mw 41 op lijn 166-165

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

hoeveel punten op 10 geven jullie een 41

1
10
15%
2
2
3%
3
3
5%
4
8
12%
5
8
12%
6
6
9%
7
12
18%
8
12
18%
9
3
5%
10
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Treinenman »

De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt. Maar het grootste deel van dit traject is onder draad. Een trein met 10 M6en heeft toch meer zitplaatsen dan een trein met 5 MW41?
De zetels van een MW41 zijn goed maar ik vind die van de breaks beter, dat is ieder zijn mening.
De trein is altijd een beetje reizen.
Wover

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Wover »

Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)
fhs

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door fhs »

De NMBS is bezig met een studie om den T41 uit te rusten met een 3de rijtuig.Ook is er een studie om een diesel loco te kopen die rijtuigen kan voorzien van 3kV.Zodat men op bepaalde lijnen met rijtuigen kan rijden.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Joris »

Hallo,
Wover schreef:Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)
Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Vb: http://www.br146.de/bilder/2008-07-24_508_246007.jpg
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Wover »

Ja, ik bedoelde eerder dat er in België op dit moment geen geschikte diesellocs zijn ;).
rail s

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door rail s »

Joris schreef:Hallo,
Wover schreef:Er zijn geen diesellocs die genoeg stroom kunnen voorzien om M6'en te trekken.

Niet dat dat echt een argument is, want als de NMBS het echt wilt, kunnen ze alles verwezenlijken (ik denk bv aan een generatorwagen of aanpassingen aan de reeks 55 of huur van G2000 door NMBS...)
Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Vb: http://www.br146.de/bilder/2008-07-24_508_246007.jpg
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding leuke combinaties verzekert!
bron: http://www.br146.de/indexj.htm
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door K V B »

Joris schreef: Ik hoop dat dat niet al gezegd is, heb enkel de laatste 2 posts van deze topic gelezen, maar ik denk dat als ene TRAXX DE bij Metronom dubbeldeks kan slepen, dat bij de nMBS met M6'en ook wel moet lukken, of verbruikt een M6 zo veel meer?
Metronom rijd (dacht ik) met stammen bestaande uit een zestal dubbeldekkers plus locomotief. Daaar vervoer je niet meer mensen mee dan met 5 gekoppelde MW41...
Een stam van 10 M6-en , daar ga je 2 locomotieven voor nodig hebben. De TRAXX DE heeft ook minder dan de helft van het vermogen van de electrische versie.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door K V B »

Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door HLE 2302 »

K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
logische redenering, maar dan hebben ze een extra treinbestuurder en treinbegeleider nodig, extra matrieel enz.
en dat moet natuurlijk allemaal betaalt worden ...

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:
K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
logische redenering, maar dan hebben ze een extra treinbestuurder en treinbegeleider nodig, extra matrieel enz.
en dat moet natuurlijk allemaal betaalt worden ...

greetz 2302
Tsja, als er werkelijk zoveel klandizie voor is, dan is dat toch een pracht van een commerciële opportuniteit? Ok, het kost geld, maar als een trein vol reizigers aan meer dan gemiddeld tarief nog niet zijn kost opbrengt waar zijn we dan mee bezig?

't Zou natuurlijk kunnen een geval zijn van "teveel voor ene, te weinig voor twee" ...? Misschien dan liever een tweede trein vanaf Berchem of Antwerpen eerder dan vanaf Lier, die kan dan vanaf een eerder vertrekstation (Essen?) nog wat extra passagiers aantrekken?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door overweg13 »

jan_olieslagers schreef:Ok, het kost geld, maar als een trein vol reizigers aan meer dan gemiddeld tarief nog niet zijn kost opbrengt waar zijn we dan mee bezig?
Ik denk dat we dan gewoon bezig zijn met openbaar vervoer op zijn Belgisch (of Vlaams of Waals). Of het nu om een bomvolle forensentrein of een bomvolle toeristentrein gaat, ik denk nooit dat die voldoende opbrengt om uit de kosten te geraken. Niet dat ik vind dat dit echt moet, maar de laatste jaren zijn ze toch wel wat aan het overdrijven. Ik vrees dat we daar als reizigers misschien vroeg of laat nog zwaar zullen voor boeten. En eerder dan de gunsttarieven af te schaffen, zal het dan de bediening zijn die sneuvelt...
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door treinbruno »

K V B schreef:
Treinenman schreef:De ICT van Neerpelt-Blankenberge wordt gedaan met 5 MW41. Vaak zit deze trein al in Lier (bijna) helemaal vol, vooral bij mooi weer. Het is hier niet meteen mogelijk om deze te vervangen door een trein met 10 M6en want er is een stuk zonder bovenleiding tot Neerpelt.
De oplossing is om deze ICT vanaf Lier niet meer te laten stoppen, en een extra ICT Lier - Kust in te leggen.
extra breakje bij de ICT turnhout-blankenberge :) :wink:
Afbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Treinenman »

Waarom geen M6en voor de ICT Turnhout - Blankenberge?

Nu even terug naar het onderwerp van MW41.
Er is in elk rijtuig een wc maar soms is de deur geblokkeerd en dan moeten reizigers die naar het toilet moeten overstappen in een ander rijtuig (of gauw naar het toilet in een station).
De trein is altijd een beetje reizen.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door HLE 2302 »

Treinenman schreef:Waarom geen M6en voor de ICT Turnhout - Blankenberge?

Nu even terug naar het onderwerp van MW41.
Er is in elk rijtuig een wc maar soms is de deur geblokkeerd en dan moeten reizigers die naar het toilet moeten overstappen in een ander rijtuig (of gauw naar het toilet in een station).
dat is meestal omdat de 'bak' waarin al het geweet wel opgevangen wordt, vroeger viel dat op de sporen, maar dat was nogal vies, en in de recentere treinen valt dat in een bak, en als die bak vol is, sluit het toilet automatisch, vandaar.
Dit is ook controleerbaar van langs de buitenkant aan het toilet staat er een grijsrechthoekje met een drukknop, dat is met ledjes, een paar groene, oranje, en rood. En als het rood is is de 'bak' vol en wordt het toilet automatisch vergrendeld

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: mw 41 op lijn 166-165

Bericht door Dietrich »

Inderdaad, en er is maar 1 WC per stel he, niet per rijtuig. ;)
Plaats reactie