NMBS knoeit met koppelingen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steve »

Jeroen schreef:Vanavond van een TBG op de IC E-verbinding gehoord dat er weer niets ontkoppeld zou worden vanwege terugkerende problemen.
Dit verdient een korreltje zout omdat het van een TBG komt (wat voor blaasjes ik soms al niet van hen gehoord heb ...), maar als dit echt zo is, vrees ik het ergste voor de komende dagen en weken...
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door 260689 »

nja M6 rijtuigen kan je ook niet betrouwbaar noemen hoor zo heeft er eens een omvormer defect geslagen en alle 4 de deuren gingen gewoonweg aan 160 per uur open echt veilige situatie kan je niet noemen.
13'erke

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door 13'erke »

En het was gisteren weer in orde met de LIPS, de volledige trein richting de kust bleef gewoon in Brugge staan. :?:
In de andere richting reed hij wel, maar wel met een vertraging van minstens 20 minuten.
Trouwens, van de 12 treinen die ik nog gezien hebin Brugge, was er geen enkele, maar dan ook geen enkele op tijd.
De IC a kwam uiteindenlijk het station op tijd binnen bollen, maar die maakte 10 minuten vertraging op weg naar Gent. Gelukkig werd er aansluiting voorzien met de IR naar de luchthaven, want er waren behoorlijk veel mensen die richting Lede en Aalst moesten sporen.
Bartjedj

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Bartjedj »

Zoals te lezen is in een ander topic waren er problemen elders in België, door een defecte locomotief.
Had dus niets te maken met de M6'en.

260689, heb je dat zelf zien gebeuren van die deuren? Want dat lijkt mij nu wel zéér bizar.

BDJ
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door 260689 »

Bartjedj schreef:Zoals te lezen is in een ander topic waren er problemen elders in België, door een defecte locomotief.
Had dus niets te maken met de M6'en.

260689, heb je dat zelf zien gebeuren van die deuren? Want dat lijkt mij nu wel zéér bizar.

BDJ
zelf niet (anders had ik allang aan de noodrem gehangen) maar TB uit antwerpen centraal zei me dat dit probleem vaker voorkomt dan men denkt en had dit gehoord van een TBG uit brugge.
wat ik wel kan bevestigen is als de deur buiten dienst is dat er altijd wel een spleet in de opening zit van een goeie 4cm dus het bericht kan wel eens kloppen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

als er een spleet is van Vier CM is die deur slecht buiten dienst gesteld, aangezien een buiten dienst gestelde deur mechanisch vergrendeld word door een TBG
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door dentheo »

Steven schreef:als er een spleet is van Vier CM is die deur slecht buiten dienst gesteld, aangezien een buiten dienst gestelde deur mechanisch vergrendeld word door een TBG
Of is de electrische vergrendeling weggevallen en is de deur een beetje open getrild.... ik denk niet dat ze echt openen bij storing op de omvormer maar waarschijnlijk niet meer vergrendeld zijn....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door dentheo »

Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.
Theo
Groeten vanop de Heide
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Speedy »

dentheo schreef:
Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.
Nee...beneden een bepaald voltage laagspanning lossen de deuren vanzelf.
Daarom ook dat het zo'n dom systeem is om met 2 lok's te gaar rijden die (zeker in de zomer) niet betrouwbaar zijn. Bij defect aan 1 vd lok's moet je steeds al halve trein afschaffen omdat die geen batterijlading meer krijgt en dus de deuren
-niet meer deftig sluiten en openen
-uiteindelijk zullen lossen

Indien het de 1e lok in samenstelling is die defect gaat en je bestuurt vanop HVR is het ook gedaan met rijden omwille van gebrek batterijlading voor bediening stuurrijtuig.

(en dat van die deuren aan 160km/h open is geen fabeltje...is echt voorgevallen met tbg van Brugge)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.
er bestaat ook nog zoiets als de noodopening op elke deur, deze gaat de luchtdruk wegnemen waardoor je de deur manueel kan openen (opgelet zo een deur van een M6 manueel openen is niet voor kleine kindjes, wegens haar oppervlakte heeft ze een zeker gewicht mee)
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door 't Seinerke »

...en dit dan ?

Gisteren de E1530 (Tongeren - Knokke/Blankenberge) (2 rammen M6),

bij bevel sluiten deuren (of zoietske) ging bij de ene ram de deuren links open, de andere ram de deuren rechts... :?: :lol:

Uiteindelijk ene ram afgesloten voor de reizigers & niet ontkoppeld te Brugge.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door Speedy »

't Seinerke schreef:...en dit dan ?

Gisteren de E1530 (Tongeren - Knokke/Blankenberge) (2 rammen M6),

bij bevel sluiten deuren (of zoietske) ging bij de ene ram de deuren links open, de andere ram de deuren rechts... :?: :lol:

Uiteindelijk ene ram afgesloten voor de reizigers & niet ontkoppeld te Brugge.
Probleem heeft zich al paar keer voorgedaan te Hasselt...
Lekker veilig hé...Vorige week in Hasselt : Tbg lost deuren maar vreemd genoeg lossen beide kanten : trein afgeschaft.
AM80
Berichten: 134
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:09
Locatie: Oostende

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door AM80 »

En dan zeggen sommigen dat de MW41 een miskoop was :lol:
De M6 rijtuigen zijn blijkbaar ook niet te vertrouwen zoals het zou moeten, en toch bestelt ons dierbaar nmbs'je er een heel pak van bij.
Ik kan niet meer volgen zenne...
Laatst gewijzigd door AM80 op 26 jun 2008, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam Afbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS knoeit met koppelingen

Bericht door overweg13 »

Dag

Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is weinig nieuw materieel dat in eerste instantie niet zwaar faalt. Voor de vuist weg: de locs van de reeks 20, de vierledige stellen, de breaks... allemaal hebben ze een moeilijke jeugd gehad.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie