Dit verdient een korreltje zout omdat het van een TBG komt (wat voor blaasjes ik soms al niet van hen gehoord heb ...), maar als dit echt zo is, vrees ik het ergste voor de komende dagen en weken...Jeroen schreef:Vanavond van een TBG op de IC E-verbinding gehoord dat er weer niets ontkoppeld zou worden vanwege terugkerende problemen.
NMBS knoeit met koppelingen
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Re: NMBS knoeit met koppelingen
nja M6 rijtuigen kan je ook niet betrouwbaar noemen hoor zo heeft er eens een omvormer defect geslagen en alle 4 de deuren gingen gewoonweg aan 160 per uur open echt veilige situatie kan je niet noemen.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
En het was gisteren weer in orde met de LIPS, de volledige trein richting de kust bleef gewoon in Brugge staan.
In de andere richting reed hij wel, maar wel met een vertraging van minstens 20 minuten.
Trouwens, van de 12 treinen die ik nog gezien hebin Brugge, was er geen enkele, maar dan ook geen enkele op tijd.
De IC a kwam uiteindenlijk het station op tijd binnen bollen, maar die maakte 10 minuten vertraging op weg naar Gent. Gelukkig werd er aansluiting voorzien met de IR naar de luchthaven, want er waren behoorlijk veel mensen die richting Lede en Aalst moesten sporen.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
In de andere richting reed hij wel, maar wel met een vertraging van minstens 20 minuten.
Trouwens, van de 12 treinen die ik nog gezien hebin Brugge, was er geen enkele, maar dan ook geen enkele op tijd.
De IC a kwam uiteindenlijk het station op tijd binnen bollen, maar die maakte 10 minuten vertraging op weg naar Gent. Gelukkig werd er aansluiting voorzien met de IR naar de luchthaven, want er waren behoorlijk veel mensen die richting Lede en Aalst moesten sporen.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Zoals te lezen is in een ander topic waren er problemen elders in België, door een defecte locomotief.
Had dus niets te maken met de M6'en.
260689, heb je dat zelf zien gebeuren van die deuren? Want dat lijkt mij nu wel zéér bizar.
BDJ
Had dus niets te maken met de M6'en.
260689, heb je dat zelf zien gebeuren van die deuren? Want dat lijkt mij nu wel zéér bizar.
BDJ
Re: NMBS knoeit met koppelingen
zelf niet (anders had ik allang aan de noodrem gehangen) maar TB uit antwerpen centraal zei me dat dit probleem vaker voorkomt dan men denkt en had dit gehoord van een TBG uit brugge.Bartjedj schreef:Zoals te lezen is in een ander topic waren er problemen elders in België, door een defecte locomotief.
Had dus niets te maken met de M6'en.
260689, heb je dat zelf zien gebeuren van die deuren? Want dat lijkt mij nu wel zéér bizar.
BDJ
wat ik wel kan bevestigen is als de deur buiten dienst is dat er altijd wel een spleet in de opening zit van een goeie 4cm dus het bericht kan wel eens kloppen.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
als er een spleet is van Vier CM is die deur slecht buiten dienst gesteld, aangezien een buiten dienst gestelde deur mechanisch vergrendeld word door een TBG
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Of is de electrische vergrendeling weggevallen en is de deur een beetje open getrild.... ik denk niet dat ze echt openen bij storing op de omvormer maar waarschijnlijk niet meer vergrendeld zijn....Steven schreef:als er een spleet is van Vier CM is die deur slecht buiten dienst gesteld, aangezien een buiten dienst gestelde deur mechanisch vergrendeld word door een TBG
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS knoeit met koppelingen
een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Nee...beneden een bepaald voltage laagspanning lossen de deuren vanzelf.dentheo schreef:En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
Daarom ook dat het zo'n dom systeem is om met 2 lok's te gaar rijden die (zeker in de zomer) niet betrouwbaar zijn. Bij defect aan 1 vd lok's moet je steeds al halve trein afschaffen omdat die geen batterijlading meer krijgt en dus de deuren
-niet meer deftig sluiten en openen
-uiteindelijk zullen lossen
Indien het de 1e lok in samenstelling is die defect gaat en je bestuurt vanop HVR is het ook gedaan met rijden omwille van gebrek batterijlading voor bediening stuurrijtuig.
