Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Kris

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Kris »

Sommige hier zouden echt een voorname plaats hebben in het "ik haat de NMBS"-forum.
Wie wou er die HSL? De regering in de jaren '90.
Alle mensen die zeggen dat ze beter de NMBS zouden privatiseren moeten daar toch nog eens over nadenken. Waarom zou een maatschappij met winstoogmerk eerst een duur veiligheidssysteem installeren op de spoorlijn en op z'n treinmaterieel met het gedacht dat het over enkele jaren toch terug zal moeten vervangen worden door een door Europa opgelegd veiligheidssysteem? Dit is hetgene dat de NMBS nu doet. Je zou het misschien bijna vergeten maar de NMBS moet ook winst maken...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Dus als ik u goed begrijp heeft de NMBS die HSL enkel gebouwd omdat de regering het wou en uitgerust met een veiligheidssysteem waarvan ze goed wisten dat het nog jaren zou duren om ze op punt te stellen.
Fantastisch.
En die winst die ze moeten maken volgens u, gebeurt nu dus waarschijnlijk op die lijn waar geen treinen op rijden.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

De franstalige NMBS blokkeert gewoon alles, in Wallonie zou de trein al lang rijden.
En wat het één en weer rijden betreft: in Antwerpen schijnen er welTB's te zijn die dat zien zitten(zelfs ThaLYSBESTUURDERS!)




f
Dietrich

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Dietrich »

De Franstalige NMBS?
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door FLV-FGSP »

Op de L3 Chenée - Walhorn rijdt er ook nix, er zijn daar evenmin voertuigen die over een werkende ETCS level 2 beschikken.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Dietrich schreef:De Franstalige NMBS?
Hij bedoelt waarschijnlijk Elio Di Rupo en zijn vrienden die de NMBS eigenlijk besturen.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Nicholas »

Ik heb gezien dat de nieuwe dienstregeling online staat.
Ik weet natuurlijk niet voor hoeverre deze al waarheidsgetrouw is.

Wat me wel opviel is dat er om 07:43 in Herentals een P-trein naar Brussel-Zuid zal vertrekken die stopt in Bouwel, Nijlen, Kessel, Lier, Mechelen-Nekkerspoel, Mechelen, Vilvoorde, Brussel-Noord, Centraal en Zuid.

Dit lijkt me wel een grote verbetering voor de stations van Kessel, Nijlen en Bouwel. Bovendien rijdt er vanaf december ook de L-trein Lier-Herentals (die de P-treinen vervangt) tussen 6uur en 19uur. Dit is zeker een goede zaak. :)
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Nicholas schreef:Ik heb gezien dat de nieuwe dienstregeling online staat.
Dus toch Antwerpen-Noorderkempen !
Is dat een grap of heeft men nu toch een oplossing ???
pietje

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door pietje »

Adler schreef:
Nicholas schreef:Ik heb gezien dat de nieuwe dienstregeling online staat.
Dus toch Antwerpen-Noorderkempen !
Is dat een grap of heeft men nu toch een oplossing ???
ze hebben waarschijnlijjk 2 TB's gevonden die zonder werkend veiligheidssysteem willen rijden :twisted:

of hebben ze toch een creeeatieve oplossing bedacht, nu ze bij de noorderburen ook gaan rijden over een stuk HSL
Kris

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Kris »

Antwerpen C.-Noorderkempen zal dus toch doorgaan volgens de nieuwe dienstregeling.
De Benelux verliest zijn stop in Brussel-Noord. Aangenaam voor iedereen komende van Luxemburg of de Ardennen, er komt een uurtje sightseeing in Brussel bij... Om het niet te complex te maken blijft de Benelux in het W-E stoppen in Brussel-Noord :?
Dietrich

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Dietrich »

Ik dacht dat het geweten was dat dit in de dienstregelingen zou staan, maar dat wil niet zeggen dat er dan effectief zal worden gereden en het dus nog in de treinplanner zal te vinden zijn.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door treinbruno »

leuk voor de brechtenaars hoor :)
Afbeelding
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Hoi

Tegen alle logica in blijven tijdens de weekends de stoptreinen naar en van Essen/Roosendaal de station Oost en Dam bedienen niettegenstaande er geen mens op of afstapt!

f
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Dietrich schreef:Ik dacht dat het geweten was dat dit in de dienstregelingen zou staan, maar dat wil niet zeggen dat er dan effectief zal worden gereden en het dus nog in de treinplanner zal te vinden zijn.
Virtuele treinen dus ? Weer iets nieuw.
dentheo
Berichten: 8181
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door dentheo »

Kris schreef: Je zou het misschien bijna vergeten maar de NMBS moet ook winst maken...
Da's nieuw, wie heeft dat ooit gezegd terwijl hij nuchter was ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 06 nov 2008, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie