Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door dentheo »

K V B schreef:
dentheo schreef: In de UK treinen ongelooflijk duur volgens U en toch bomvol (toen ik ze gebruikte de laatste jaren) wie geloofd dat ?
Bomvolle treinen zijn een teken dat ze waarschijnlijk te goedkoop zijn...
Waar zat je op de trein?
Edinburgh, Manchester, Cardiff, you name it, heb nogal wat rondgereisd voor mijn job....
Theo
Groeten vanop de Heide
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door deadlock »

K V B schreef: In het VK zijn de reizigersaantallen de laatste jaren spectaculair gestegen. Dus iets moeten die spoorwegen toch wel goed doen.
Wat verwacht je dat ik daar op reageer dan?

Meer reizigers betekent niet dat per definitie dat ze het beter zijn gaan doen. De NS heeft eind jaren negentig en begin jaren nul ook enorme reizigersgroei laten zien met een steeds verslechterende dienstverlening. Alles ging goed, behalve treinen rijden.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door deadlock »

Sander schreef:Nee, want in de aanloop naar kerst horen containertreinen juist voller te staan.
Ik heb bij diverse distributiecentra gewerkt en over het algemeen was op vers na het grootste gedeelte van de producten al in de distributiecentra tegen half november. Vanaf daar gaat het per vrachtwagen naar de filialen.
deadlock schreef:De sectoren die het hardst geraakt worden vervoeren hun producten niet over het spoor (ik zie tenminste nog geen bankrekeningentransport ;))
De auto-industrie en staalindustrie (om maar wat te noemen) worden ook geraakt en die vervoeren wel per spoor.[/quote]
Klopt maar met de auto industrie gaat het al jaren niet lekker en ik weet niet hoe de situatie in België is, maar in Nederland waren er meer auto's verkocht dan vorig jaar, hoewel wel veel kleinere auto's dan andere jaren.

Staalindustrie is inderdaad minder aan het worden, maar daar ging het grootste gedeelte al van naar China over de zee.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door deadlock »

Ah in November is de autoverkoop dus wel ingestort :p
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door treinbruno »

Oei
Als arcelor in charleroi faillet gaat is ineens half de stad werkloos en rijden er veel minder mooie astrides
Afbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:Oei
Als arcelor in charleroi faillet gaat is ineens half de stad werkloos en rijden er veel minder mooie astrides
half de stad is al werkloos, dan zou de hele stad dat zijn :mrgreen:
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door giuseppe »

Hier staat een presentatie met verdere details over exploitatie en nieuwe tarieven
http://www.maastrichtbrusselexpress.nl/ ... =4&m=files
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door jan_olieslagers »

Interessante lectuur, bedankt! Ik kon niet laten op te merken dat er toch nog ergens sprake is van "Bruges" en "Louvain", ach 't zal wel weer een vergissing geweest zijn zeker? Sommigen leren het nooit!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Trainspotterke

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door Trainspotterke »

En toch vind ik dat de IC O ook in het weekend zou mogen rijden, al was het maar alle twee uur...
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door 260689 »

Ik geef Trainspotterke daar gelijk in.
In het weekend zou het meer volk trekken en word dit een echte volwaardige trein, Misschien in het weekend wel met stop in Leuven?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door Shrek »

in het weekend is er in leuven zo goed als niets te zien he :wink: op zich is een verbinding brussel-maastricht in het weekend niet slecht denk ik, maar 3 IC's per uur tussen brussel en luik lijkt mij wel wat teveel :P
Trainspotterke

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door Trainspotterke »

Waarom? Als er tussen Brugge en Gent al 3 IC's rijden in het weekend, waarom zou dat tussen Luik en Brussel niet kunnen?
De IC-trein die over de oude lijn gaat via Landen en Tienen is eigenlijk eerder voor de lokale bediening terwijl reizigers uit Luik toch beter af zijn met de IC A of O.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door treinbruno »

IC oostende-maastricht en nieuwe IR luik-eupen (of ICe doortrekken tot eupen, maar dan zit je weer met M6 probleem...)
Afbeelding
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door 260689 »

treinbruno schreef:IC oostende-maastricht en nieuwe IR luik-eupen (of ICe doortrekken tot eupen, maar dan zit je weer met M6 probleem...)
Waarom niet gewoon Brussel-Eupen (zonder stop te Leuven)??? en Oostende-Maastricht (met stop te Leuven).
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Startsein gegeven voor Brussel-Maastricht Express

Bericht door Asterix »

Ze gaan blijkbaar weer aan de stops te Leuven knabbelen op de IC-O verbinding. Aldus volgens de gewijzigde dienstregeling vanaf maandag...
Plaats reactie