Graffiti werkgroep

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

:evil: nou ik heb zin om die gasten eens ne patat te geve da ze nie rap vergete :evil: :evil: :evil:
verdomme

ok, der zitte misschien wel mooie tussen
MAAR DAT DOE JE TOCH NIET OP EEN TREIN MAN
ongelooflijk die gasten

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:MAAR DAT DOE JE TOCH NIET OP EEN TREIN MAN
ongelooflijk die gasten
Wat? Van die pseudo-interloktuele powezie waar niemand zit op te wachten? DAT DOE JE TOCH NIET OP EEN TREIN? Inderdaad!

Wreed hypocriet vind ik dat, hoe dat belachelijk gedicht van dat belachelijk manneke alle lof en aandacht krijgt terwijl die spuiters worden afgeschoten. Wat kost er het meest aan de gemeenschap?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

jan_olieslagers schreef:
HLE 2302 schreef:MAAR DAT DOE JE TOCH NIET OP EEN TREIN MAN
ongelooflijk die gasten
Wat? Van die pseudo-interloktuele powezie waar niemand zit op te wachten? DAT DOE JE TOCH NIET OP EEN TREIN? Inderdaad!

Wreed hypocriet vind ik dat, hoe dat belachelijk gedicht van dat belachelijk manneke alle lof en aandacht krijgt terwijl die spuiters worden afgeschoten. Wat kost er het meest aan de gemeenschap?
verklaar u nader, ik versta niet wat u bedoeld.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door jan_olieslagers »

De gemeenschap (bij monde van de spoordirectie(s) ) vindt het nodig om handenvol geld uit te geven om grafitti te verwijderen van de treinen - maar geeft terzelfdertijd flink wat geld uit om een gedicht te laten schrijven op een motorstel. Waarom het één wel en het ander niet?

Ofwel dienen de treinen om mensen en/of goederen te vervoeren en moeten ze voor de rest zo proper en neutraal zijn als maar kan - of anders moet er ook al eens een boodschap op mogen (of een cultuurelement of een "statement" of noem maar op), maar dan wil ik wel eens weten waarom de ene wel mag en de andere niet. Het aanbrengen van dat gedicht heeft flink wat geld gekost en het verwijderen zal er ook nog eens kosten. Waarom is er daar plots wel geld voor? En kom niet af met de cultuurwaarde, daarvoor zijn er geen objectieve maatstaven.

Dat ik die Claus een omhooggevallen tafelspringer vind, dat is dan minder relevant, toegegeven, maar begrijp aub dat ik er des te nijdiger door word.
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 09 dec 2008, 03:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

jan_olieslagers schreef:Ok, ge kunt niet zonder dt-vauten sgreiven dus voor u zal ik het nog eens heel duidelijk uidlegen:

De gemeenschap (bij monde van de spoordirectie(s) ) vindt het nodig om handenvol geld uit te geven om grafitti te verwijderen van de treinen - maar geeft terzelfdertijd flink wat geld uit om een gedicht te laten schrijven op een motorstel. Waarom het één wel en het ander niet?

Ofwel dienen de treinen om mensen en/of goederen te vervoeren en moeten ze voor de rest zo proper en neutraal zijn als maar kan - of anders moet er ook al eens een boodschap op mogen (of een cultuurelement of een "statement" of noem maar op), maar dan wil ik wel eens weten waarom de ene wel mag en de andere niet. Het aanbrengen van dat gedicht heeft flink wat geld gekost en het verwijderen zal er ook nog eens kosten. Waarom is er daar plots wel geld voor? En kom niet af met de cultuurwaarde, daarvoor zijn er geen objectieve maatstaven.

