Bomalarm FGSP.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bomalarm FGSP.

Bericht door Joris »

Hallo,
Vandaag is er een bom gevonden uit WO II in Gent-Sint-Pieters.
Tijdens werken in het station Gent-Sint-Pieters is deze namiddag een vliegtuigbom ontdekt. Intussen is er weer treinverkeer mogelijk, maar de avondspits kan volgens Infrabel wel vertragingen tot een uur oplopen.

Vliegtuigbom
Het springtuig werd rond 14 uur ontdekt bij werkzaamheden in het verlengde van sporen vijf en zes. Het ging om een vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog van ongeveer een meter lang en 35 centimeter diameter. Er werd een veiligheidszone van 100 meter ingesteld. Het station Gent-Sint-Pieters werd volledig ontruimd en het treinverkeer werd stilgelegd. Ook het plein voor het station werd ontruimd en de trams konden de tramtunnel onder het station niet meer in.

Bom onschadelijk gemaakt
De ontmijningsdienst van het leger heeft de bom nu onschadelijk gemaakt en verplaatst. Infrabel had op de trajecten van en naar onder meer de kust, Kortrijk, Brussel, Antwerpen voor omleidingen gezorgd. Naar Brugge werden ook vervangingsbussen ingelegd, maar die maatregelen zijn niet langer noodzakelijk. Infrabel waarschuwt voor een verstoorde avondspits. De vertragingen op verschillende trajecten langs en rond Gent kunnen omlopen tot een uur. (belga/gb/tw)
15/12/08 14u50
Meer info en bron: http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/article ... -bom.dhtml
Ondergetekende had gelukkig maar 10 minuten vertraging bij thuiskomst. Zoek naar bommen tijdens m'n verlof :wink: .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
timothy_Vermeulen

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door timothy_Vermeulen »

ik was daar toen, kwam van de pinte-eke-nazaretk(makro) en ging terug naar station, en alles, maar ook alles lag er plat.....
Presario

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door Presario »

Iemand die een idee heeft van de situatie daar nu? Want hier, lijn 53, heb ik nog niet echt fantastisch veel treinen horen voorbij komen...
vuurloc

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door vuurloc »

Presario schreef:Iemand die een idee heeft van de situatie daar nu? Want hier, lijn 53, heb ik nog niet echt fantastisch veel treinen horen voorbij komen...
Net terug van Brugge, om half vier bleek het probleem opgelost te zijn en aangekomen in FGSP waren de vertragingen
miniem te noemen
Grtz
Vuurloc
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door overweg13 »

timothy_Vermeulen schreef:ik was daar toen, kwam van de pinte-eke-nazaretk(makro) en ging terug naar station, en alles, maar ook alles lag er plat.....
Je moet niet vragen wat het geweest zou zijn als de bom ontploft was...
Met vriendelijke groet

overweg13
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door 260689 »

IC 1815 Oostende-Gent-Antwerpen is pas kunnen vertrekken met 30min retar in Oostende dit om het station van brugge niet meer te overbelasten.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door Joris »

Hallo,
Mijn trein, de ICg (de 1814) van 14.56 in de dampoort is met +72 minuten vertrokken om +/- 16.10.
Alles was inderdaad helemaal afgesloten. De tram van lijn 1 en een bus die zijn bestemming had afgeveegd stonden in file in de Voskenslaans, met geopende deuren en zonder reizigers.
Om 15.35-15.40 ben ik er gepasseerd, en was alles nog afgesloten.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
timothy_Vermeulen

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door timothy_Vermeulen »

de vertragingen zullen nog altijd wel blijven hangen tot wanneer alle treinen naar depots zijn...
was iemand van dienst toen???
koendb

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door koendb »

vuurloc schreef:
Presario schreef:Iemand die een idee heeft van de situatie daar nu? Want hier, lijn 53, heb ik nog niet echt fantastisch veel treinen horen voorbij komen...
Net terug van Brugge, om half vier bleek het probleem opgelost te zijn en aangekomen in FGSP waren de vertragingen
miniem te noemen
Grtz
Vuurloc
ja, maar het aantal treinen ook, om half 5 stonden er maar een 8-tal treinen op het bord, dat normaal vol staat, heb zelfs nog een half uur moeten wachten eer er een trein beschikbaar was voor mechelen, het juiste perron gekozen was, dan hebben ze der nog een stelleke aangehangen, dan moesten ze nog ne machinist vinden, en de conducteur stond daar ook op het perron te wachten op telefoon omdat hij nog niet zeker was dat het wel die trein ging zijn :p

chaos allom dus, bijna overal hadden ze er last van :p

grtz
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door 260689 »

Joris schreef:Hallo,
Mijn trein, de ICg (de 1814) van 14.56 in de dampoort is met +72 minuten vertrokken om +/- 16.10.
Alles was inderdaad helemaal afgesloten. De tram van lijn 1 en een bus die zijn bestemming had afgeveegd stonden in file in de Voskenslaans, met geopende deuren en zonder reizigers.
Om 15.35-15.40 ben ik er gepasseerd, en was alles nog afgesloten.
Groeten,
Joris De Mol
Trein 1814 is beperkt tot Sint-Niklaas waar 10min later de 1815 aansluiting gaf richting Antwerpen-Berchem.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door HLE 2302 »

omleiding via ... laat me raden, L89 ? :P
ik vind het namelijk niet normaal dat er een HLE 13 + 11 en AM 96 paseert aan mijn deur :P
meer nog, dat is de eerste keer dat ik hier een 13 zie, eerst snapte ik er niks van, maar toen ik hoorde van het bommalarm te FGSP ging er een belletje rinkelen

ter verduidelijking, L89 loopt van Y-zandberg (kortrijk) - denderleeuw, en is de enigste lijn die NIET langs FGSP paseert.
wel het was enorm interessant want ipv 4 treinen per uur waren het er zo'n 6-7 :D

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door Dietrich »

Inderdaad heb hier nog nooit een 13 of materieel van jonge leeftijd gezien, op M6 en MW41 na. Zal plezant geweest zijn met de L Zottegem-Kortrijk, de IC L hangt er nu al soms achter.
Bert

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door Bert »

overweg13 schreef:
timothy_Vermeulen schreef:ik was daar toen, kwam van de pinte-eke-nazaretk(makro) en ging terug naar station, en alles, maar ook alles lag er plat.....
Je moet niet vragen wat het geweest zou zijn als de bom ontploft was...
ROFL :)
Duikbril AM86

Re: Bomalarm FGSP.

Bericht door Duikbril AM86 »

En dan was er nog de defecte P-trein in het station van Ede tijdens de avondspits waardoor gans de lijn 89 vast zat...

Weet iemand welke P-trein het juist was?
Was het nu de P-trein 8902 Schaarbeek - Oudenaarde of P-trein 8968 Geraadsbergen - Denderleeuw - Zottegem?
Plaats reactie