Treinstaking 20 mei

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Steven »

kortere overgangen is voor mij ook de zwakke schakel
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door K V B »

Jean schreef: 13 dagen kwijt: het lagere kaderpersoneel verliest 13 van 51 vrije dagen. Die kregen ze door een arbeidsduurverkorting naar 38 uur: ze werken 40 uur en nemen die overige twee in dagen op. Bovendien verliezen ze de halve vrije dag die ze op 2 januari kregen en nog zo'n halve dag bij kermissen.
Als ik het goed begrijp bleef men gewoon 40 uur per week werken, en kreeg 13 dagen extra vrij (heb ik ook ooit gehad in Nederland). Echter dat zijn geen vakantie dagen. Wat is er nu aan de hand? Wil de NMBS terug naar de 40 urige werkweek of wel de directie dat men nu echt 38 uur per week werkt?
Stijn014

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Stijn014 »

OVS is niet akkoord met het nieuwe akkoord. ACOD en ACV moeten het nog voorleggen. OVS denkt aan stakingen op ZATERDAG of stiptheidsacties. Stiptheidsacties? alle treinen op tijd dan? :D
Fles

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Fles »

Stijn014 schreef:OVS is niet akkoord met het nieuwe akkoord.
Ah, ik begrijp het :lol:
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door thejay »

De vorige keer dat alleen OVS staakte ben ik zonder al te veel problemen toch op het werk geraakt.

Fijn dat deze onafhankelijke en niet officieel erkende vakbond weer in het nieuws moet komen... :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Steven »

thejay schreef:De vorige keer dat alleen OVS staakte ben ik zonder al te veel problemen toch op het werk geraakt.

Fijn dat deze onafhankelijke en niet officieel erkende vakbond weer in het nieuws moet komen... :?
deze erkende vakbond heeft dan ook wel iets meer de gewoonte te luisteren naar het personeel dat ze vertegenwoordigen, dat kan van die andere zelden gezegd worden. je krijgt zelfs de twijfels of ze nog weten voor welk personeel ze opkomen.
Wover

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Wover »

Bij de niet officiële erkenning zou iedere gezond redenerende mens eens moeten stilstaan ;).

Een beetje blijk van respect tov het rijdend personeel vanuit de directie zou al veel doen, en dat zou bv de erkenning van het OVS kunnen zijn, of andere kleine maatregelen zoals comfortabele bestuurdersstoelen voorzien in al het materieel, niet spelen met het grens van het legale (dan denk ik aan rusttijden e.d.),...
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door ferry »

ARM APENLAND gegijzeld door de vakbonden!

f
Wover

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Wover »

Ja hoor ;).

Als je geen constructieve bijdrage aan de discussie kan leveren mag je van mijn part onmiddellijk uw biezen pakken ;).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Steven »

Wover schreef:Bij de niet officiële erkenning zou iedere gezond redenerende mens eens moeten stilstaan ;).

Een beetje blijk van respect tov het rijdend personeel vanuit de directie zou al veel doen, en dat zou bv de erkenning van het OVS kunnen zijn, of andere kleine maatregelen zoals comfortabele bestuurdersstoelen voorzien in al het materieel, niet spelen met het grens van het legale (dan denk ik aan rusttijden e.d.),...
dat weet je niets van de werking van de vakbonden binnnen de nmbs, de nmbs betaald een soort werkingsgeld, dit hangt af van het aantal leden dat die bonden hebben, wie heeft er dus de grootste baten bij het niet herkennen van deze bond? wie bepaald mee de regels ivm het herkennen van nieuwe vakbonden? hoe zit de verschillende overlegraden in elkaar bij de nmbs, indien je dits oort materie allemaal een beetje meester bent zal je al iets beter snappen waarom bepaalde zaken zus of zo verlopen.
Wover

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Wover »

Ik weet wel dat je als vakbond een bepaald percentage van al het personeel moet vertegenwoordigen om erkend te kunnen worden, maar dat is net waarom ik zeg dat de directie daar iets aan zou moeten veranderen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Steven »

Wover schreef:Ik weet wel dat je als vakbond een bepaald percentage van al het personeel moet vertegenwoordigen om erkend te kunnen worden, maar dat is net waarom ik zeg dat de directie daar iets aan zou moeten veranderen.
de directie is geen vragen de partij en die twe grote bonden ook niet. hie minder vakbonden de directie ziet hoe liever ze het heeft, is trouwens voor elk bedrijf van toepassing.
Wover

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Wover »

Ik schetste maar mijn jeugdig idealistisch beeld hoor :P.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22549
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Steven »

Wover schreef:Ik schetste maar mijn jeugdig idealistisch beeld hoor :P.
jammer genoeg zit dat naast de realiteit :lol: :wink: :wink:
Fles

Re: Treinstaking 20 mei

Bericht door Fles »

Steven schreef:hie minder vakbonden de directie ziet hoe liever ze het heeft, is trouwens voor elk bedrijf van toepassing.
Nou, daar moeten we het nog maar eens over hebben Steven :idea:
Ik zou denken dat je als directie juist gebaat bent bij versplintering onder je werknemers, in plaats van dat ze Een Grote Machtige Bond gaan vormen (vergelijk bijvoorbeeld IG-Metall in Duitsland, 2,4 miljoen leden, en een serieuze machtsfactor in het economische bestel van Duitsland). Toch?
Plaats reactie