Bovenleiding naar beneden

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door 2012 »

nighttrain schreef:
nighttrain schreef:Om het debat iets te verruimen zou ik graag volgende vraag stellen.
Laten we aannemen dat het besproken incident opgelost was geweest in 45' minuten.Iedereen tevreden...
Maar na onderzoek(intern /extern) zou blijken dat ieder of sommige NMBS personeelsleden betrokken bij het incident, onverantwoorde veiligheidsrisicos had genomen met het oog op "snelle oplossing". Zodanig dat ze meerder mensen (reizigers/personneelslden) hadden blootgesteld aan gevaren.
Wat zou de reaktie dan zijn?
Dan hadden we het debat niet gehad over het incident zelf (al lang vergeten) maar O schande ze leven de procedures niet na!!
Er is niet veel reaktie gekomen op deze hypothetische vraag.
Dan maar een volgende betreffende het in aktie zetten van het medisch interventieplan!
Wat zou er gebeurt zijn indien een reiziger de 112 zou hebben gebeld vanop de trein ,met onderkoelingsverschijnselen, uitdroging enz?? Hij heeft het recht en de mogelijkheid.
Als iemand da zou doen, dan komt er zekers 1 ambulance om die persoon op t epikken. Stelt ambulance personeel vast dat ze er ni aan geraken mee hun brancard, dan gaan ze zekers brandweer vragen louter om manschappen/draagkracht te hebben. En tegen da dienen ene eruit is om wie het gaat heb je al 10 patienten en is de zaak aan het rollen. Niemand, maar ook niemand kan daar voorgestraft worden. Meer nog ... stel da jij de 100 belt en een ziekenwagen vraagt omda je buur in de trein bibbert ... ziekenwagen komt en toe en die patient weigert vervoert te worden ... wie gaat de ziekenwagen rit betalen denk je ? Niet de patient, want die word niet vervoerd ... en nee, ook ni jij die gebeld hebt, want zoiets is duidelijk ter goeder trouw gehandeld. In het vak jargon noemt men dat dan een "nutteloze rit" en ik dacht dat dit vergoed word door ministerie van volksgezondheid.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

RIDCO schreef: Moraal van het verhaal : iedereen zou lessen moeten trekken uit dit voorval.
Het is nu juist dat wat men NOOIT of NOOIT doet bij de NMBS.
Dezelfde situaties die voor zeer veel ergernis zorgen doen zich keer op keer opnieuw voor in nagenoeg dezelfde omstandigheden.
Ik vraag me af of Descheemaecker en zijn bende directeurs-generaal wel op deze wereld leven.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door dentheo »

Robin schreef: ikzelf ging eens een ventiel halen in de CW omdat ik het origneel per ongeluk had laten vallen achter een valse wand van de mr96 en kreeg onder mijn vijs omdat ik zelf naar een andere atelier ging (in de cw zelf) om een ventiel te gaan halen. Dit gebeurd dan in de werkplaats dus wat gebeurd er ni als een treinbegeleider of bestuurder zelf iets doet..

Ja dat heb je met gedetailleerde taakbeschrijvingen en procedures....

Als je ze "letterlijk" toepast is er zelfs een naam voor: stiptheidsstaking (ook ooit ge(mis)bruikt door NMBS)
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Robin schreef: ikzelf ging eens een ventiel halen in de CW omdat ik het origneel per ongeluk had laten vallen achter een valse wand van de mr96 en kreeg onder mijn vijs omdat ik zelf naar een andere atelier ging (in de cw zelf) om een ventiel te gaan halen. Dit gebeurd dan in de werkplaats dus wat gebeurd er ni als een treinbegeleider of bestuurder zelf iets doet..

Ja dat heb je met gedetailleerde taakbeschrijvingen en procedures....

Als je ze "letterlijk" toepast is er zelfs een naam voor: stiptheidsstaking (ook ooit ge(mis)bruikt door NMBS)
Ik heb daar een ander woord voor: bureaucratie zoals in de tijd van de DDR en die nu nog altijd bestaat bij de NMBS.
Bartjedj

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Bartjedj »

Over het bellen van de 100 als passagier:

Heb zelf ook al eens zoiets gedaan op een bus van De Lijn, al was dat in samenspraak met de bestuurder.

Op de sneeuwavond enkele weken terug stond mijn bus dwars over de rijweg, na een slipper op de wegbrug aan het station van Mechelen.
De bestuurder had de dispatching verwittigd, maar die hadden hun handen uiteraard vol.
Ik heb dan maar het administratieve nummer van de Lokale Politie Mechelen gebeld, omdat er zich na een tijd toch gevaarlijke situaties begonnen voor te doen (auto's met kinderen geblokkeerd achter de bus, bestuurders die begonnen te keren op de spekgladde brug,...)

Zowel politie als bestuurder waren blij dat ik dit gedaan had.

BDJ
RIDCO

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door RIDCO »

Als ik de reacties en voorstellen lees, stel ik vast dat op dit forum nog veel mensen met gezond verstand en burgerzin actief zijn.
Proficiat en een gezond 2009.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door Asterix »

RIDCO schreef:Als ik de reacties en voorstellen lees, stel ik vast dat op dit forum nog veel mensen met gezond verstand en burgerzin actief zijn.
Proficiat en een gezond 2009.
Het is toch ook maar te bezien van waar hier de wind waait, hoor. Toen ik eerder al suggereerde 112 te bellen in zo een geval, werd ik haast afgeschilderd als crimineel. Nu merk ik, ook dankzij de hulpverleners hier aanwezig, dat het gezond verstand begint te primeren.

"Godenwerk", zeker? :wink:
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door groentje »

De voornaamste reden voor het niet oproepen van de hulpdiensten is gewoon omdat we aartsoptimisten zijn aan het spoor. We geloven altijd dat het zolang niet zal duren 8)
RIDCO

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door RIDCO »

Inderdaad, en er zijn er ook die altijd denken dat "het wel elders zal gebeuren"
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Bovenleiding naar beneden

Bericht door AlexNL »

We zijn nu een maandje verder sinds dit incident heeft plaatsgevonden - is er nog wat bekend? Zijn er klachten ingediend door de gestrande reizigers, bijvoorbeeld? :)
Plaats reactie