Dat ik die Claus een omhooggevallen tafelspringer vind, dat is dan minder relevant, toegegeven, maar begrijp aub dat ik er des te nijdiger door word.
tjah
tis maar een reeks witte letters hé
reclame voor kweet niet wat zou ik niet zien zitten.

meer dan een reeks witte letters zullen er wel niet komen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
enrico8509

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door enrico8509 »

ik heb ook al vernomen dat er groepjes zijn zoals Rush Hour die graffiti spuiten
Lukas
Berichten: 1671
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Lukas »

Hoi,

Het ergste van de zaak is dat die pipo's de supermooie M6 rijtuigen hebben bekladderd met hun graffiti wat ik een regelrechte schande vind.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door TrainzDr3ver »

enrico8509 schreef:ik heb ook al vernomen dat er groepjes zijn zoals Rush Hour die graffiti spuiten
Die doen het dan tijdes het Rush-Hour ofwat? :P
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

da rush dinges is gewoon een embleem dat dezelfde mensen op breaks spuiten
hoeveel er nu al rondrijden, geen idee, maar veel te veel !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door treinbruno »

of men zou er ook wel eens aan kunnen denken het legaal bespuiten van treinen mogelijk te maken :)

-een of andere trein waar je onbeperkt op kan spuiten...
-aanvragen bij de NMBS om op een trein een MOOI kunstwerk te zetten
-...

die mensen willen gewoon dat iedereen hun "werk" zien en daar zijn treinen natuurlijk geschikt voor...


en als je iemand ziet graffitispuiten en ze pakken hem een beloning geven ofzo (gratis railpass,...)
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:of men zou er ook wel eens aan kunnen denken het legaal bespuiten van treinen mogelijk te maken :)

-een of andere trein waar je onbeperkt op kan spuiten...
-aanvragen bij de NMBS om op een trein een MOOI kunstwerk te zetten
-...

die mensen willen gewoon dat iedereen hun "werk" zien en daar zijn treinen natuurlijk geschikt voor...


en als je iemand ziet graffitispuiten en ze pakken hem een beloning geven ofzo (gratis railpass,...)
jaa, een gratis koffie consumptie in het stationsbuffet :lol:

nee, er moet idd grafitti zijn, spoorweg zonder graffiti bestaat niet, maar het moet echter wel beperkt blijven, nu gaat het er echt enorm over, je ziet gewoon geen trein meer zonder

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door K V B »

jan_olieslagers schreef: Ofwel dienen de treinen om mensen en/of goederen te vervoeren en moeten ze voor de rest zo proper en neutraal zijn als maar kan - of anders moet er ook al eens een boodschap op mogen (of een cultuurelement of een "statement" of noem maar op), maar dan wil ik wel eens weten waarom de ene wel mag en de andere niet.
Dat is toch niet zo moeilijk? Het verschil tussen "met toestemming" en "zonder toestemming" zou voor iedereen toch wel duidelijk moeten zijn.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
jan_olieslagers schreef: Ofwel dienen de treinen om mensen en/of goederen te vervoeren en moeten ze voor de rest zo proper en neutraal zijn als maar kan - of anders moet er ook al eens een boodschap op mogen (of een cultuurelement of een "statement" of noem maar op), maar dan wil ik wel eens weten waarom de ene wel mag en de andere niet.
Dat is toch niet zo moeilijk? Het verschil tussen "met toestemming" en "zonder toestemming" zou voor iedereen toch wel duidelijk moeten zijn.
en als het met toestemming is blijft het ook beberkt, der is maar een stel in belgie met een tekst op
en als je dan kijkt naar de graffiti, bijna niks meer zonder, en meestal zijn dat dan van die lelijke krabelingen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Graffiti werkgroep

Bericht door Bibke »

HLE 2302 schreef:
K V B schreef:
Shrek schreef:De straffen voor graffiti spuiters zijn al heel zwaar, ze zouden vooral de pakkans moeten vergroten. Zoiets vraagt personeel op het terrein, niet op een bureau :roll:
Hek om de stelplaatsen en laten bewaken door honden.
hekken, ja een goed idee, maar dan beter gewoon bewakers & honden, maar hekken, tzou een beetje duur worden vrees ik :P

greetz 2302
Hekken zijn goedkoper, hoor.
De loonkost loopt snel op.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie