activiteit lijn 4 brecht

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

ja maar de loc enkel in orde krijgen voor brecht is zowat zinloos want dan kan je nadien nog extra werk doen om ook de rest ok te krijgen, beter alles in orde dan he. Dus zowel brecht als de rest.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door ferry »

Hoi

Allemaal flauwe kul.MEN WIL GEWOON NIET! Een AM96 kan perfect heen en weer rijden zonder enig signaal nodig te hebben.Moest het in Wallonie zijn was alles reeds jaren in gebruik!

f
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

dat gedoe met een ms 96 willen de meeste niet om veiligheidsredenen. veiligheid vind ik echter geen flauwekul. zonder seinen rijden is gelijk het begin in 1835, toen had men evenmin seinen.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door msts.be »

Ik moet hier gewoon ferry bijtreden. Op de hoogste niveau's wordt gewoon alles in het werk gesteld om de homologering van de TRAXX te voorkomen. Neem nu die idiote regel dat elke loc apart moet gehomologeerd worden.. Alstublieft :!: Sleep al die loks naar Kassel/Utrecht of naar weet ik waar, gooi op alle locs dezelfde software, maak ze technisch allemaal dezelfde en eis dan dat de NMBS oftewel de volledige serie toelaat of gewoon niet.

Als ze ze dan niet toelaten is er onomstotelijk bewijs dat er sabotage in het spel is door al maar meer vertragingsmaneuvres. En dan mag NSH gerust naar het Europees Hof in Luxemburg stappen om per direct een homologatie te krijgen en de NMBS-top op de vingers te tikken..

Vergeet niet: eenmaal de TRAXX binnen laat je sowieso Railion/DB Schenker of hoe het tegenwoordig ook heet toe om B-Cargo over te nemen. Niet zozeer door Cobra, alleszins niet in het begin, maar wel door ECR ! 100% eigendom van EWS, op zich weer 100% van Railion. Als de ritten met 20 locs een succes blijken te zijn, kan er misschien wel uitgebreid worden tot 50 locs. Daarna voegt men Cobra bij ECR en is de trend al ingezet.

Verdere onheilsberichten: later dit jaar komen ook de BR189 naar België (maar wel via Roosendaal) zodat die dieselverslindende opgewaardeerde rangeerkarren van een HLR77 niet meer naar Nederland moeten komen (althans niet voor het echte werk) en de 6400 niet meer naar België..

Als hier ook sabotage in het spel blijkt te zijn met de homologering van deze locs zal Railion ervoor zorgen dat alles wat sneller gaat en B-Cargo kan opgaan in het Duits-Europees cargo-imperium.. :roll: Vanaf dan zal men héél wat voorzichtiger zijn in dit soort "pest- en sabotageacties".. Als deze situatie zich in een ander land had voorgedaan had de verantwoordelijke minister zonder pardon een voltallig nieuwe equipe (dus al het oud personeel wordt vervangen door nieuw personeel, raad van bestuur incluis) aangesteld. Hielp dat niet, gewoon de stekker uit het bedrijf, het failliet laten gaan en opnieuw beginnen.

Ik snap trouwens nog altijd niet waarom er niks van komt van al die Europese arresten en boetes die de NMBS al gehad heeft !? De structuur is duidelijk nog altijd niet wat de EC wilt (wat wil je nu, de macht over de infra ligt - weliswaar via allerlei omwegen zoals het FSI e.d. - nog altijd voor 100% bij de NMBS. OK, Duitsland lijkt een gelijkaardig geval maar is niet helemaal hetzelfde: privé wordt er serieus meer getolereerd en ze worden er ook beter behandeld), en blijkbaar blijven die arresten zonder gevolg en worden boetes niet betaald ?