(en dat van die deuren aan 160km/h open is geen fabeltje...is echt voorgevallen met tbg van Brugge)
Re: NMBS knoeit met koppelingen
er bestaat ook nog zoiets als de noodopening op elke deur, deze gaat de luchtdruk wegnemen waardoor je de deur manueel kan openen (opgelet zo een deur van een M6 manueel openen is niet voor kleine kindjes, wegens haar oppervlakte heeft ze een zeker gewicht mee)dentheo schreef:En wat gebeurt er als stroom wegvalt , blijven ze toch niet vergrendeld hoop ik, dan zit ge als een muis in de val.Steven schreef:een deur vergrendeld men enkel pneumatische en mechanisch maar niet elektrisch, elektrisch is er enkel een controlekring aanwezig.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Re: NMBS knoeit met koppelingen
...en dit dan ?
Gisteren de E1530 (Tongeren - Knokke/Blankenberge) (2 rammen M6),
bij bevel sluiten deuren (of zoietske) ging bij de ene ram de deuren links open, de andere ram de deuren rechts...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Uiteindelijk ene ram afgesloten voor de reizigers & niet ontkoppeld te Brugge.
Gisteren de E1530 (Tongeren - Knokke/Blankenberge) (2 rammen M6),
bij bevel sluiten deuren (of zoietske) ging bij de ene ram de deuren links open, de andere ram de deuren rechts...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Uiteindelijk ene ram afgesloten voor de reizigers & niet ontkoppeld te Brugge.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Probleem heeft zich al paar keer voorgedaan te Hasselt...'t Seinerke schreef:...en dit dan ?
Gisteren de E1530 (Tongeren - Knokke/Blankenberge) (2 rammen M6),
bij bevel sluiten deuren (of zoietske) ging bij de ene ram de deuren links open, de andere ram de deuren rechts...![]()
Uiteindelijk ene ram afgesloten voor de reizigers & niet ontkoppeld te Brugge.
Lekker veilig hé...Vorige week in Hasselt : Tbg lost deuren maar vreemd genoeg lossen beide kanten : trein afgeschaft.
Re: NMBS knoeit met koppelingen
En dan zeggen sommigen dat de MW41 een miskoop was
De M6 rijtuigen zijn blijkbaar ook niet te vertrouwen zoals het zou moeten, en toch bestelt ons dierbaar nmbs'je er een heel pak van bij.
Ik kan niet meer volgen zenne...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
De M6 rijtuigen zijn blijkbaar ook niet te vertrouwen zoals het zou moeten, en toch bestelt ons dierbaar nmbs'je er een heel pak van bij.
Ik kan niet meer volgen zenne...
Laatst gewijzigd door AM80 op 26 jun 2008, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam
![Afbeelding](http://www.mlgtraffic.net/images/SNCB/AED/SNCB_AM70S_M1_ACE_R.gif)
![Afbeelding](http://www.mlgtraffic.net/images/SNCB/AED/SNCB_AM70S_M1_ACE_R.gif)
Re: NMBS knoeit met koppelingen
Dag
Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is weinig nieuw materieel dat in eerste instantie niet zwaar faalt. Voor de vuist weg: de locs van de reeks 20, de vierledige stellen, de breaks... allemaal hebben ze een moeilijke jeugd gehad.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar er is weinig nieuw materieel dat in eerste instantie niet zwaar faalt. Voor de vuist weg: de locs van de reeks 20, de vierledige stellen, de breaks... allemaal hebben ze een moeilijke jeugd gehad.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13