Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
dentheo schreef:
rvdborgt schreef:Die laatste treinen zijn de Brechtpendels. Die hebben niets met HSA te maken en zouden en zullen ook niet met de AnsaldoBreda-stellen rijden. De oorzaak van de vertraging naar Brecht moet je dus ook niet bij AB gaan zoeken.
Volgens mij gaat de "Den Haag-Brussel" Ansaldo toch Brecht bedienen ?
Dat heb ik ook nergens ontkend. Den Haag - Breda - Brussel is niet de Brechtpendel, al zal die inderdaad ook in Brecht stoppen.

Groetjes,
Rian
De brechtpendels zijn wel de "vervanger" voor die dingen, ze hebben er dus wel "iets" mee te maken. Ze hebben er zelfs hun "bestaan" aan te danken , aan het wegblijven dan. :D
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef:Lol, nog even wachten en dan is het 31 dagen voor 14 december. Dan koop ik online via de routeplanner een ticket en dan moet en zal die trein naar Brecht rijden of ik stap naar de rechter :lol:

Vraagje, is er aan de Luchtbal een tramhalte?
Men heeft de blunder blijkbaar opgemerkt, de verbinding is nu verwijderd uit de treinplanner, gedaan met de feestvreugde, de fanfare van Brecht kan haar instrumenten voor de tiende keer weer opbergen.

Ja aan Luchtbal komt tram 6.
ostbahnhof
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ostbahnhof »

L25+27 zullen veel te verwerken krijgen met bestemming brussel:

7 per uur en dan de thalys niet meegerekend:
waarvan
2 met haltes in liersesteenweg
2 met haltes in oude god
een amsterdammer zonder halte in berchem
en 2 snelle (ic of ir, heb geen zin meer om het terug te checken) ;-)
met op lijn 27 dan nog es de 5 per uur naar lier met bestemming
mol, turnhout, luik, neerpelt, aarschot

de mensen in station "Mortsel" moeten dan wel effe uit hun doppen kijken dat ze niet op de verkeerde stappen, of ze zitten in lier of ze bollen richting mechelen.

t wordt druk daar! ;-)
en dan nog es de goederen ertussen....
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

ze zullen gemerkt hebben dat er ineens verdacht veel tripjes naar een bepaald station gepland werden.
Allé, daar ging bij deze dus mijn hoop :x
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

rds schreef:Wel lachen, de benaming "Antwerpen-Noorderkempen". Ligt er zowat 30 km vandaan. Gaan ze in Brecht al zeggen, we komen aan in de zone Antwerpen, volgende haltes zijn...
Waarom daar Antwerpen voorstond begrijp ik ook niet.
Misschien krijgen we dan binnenkort ook stationsnamen als Antwerpen-Mechelen, Antwerpen-Turnhout, Antwerpen-Mol, Antwerpen-Geel...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Steven »

Op de perrons aldaar staat er gewoon Noorderkempen hoor, niets dat op Antwerpen gelijkt dus. Vermoedelijk gaat de benaming eerder over de relatie dan over de halte zelf.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Steven schreef:Op de perrons aldaar staat er gewoon Noorderkempen hoor, niets dat op Antwerpen gelijkt dus. Vermoedelijk gaat de benaming eerder over de relatie dan over de halte zelf.
Gisteren stond er in de treinplanner overal Antwerpen-Noorderkempen als stationsnaam in de tijdstabellen.
Op het perron staat er inderdaad gewoon Noorderkempen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

Bartjedj schreef:Het wordt lichtelijk verkeerd bekeken.
Luchtbal is voorzien als overstapstation, hoofdzakelijk OV-onderling. Dus trein=>tram, tram=>trein, bus=>tram, tram=>bus. Ook trein onderling, nl. HSL-L als je bijvoorbeeld van NL komt en naar Antwerpen-Zuid moet.

Auto's waren oorspronkelijk al niet echt de bedoeling, simpelweg omdat het daarvoor al te ver stadinwaarts ligt. Maar hoe dan ook is er genoeg capaciteit. De parkings waarrond de tram draait, staan zelfs op een drukke Metropolis-avond niet helemaal vol.