Waar ik tot wil komen is het volgende: ondanks dat wij Belgen graag foefelaars zijn en de politiek graag invloed en macht heeft bij deze maatschappij moeten deze praktijken stoppen. Van de top tot de basis. Niet alleen DS en zijn getrouwen moeten verdwijnen, maar ook al de rest die opzettelijk deze idiote toestanden verheerlijken en toelaten (het gezooi met de HLE27 GF/M6 BDx, het gefrul aan onze HLE18 locs zodat we weer waardeloze locs hebben die niet werken, tegenhouden van homologatie TRAXX/G2000, mogelijke order van Pendolino-materieel bij Alstom zonder storende concurrenten, en ik kan nog wel een tijdje doorgaan.. :evil: )
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Lukas »

Hoi,

Aan msts.be en ferry,

Ik geef jullie 300 procent gelijk!!.De bestuurstop van de NMBS is ronduit slecht bezig en ook ik vind dat ze moet verdwijnen.

Lukas
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

Volgens mij is het niet zo zeer een kwestie van sabotage maar van de absolute onkunde van de politiek benoemde leiding die geen enkel verstand heeft van spoorwegen en daar enkel maar zit om maandelijks de duizenden euro's op te scheppen.
Een tweede oorzaak is volgens mij, wat ik hierboven de DDR bureaucratie heb genoemd, deze woorden zijn niet van mij maar van een hooggeplaatst politicus die ik regelmatig op de trein zie.
De hele structuur van de NMBS is zo log dat het maanden of jaren vergt om zelfs de meest simpele zaken te verwezenlijken.
En dat gaat van zeer eenvoudige zaken tot heel complexe.
Hoe is het bijvoorbeeld mogelijk dat 6 maanden na invoering van een nieuwe dienstregeling nog steeds geen IC-IR boekjes verkrijgbaar zijn in 1 van de grootste stations van Belgie ?
Of hoe is het mogelijk dat het voorwoord in het spoorboekje zo veel fouten bevat in al de talen dat een leerling van het lager onderwijs het zelfs beter zou kunnen ?
Hoe zou je dan kunnen verwachten dat ze een HSL-lijn met een nieuw beveiligingssysteem in orde krijgen ?
De bestuurstop faalt op alle vlakken.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door ferry »

Hoi

Vergeet ook de rol niet van onze almachtige vakbonden, de reële bazen in dit apenland; trouwens alle bonzen hebben een vakbondskaart of zijn benoemd mits hun goedkeuring.
Dit neemt niet weg dat lijn 4 morgen kan rijden als MEN WIL!

ferry
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rvdborgt »

msts.be schreef:Ik snap trouwens nog altijd niet waarom er niks van komt van al die Europese arresten en boetes die de NMBS al gehad heeft !? De structuur is duidelijk nog altijd niet wat de EC wilt (wat wil je nu, de macht over de infra ligt - weliswaar via allerlei omwegen zoals het FSI e.d. - nog altijd voor 100% bij de NMBS. OK, Duitsland lijkt een gelijkaardig geval maar is niet helemaal hetzelfde: privé wordt er serieus meer getolereerd en ze worden er ook beter behandeld), en blijkbaar blijven die arresten zonder gevolg en worden boetes niet betaald ?
De EC straft niet de NMBS, maar de Staat voor onvoldoende implementering van Europese richtlijnen. Op 26 juni heeft de Europese Commissie formele aanmaningen gestuurd aan een hoop landen wegens onvoldoende toepassing van het eerste spoorwegpakket. Ook (natuurlijk) aan België. Ik vermoed dat daarop over een aantal maanden de landen die dan nog steeds in gebreke blijven, voor het Europese Hof van Justitie worden gedaagd. Het duurt altijd even, maar de EC gaat gestaag verder.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Steven »

inderdaad, de nmbs is afhankelijk van de uitvoering van hogerhand en dus niet zelf verantwoordelijk wat de politiek er van gebakken heeft.
rail s

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rail s »

rvdborgt schreef:Op 26 juni heeft de Europese Commissie formele aanmaningen gestuurd aan een hoop landen wegens onvoldoende toepassing van het eerste spoorwegpakket. Ook (natuurlijk) aan België. Ik vermoed dat daarop over een aantal maanden de landen die dan nog steeds in gebreke blijven, voor het Europese Hof van Justitie worden gedaagd. Het duurt altijd even, maar de EC gaat gestaag verder.

