:Weet je wat, kom zo snel mogelijk tot de conclusie waartoe we vele jaren geleden ook bij de BTTB gekomen zijn: laat het maken van dienstregelingen maar aan de specialisten over. En als je toch wil experimenteren, val er dan anderen niet lastig mee. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen dat je er toch nooit voldoende zicht op krijgt. Beschikbare rijpaden, beschikbaar materieel, beschikbaar potentieel, beschikbaar geld (niet te vergeten!), politieke evenwichten, politieke druk, te veel om op te noemen. Geniet van elke trein die je aangeboden wordt.
Dat is wel waar. Want mijn trein zit ongelooooooofelijk slecht met de IC B. Maar kritiek geven is altijd gemakkelijk. Dus zocht ik zelf naar een oplossingSteven schreef:voila zo kan ik het zelf ni beter zeggenoverweg13 schreef:Weet je wat, kom zo snel mogelijk tot de conclusie waartoe we vele jaren geleden ook bij de BTTB gekomen zijn: laat het maken van dienstregelingen maar aan de specialisten over. En als je toch wil experimenteren, val er dan anderen niet lastig mee. Er zijn zo veel factoren die een rol spelen dat je er toch nooit voldoende zicht op krijgt. Beschikbare rijpaden, beschikbaar materieel, beschikbaar potentieel, beschikbaar geld (niet te vergeten!), politieke evenwichten, politieke druk, te veel om op te noemen. Geniet van elke trein die je aangeboden wordt.