ICE in Panne- Vervangende trein?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door Terminus »

Soms vraagt een mens zich af...

Stel dat een ICE in Brussel door technische problemen niet kan vertrekken, zou er dan een vervangtrein worden ingelegd? Eventueel een Thalys-stel (DB heeft immers ook aandelen in Thalys)? Of zou er uit Belgische hoek niets gebeuren omdat dat een trein van DB is?
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef:Soms vraagt een mens zich af...

Stel dat een ICE in Brussel door technische problemen niet kan vertrekken, zou er dan een vervangtrein worden ingelegd? Eventueel een Thalys-stel (DB heeft immers ook aandelen in Thalys)? Of zou er uit Belgische hoek niets gebeuren omdat dat een trein van DB is?
Als DB met de NMBS iets kan regelen op die korte termijn, dan kan een vervangende trein worden ingelegd. Thalys-stellen zijn op korte termijn (binnen een uur!) normaliter echter niet beschikbaar. Het is al vaker gebeurd een ICE vanuit brussel is uitgevallen; de reizigers kunnen dan met de volgende trein meereizen, meestal met de Thalys.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door groentje »

Vaak worden bussen ingezet, heb ik al gemerkt. Met de bus van Brussel tot Aken...
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Vaak worden bussen ingezet, heb ik al gemerkt. Met de bus van Brussel tot Aken...
Ik hoorde net vandaag ook voor het eerst van iemand dat hij een vervangende bus had gehad. Vertraging in Aken: 1 uur. De eerste Thalys is 1,5 uur later dan de eerste ICE, dus het was nog iets sneller. Maar niet echt comfortabel natuurlijk.

Groetjes,
Rian
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door Terminus »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Vaak worden bussen ingezet, heb ik al gemerkt. Met de bus van Brussel tot Aken...
Ik hoorde net vandaag ook voor het eerst van iemand dat hij een vervangende bus had gehad. Vertraging in Aken: 1 uur. De eerste Thalys is 1,5 uur later dan de eerste ICE, dus het was nog iets sneller. Maar niet echt comfortabel natuurlijk.

Groetjes,
Rian
En dan met een ICE tussen Aken en Frankfurt?

Grtjs!
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door groentje »

Waarschijnlijk wel, er rijden genoeg ICE's in het binnenlands verkeer in Duitsland tussen Aken en Frankfurt.
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Waarschijnlijk wel, er rijden genoeg ICE's in het binnenlands verkeer in Duitsland tussen Aken en Frankfurt.
Net zoveel als vanaf Brussel. Pas vanaf Keulen worden het er meer.

Groetjes,
Rian
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: ICE in Panne- Vervangende trein?

Bericht door groentje »

Ah, ok. Bijna, dus :mrgreen:
Plaats reactie