Never ending story met HSL4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Bartjedj schreef:Belangrijke evolutie in het dossier:
Info komt van het nederlands Railcam-forum.

Denemarken heeft zijn Ansaldo-bestelling ingetrokken. Hierdoor komt het voortbestaan van Ansaldo-Breda in gevaar, doordat zij deze order nodig hadden om financieel gezond te blijven. Zonder komt een faillissement zeer dichtbij.

Misschien is het zo slecht niet. Buiten een paar jaar extra vertraging (dan dienen de PRIO's voor iets :wink: ) betekent het misschien iets elegantere treinen... :lol:

Deze informatie is dus niet volledig bevestigd, valt onder 'rumours'.

BDJ
Kun je een linkje geven? Ik ben ingelogd maar ik kan het niet vinden op het Railcam-forum.

Overigens heb ik een paar weken terug een mailtje verzonden naar de Deense Staatsspoorwegen met precies dit verzoek :lol:
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

Op het Nederlands forum werd verwezen naar opderails.com, de site van Nico Spilt.
Ik weet echter niet waar daar de nieuwsitems staan.

BDJ
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

opderails.com is een linkfarm, kun je niet gewoon linken naar het topic/post op Railcam dan?
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

Lees de voorgaande berichten!

Ik heb het bericht van het Nederlandse Railcam-forum, en in die post werd verwezen naar opderails.com.
Meer informatie heb ik ook niet, het gaat over een rumour, een gerucht.

BDJ
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Bartjedj schreef:Lees de voorgaande berichten!

Ik heb het bericht van het Nederlandse Railcam-forum, en in die post werd verwezen naar opderails.com.
Meer informatie heb ik ook niet, het gaat over een rumour, een gerucht.

BDJ
Ik heb je posts gelezen, en ik zit nu ook op Railcam te zoeken naar dat bericht, maar ik kan 't niet vinden :D Daar vroeg ik dus naar. Maargoed, laten we hopen dat het waar is. Dit heb ik trouwens verzonden naar de CEO van DSB, 11 dagen geleden:
From: AlexNL <alexnl@blablablabla>
To: "sek@dsb.dk" <sek@dsb.dk>
Date: Fri, 28 Nov 2008 14:17:56 +0100
Subject: AnsaldoBreda

Dear Mr. Eriksen,

My name is Alex van Herwijnen, I am a railway enthusiast living in the
Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets
from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4
years now.

As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed
line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both
countries a better connection to the European network of high speed trains.
They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the
trains from Amsterdam to Brussels and Paris.

HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed
for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because
they had the best price, especially considering the raising costs of the
already expensive high speed line. Because of several delays, from both
track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as
inexpensive as it used to be any more.

Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from
Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional
benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway
network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network
since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way
for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your
company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work
AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro
train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens
is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that
AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their
failure has had so far and will continue to have, on the national budgets
of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

AlexNL
Laten we het hopen :D
Bartjedj

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Bartjedj »

Ondertussen heb je het dus gevonden :wink:
Mensen die ook lid zijn van RC-forum laten maar iets weten, dan stuur ik de forum-link PB door.
Een link waar 90% van de leden niets mee kan, is een beetje dom :wink:

BDJ
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door treinbruno »

AlexNL schreef:
Bartjedj schreef:Lees de voorgaande berichten!

Ik heb het bericht van het Nederlandse Railcam-forum, en in die post werd verwezen naar opderails.com.
Meer informatie heb ik ook niet, het gaat over een rumour, een gerucht.

BDJ
Ik heb je posts gelezen, en ik zit nu ook op Railcam te zoeken naar dat bericht, maar ik kan 't niet vinden :D Daar vroeg ik dus naar. Maargoed, laten we hopen dat het waar is. Dit heb ik trouwens verzonden naar de CEO van DSB, 11 dagen geleden:
From: AlexNL <alexnl@blablablabla>
To: "sek@dsb.dk" <sek@dsb.dk>
Date: Fri, 28 Nov 2008 14:17:56 +0100
Subject: AnsaldoBreda

Dear Mr. Eriksen,

My name is Alex van Herwijnen, I am a railway enthusiast living in the
Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets
from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4
years now.

