NMBS knoeit met koppelingen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door dentheo »

Traxxion schreef:
De GF-koppeling is tevens aangepast waardoor deze door hefboomwerking bijna 3x meer kracht heeft om te ontkoppelen.
.
Is toch een pneumatische cilinder ? Die drukt dus nu op een hefboom..?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

het gaat hem om dat gewicht dat daar gewoon hant te hangen als de koppeling niet in gebruik is, die gf koppeling heeft er zeker voor gezorgd dat het zwartepunt van de loc verplaatst is. dit kan nooit goed zijn aangezien het origineel ontwerp van de loc hierop niet voorzien was. aangezien alsthom zelf de aanpassing niet wilde doen moet ook al iets zeggen.
poyaud
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:43
Locatie: Aalst

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door poyaud »

27 is de ballen verstevigd , waarom heeft salzinnes dit op eigen houtje in elkaar geflanst denkt ge...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

de enigste versteviging die ik al gezien heb is die draagbalk waar de gf zelf op vastgemaakt is, aan de rest van de kast heb ik nog langs binnen of buiten enige aanpassing kunnen vinden die visueel zichtbaar is.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door dentheo »

Steven schreef:de enigste versteviging die ik al gezien heb is die draagbalk waar de gf zelf op vastgemaakt is, aan de rest van de kast heb ik nog langs binnen of buiten enige aanpassing kunnen vinden die visueel zichtbaar is.
Voor de rest betwijfel ik of het nodig was, hij was volgens mij voorbereid voor de europese automatische koppeling en dus voorbereid op het doorleiden van die krachten zonder buffers. (iemand die dat kan bevestigen of ontkennen ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

het gaat hem ni om de krachten die onstaan door het trekken of duwen van een trein, maar puur door het gewicht van de koppeling zelf als ze los hangt. een van de oorzaken dus van al de problemen is het afzakken van die koppeling door haar gewicht, dat op zijn beurt ook een invloed heeft op het chasis van de loc. kwestie van mijn vorige opmerkingen effe te verduidelijken
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Sara Raats »

ik ben gisteren van Blankenberge terug gekomen met de IC E.

nu moet ik wel zeggen dat de M6 toestellen best goed rijden.

wat ik wel raar vond dat er een loc tussen geplaatst was.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

beste sara als men in brugge wil splitsen in twee afzonderlijke treinen heeft elk deel zijn loc nodig. vandaar dat er zowel in het midden als aan 1 der uiteinden een loc aanwezig is
Sara Raats
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2006, 21:50
Locatie: HSL 4

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Sara Raats »

aha, bedankt voor de uitleg

heb een loc gefotografeerd maar zal de foto in het juiste subforum plaatsen :wink:
Traxxion

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Traxxion »

Steven schreef:het gaat hem om dat gewicht dat daar gewoon hant te hangen als de koppeling niet in gebruik is, die gf koppeling heeft er zeker voor gezorgd dat het zwartepunt van de loc verplaatst is. dit kan nooit goed zijn aangezien het origineel ontwerp van de loc hierop niet voorzien was. aangezien alsthom zelf de aanpassing niet wilde doen moet ook al iets zeggen.
Niet waar.
Studie was bij Bombardier te Crespin, de fabrikant van de GF koppeling, en dus niet Alsthom.
Deze studie had enkel tot doel om vast te stellen HOE de GF koppeling kon gemonteerd worden, zie tevens mijn vorige post. Het was van in het begin de bedoeling dat Salzinnes ging ombouwen en niet Bombardier.
Wat is er nu gedaan? Er is een verstevigde balk gebouwd die gemonteerd is thv de buffers. Hier is dan ook het chassis van de 27 te vinden, dat geschikt is om deze kracht op te vangen.
Traxxion

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Traxxion »

dentheo schreef:
Traxxion schreef:
De GF-koppeling is tevens aangepast waardoor deze door hefboomwerking bijna 3x meer kracht heeft om te ontkoppelen.
.
Is toch een pneumatische cilinder ? Die drukt dus nu op een hefboom..?
Als je de kans hebt om een GF van heel dichtbij te bekijken, is het langs de rechterkant een soort van ijzeren plaatje dat er tussen is gemonteerd waardoor de hefboomwerking is vergroot.
Traxxion

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Traxxion »

Steven schreef:het gaat hem ni om de krachten die onstaan door het trekken of duwen van een trein, maar puur door het gewicht van de koppeling zelf als ze los hangt. een van de oorzaken dus van al de problemen is het afzakken van die koppeling door haar gewicht, dat op zijn beurt ook een invloed heeft op het chasis van de loc. kwestie van mijn vorige opmerkingen effe te verduidelijken
Neen. Neen. Dat zijn onjuiste geruchten die een eigen leven zijn beginnen te leiden/lijden...
Traxxion

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Traxxion »

dentheo schreef:
Steven schreef:de enigste versteviging die ik al gezien heb is die draagbalk waar de gf zelf op vastgemaakt is, aan de rest van de kast heb ik nog langs binnen of buiten enige aanpassing kunnen vinden die visueel zichtbaar is.
Voor de rest betwijfel ik of het nodig was, hij was volgens mij voorbereid voor de europese automatische koppeling en dus voorbereid op het doorleiden van die krachten zonder buffers. (iemand die dat kan bevestigen of ontkennen ?)
De duwkrachten die anders op de buffers komen, komen nu idd op de GF koppeling terecht die hierop voorzien is.
pietje

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door pietje »

Eindelijk iemand die het over feiten heeft en niet over geruchten, vermoedens en dergelijke.
Bedankt voor de verduidelijkingen Traxxion.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

die feiten tonen nog niets aan ivm met het afzakken van die koppeling, als alles dan toch voorzien is waarom zakt de koppeling dan elke keer een beetje na het ontkoppelen? waarom hing ze in het begin zelfs te laag bij de eerste testen? waarom waren er dan zoveel problemen bij het koppelen en ontkoppelen als alles er op voorzien was? een hoop vragen waar ik in traxxion zijn antwoord niets van terug kan vinden. er is en blijft nu eenmaal een groot verschil tussen theorie en realiteit blijkbaar.
Plaats reactie