Dus ik denk echt niet dat Luchtbal zijn doel voorbijgeschoten is.
Het idee was om van dit station samen met Antwerpen-Centraal de HST-poort van Vlaanderen te maken, althans zo staat het in het mobiliteitsplan van Antwerpen uit 2004. Veel HST's zijn daar dus nog niet gestopt.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door ferry »

Hoi

Men zou de NMBS kortgeding kunnen dagvaarden en eisen dat trein rijdt.
Trouwens de onverantwoorde vertraging(toevallig is de nieuwe "Waalse" lijn naar Duitsland ook niet klaar) brengt
ongelooflijk vele problemen met zich mede voor De Lijn die andermaal hun gans busplan lijnenbundel "600" kunnen
opbergen.
POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!


f
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Adler »

ferry schreef:POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
Ik ken maar 1 volksvertegenwoordiger die hier regelmatig vragen over stelt in het parlement aan de bevoegde ministers, nl. Jef van den Bergh uit Kalmthout.
Al de rest laat maar begaan en kan het blijkbaar allemaal niets schelen.
Rob

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Rob »

De ochtendspits Leuven-Mechelen gaat er nogal eens op vooruit! Wel spijtig dat de spreiding van de treinen (opnieuw zoals voorheen) zo ideaal is dat reizen via Brussel(-Noord) uit den boze wordt met een abo Leuven-Mechelen.
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door jotie »

Ik heb ook even gesnuisterd in de aangepaste dienstregeling. Resultaat: vanaf 15 december 2008 ben ik volgens de dienstregeling dagelijks 211 minuten onderweg, nu zijn dat er nog 203 en een jaar eerder 'slechts' 194. Juist: u hoort mij klagen. Dat is dus een stijging van de reistijd op twee jaar tijd met ongeveer 9%. Ik stel voor dat de NMBS mij een korting van 9% op mijn abonnement toekent, dat lijkt me een redelijk compromis.
Duikbril AM86

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door Duikbril AM86 »

Op lijn 25 verandert er toch wat de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
De IC Turnhout - Brussel stopt wel in Vilvoorde.

In Brussel-Congres en Brussel-Kappelekerk is het vanaf december 2008 huilen met de pet op.
Brussel-Congres werd sinds december 2007 bediendt door 3 treinen per uur namelijk:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de IR Geraadsbergen - Antwerpen
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen

In december 2008 wordt Brussel-Congres enkel nog bediendt door de volgende treinen:
->de IR trein Quevy - Luchthaven
-> de stoptrein Brussel - Antwerpen


In Brussel-Kappelekerk stopt er vanaf december 2008 slechts nog 1 trein per uur.

De dienstregelingsmakelaars zijn de respectievelijke station gewoon vergeten zeker???
rds

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door rds »

Duikbril AM86 schreef:Op lijn 25 verandert er toch wat, de IC treinen Antwerpen - Chaleroi stoppen niet meer in Vilvoorde.
Hij moet een halte minder doen en toch doet hij er langer over.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf 14 december 2008

Bericht door stefanic »

Adler schreef:
ferry schreef:POLITIEKERS WORDT WAKKER EN VERPLICHT DE NMBS TE RIJDEN! Dan doet ge voor één keer ook iets nuttigs!
Ik ken maar 1 volksvertegenwoordiger die hier regelmatig vragen over stelt in het parlement aan de bevoegde ministers, nl. Jef van den Bergh uit Kalmthout.
Al de rest laat maar begaan en kan het blijkbaar allemaal niets schelen.
Denken jullie nu echt dat er één politieker de verantwoordelijkheid op zich wil nemen om een trein vol reizigers de baan op te sturen zonder de vereiste veiligheidsconsignes na te leven.
NMBS vraagt toelatingen om met een tijdelijk -minder perfecte- versie van ETCS te rijden, maar de homologatie komt niet binnen (en die moet van BUITEN de NMBS-groep komen). Als zij zeggen 'doe maar' is 't voor NMBS en Infrabel ok, maar helaas, dat antwoord komt niet (wat wij echter best begrijpen...)
spoorwegrealist
Plaats reactie