As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed
line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both
countries a better connection to the European network of high speed trains.
They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the
trains from Amsterdam to Brussels and Paris.

HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed
for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because
they had the best price, especially considering the raising costs of the
already expensive high speed line. Because of several delays, from both
track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as
inexpensive as it used to be any more.

Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from
Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional
benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway
network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network
since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way
for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your
company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work
AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro
train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens
is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that
AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their
failure has had so far and will continue to have, on the national budgets
of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

AlexNL
Laten we het hopen :D
heb jij het misschien op je geweten als allsando breda faillet gaat :mrgreen: :lol: :o

ik zou toch liever de AGV hebben :P
Afbeelding
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

treinbruno schreef:[..]
heb jij het misschien op je geweten als allsando breda faillet gaat :mrgreen: :lol: :o

ik zou toch liever de AGV hebben :P
Haha dat zou een ietwat twijfelachtige eer zijn.

Maar doe mij maar een AGV ja. Of een Velaro, er gaat een gerucht dat Siemens die heeft aangeboden tegen een voordelige prijs, en claimt snel te kunnen leveren. Maar het is een gerucht, afkomstig van een ProRail-medewerker op Opeens Had Ik Het.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Adler »

Alex,

Een goed initiatief, maar ik vrees dat het niets uithaalt.
Al moeten ze nog 15 jaar wachten op die rommel van AnsaldoBreda, een andere leverancier zullen ze nu niet meer nemen.
En eens die stellen er zijn zal het pas goed beginnen, ze zullen meer aan de kant staan met pannes dan ze zullen rijden.
Maar ja, ze doen maar.
AlexNL
Berichten: 2188
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door AlexNL »

Adler schreef:Alex,

Een goed initiatief, maar ik vrees dat het niets uithaalt.
Al moeten ze nog 15 jaar wachten op die rommel van AnsaldoBreda, een andere leverancier zullen ze nu niet meer nemen.
DSB heeft AnsaldoZutphen een ultimatum gesteld, hopelijk houdt DSB zich daar ook aan dan.
En eens die stellen er zijn zal het pas goed beginnen, ze zullen meer aan de kant staan met pannes dan ze zullen rijden.
Maar ja, ze doen maar.
Tsja, ik hoop dat mijn e-mail heeft geholpen. Voel je trouwens vrij 'm te kopiëren, aan te passen, en opnieuw te verzenden. Wat meer adressen vind je op www.dsb.dk :)
Jules

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Jules »

Alsof dat die mannen daar rekening mee houden... Dan zit je nog met het ETCS probleem, die zitten ook nog niet in de siemens stellen.
Sander

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Sander »

Jules schreef:Alsof dat die mannen daar rekening mee houden... Dan zit je nog met het ETCS probleem, die zitten ook nog niet in de siemens stellen.
Maar kan die er niet heel snel in zitten? Zeker als je Alstom daartoe de opdracht gunt. Die hebben ook ETCS ingebouwd op de BR 189 en die zullen daardoor toch wel over de nodige Siemens-ervaring beschikken?
Ik moet eerlijk toegeven, en ik heb niets met Fransen ;), dat de ETCS-boordapparatuur van Alstom feilloos werkt. Op de BR 189 en Betuweroute althans. 'Met de H verdween ook de kwaliteit uit Alstom' gaat hier dus zeker niet op.
Jules

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Jules »

Wat is snel, ik weet dat het voor thalys meer dan een paar maand duurt voor 1 stel. Bij ICE zit het volgens mijn Duitse collega nog altijd in de studie fase.
Sander

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door Sander »

Hmm, ke. Doet Siemens bij de ICE dan opnieuw een beroep op Alstom? Overigens verwacht ik zelf dat Siemens/Alstom zoiets altijd nog sneller flikken als die Italianen. Niet dat dat voor de rest terzake doet, want een ICE op de HSL-Z is vast een utopie.
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Never ending story met HSL4

Bericht door 260689 »

Hoe zit het nu met de Brechtshuttle?
Plaats reactie