Groetjes,
Rian
Er werden 24(!) van de 27 landen in gebreke gesteld ivm het spoorwegpakket.
2 hebben geen spoorwegnet (malta en ...) en in Nederland was er geen probleem.
rail s

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rail s »

wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door wimpiespoor »

Ik denk dat het niet starten van de pendel op Brecht minder te maken heeft met de wijze waarop de NMBS functioneert als met de stand van zaken bij Bombardier met betrekking tot het operationeel krijgen van ETCS. Uit de berichtgeving van de Nederlandse Minister van Verkeer en Waterstaat over het operationeel maken van onze HSL-Zuid kan je afleiden, dat Bombardier nu min of meer zover is, dat ETCS level 1 werkt. Maar Bombardier is er nog niet in geslaagd om level 2 betrouwbaar werkend te krijgen. Om dezelfde reden zijn de TRAXX'en en de andere door Bombardier omgebouwde locomotieven (waaronder de 6400'en van Railion) nog steeds niet toegelaten tot de Betuweroute.
Ik kan mij zeer goed indenken, dat, zolang Bombardier zijn spullen niet op orde heeft, de NMBS niet met die loks wil gaan rijden en de homologatie in Nederland afwacht.
Wim
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door Adler »

wimpiespoor schreef:Ik denk dat het niet starten van de pendel op Brecht minder te maken heeft met de wijze waarop de NMBS functioneert als met de stand van zaken bij Bombardier met betrekking tot het operationeel krijgen van ETCS.
Hoe verklaar je dan de uitspraak van de directeur-generaal van UNIFE, Michael Clausecker, (Union of European Railway Industries) die in mei officieel meedeelt dat ETCS een absoluut succes is in Europa: “These outstanding results demonstrate that ERTMS is a genuine European success story”.
Zit die man dan maar wat onzin te verkopen of weet hij niet waar hij het over heeft ?
En hoe verklaar je dat in verschillende landen in Europa zoals in Zwitserland, Duitsland en Italie ETCS Level 2 wel al lang functioneert en dagelijks wordt gebruikt ?

Ik weet wel dat al diegene die de NMBS hier steeds maar heilig verklaren weer zullen afkomen met de uitleg van de 2 landen, maar dat verhaal kennen we nu stilaan al.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door dentheo »

Steven schreef:inderdaad, de nmbs is afhankelijk van de uitvoering van hogerhand en dus niet zelf verantwoordelijk wat de politiek er van gebakken heeft.
Ja en nee.

Er is altijd de wetgeving en de "toepassing".

Ik ken het beheerscontract niet van buiten, maar ik meen niet dat er veel (misschien niets) instaat over het bevorderen (door Infrabel) van het gebruik van het net door derden met als doel meer goederen op het spoor te krijgen....

vb.
Wanneer B-cargo een klant verliest wordt het spoor opgebroken, zodat een andere vervoerder zeker geen initiatief ontwikkelen kan.
Hier kan men makkelijk een "serieuze" overgangstijd vastleggen.
Theo
Groeten vanop de Heide
rds

Re: activiteit lijn 4 brecht

Bericht door rds »

Ik werk bij de Post en hoe inefficiënt ze hier werken, daar kookt m'n bloed soms van. Wij sturen dikwijls moetes willes een defecte PC de field in, wetende dat je morgen een technieker mag langssturen om hem te vervangen. Ik schakel 's morgens een knopje in mijn hersenen om, om dat hier te kunnen blijven aanzien. Het bulkt hier trouwens ook van de politieke spelletjes.

Aangezien de NMBS ook een overheidsbedrijf is, stel dat die dan nog dubbel zo efficiënt als de Post draait, dan nog begrijp ik volledig dat die lijn niet klaar geraakt. Ze drinken liever koffie. Wel frustrerend gezien ik op 200m van het station woon en nu nog elke dag naar Berchem kan om de trein naar Brussel te nemen.
Plaats reactie