Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door wrpint »

Weet iemand waar er op internet een overzicht te vinden is van Belgische spoorlijnen met aanduiding met de maximaal toegelaten snelheid? Op http://users.pandora.be/brail/ vind ik wel een overzicht van de spoorlijnen, maar geen gegevens over snelheden.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Adler »

Hier vind je een lijst van alle lijnen met de refertesnelheid:

https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/523625

en hier nog een kaart:

https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/527502
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Hogersluys »

Volgens bovenstaand document is de toegelaten snelheid op lijn 58 90 km/h. Maar ik meen mij te herinneren dat deze recent is opgevoerd tot 120 km/h. Is die lijst nog niet vernieuwd (of ben ik mis?)
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door dekooiker »

De dienst Toegang tot het Net zorgt regelmatig voor bijwerkingen van de documenten.
Daarvoor 'Netverklaring' raadplegen en dan verschijnt eerst de lijst met bijwerkingen, dan hoofddocument en tenslotte de bijlagen (die voor ons het interessantste zijn).
De trein.
Alleen voor durvers.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door HLE 2302 »

Hogersluys schreef:Volgens bovenstaand document is de toegelaten snelheid op lijn 58 90 km/h. Maar ik meen mij te herinneren dat deze recent is opgevoerd tot 120 km/h. Is die lijst nog niet vernieuwd (of ben ik mis?)
is dat niet van 70 naar 90 dat ze de snelheid hebben verhoogt een paar jaar geleden ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Steven »

neen hoor die lijn was al 90, maar door de vele zwakke stukken waren er verschillende lokale snelheidsbperkingen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:neen hoor die lijn was al 90, maar door de vele zwakke stukken waren er verschillende lokale snelheidsbperkingen.
ik heb heel vroeger die lijn nog gedaan, rond 2003 - 2004 en toen was het nog 70 en waren ze bezig met te kijken om het 90 te maken

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Bartjedj »

Momenteel is het 90, en er zijn plannen om naar 120 te gaan. Hiervoor zijn al meerdere overwegen geschrapt en aangepast.

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door HLE 2302 »

Bartjedj schreef:Momenteel is het 90, en er zijn plannen om naar 120 te gaan. Hiervoor zijn al meerdere overwegen geschrapt en aangepast.

BDJ
aaah, daarom dat men elk jaar net telkens tijdens het stoomfestival de lijn sluiten :evil: :evil:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trainspotterke

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:neen hoor die lijn was al 90, maar door de vele zwakke stukken waren er verschillende lokale snelheidsbperkingen.
Tot voor de vernieuwing van de lijn over een paar jaar, toen het nog met korte rails was, was de maximumsnelheid 70 km/u! :wink:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1219
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Tim »

Trainspotterke schreef:
Steven schreef:neen hoor die lijn was al 90, maar door de vele zwakke stukken waren er verschillende lokale snelheidsbperkingen.
Tot voor de vernieuwing van de lijn over een paar jaar, toen het nog met korte rails was, was de maximumsnelheid 70 km/u! :wink:
De snelheid was voor een paar jaar tijdelijk verlaagd naar 70 km/u. Voorheen was die ook 90 :)
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Dieselfreak »

Bartjedj schreef:Momenteel is het 90, en er zijn plannen om naar 120 te gaan. Hiervoor zijn al meerdere overwegen geschrapt en aangepast.
Er zijn zelfs overwegen op de lijn Kortrijk-Gent, waar 160 gereden mag worden. Welke factoren bepalen eigenlijk zoal de maximaal toegelaten snelheid?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Bartjedj »

- Onderbouw
- Omgeving
- Noodzaak voor dienst
- Signalisatie

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door HLE 2302 »

Bartjedj schreef:- Onderbouw
- Omgeving
- Noodzaak voor dienst
- Signalisatie

BDJ
staat van dwarsliggers ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trainspotterke

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Trainspotterke »

Dieselfreak schreef:
Bartjedj schreef:Momenteel is het 90, en er zijn plannen om naar 120 te gaan. Hiervoor zijn al meerdere overwegen geschrapt en aangepast.
Er zijn zelfs overwegen op de lijn Kortrijk-Gent, waar 160 gereden mag worden. Welke factoren bepalen eigenlijk zoal de maximaal toegelaten snelheid?
Op L50a tussen Brugge en Gent (en dan voornamelijk tussen Beernem en Landegem) liggen enorm veel overwegen waar aan 160 over gereden wordt! :wink:
Plaats reactie