persoonsongeval

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

persoonsongeval

Bericht door Steven »

260689 schreef: Was meisje die het raampje van de break open gedaan heeft en er zich heeft uitgesmeten via dat raampje.
Bron: Mijn moeder, die deed Antwerpen turnhout op dat moment kwam ze just aan te turnhout. ze heeft dan pendeltreintje turnhout herentals moeten doen. RDV was zoals altijd niet berijkbaar of ze wisten het zelf gewoonweg niet wat ze moesten doen.
om u door een raampje van een break te wringen mag je niet te groot, breed zijn, om op die manier zelfmoord te willen plegen moet ge al goed die afmetingen kennen. RDV staat niet bovenaan, het is traffic controle dat hier bevoegd is en alles van het verkeer moet regelen. het is TC die via RDV en de permanenties het verkeer terug tracht te regelen, maar TC beslist welke beweging er eerst gaat en welke moet wachten of beperkt zal worden. Dus niet zomaar zeggen dat ze niet wisten wat ze moesten doen. Bij een persoonongeval (van welke aard ook) ben je uiteindelijk afhankelijk van de ordediensten die het spoor terug deels of volledig vrijgeven en dan pas kan TC beslissen wat er gaat gebeuren.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: persoonsongeval

Bericht door groentje »

Een zelfmoord betekent gewoonlijk dat beide sporen versperd zijn. Zo'n situatie los je dus niet op in een wip en een zucht. Al helemaal omdat, zodra de gerechtelijke en politionele diensten ter plaatse zijn, ze vaak eisen dat het nevenliggend spoor wordt gesperd, zelfs als dat vrij zou zijn. Op zo'n ogenblik is het een heksenketel op RDV, net zoals op TC. Het is dus best te begrijpen dat er niet op elke telefoon onmiddellijk antwoord komt. Vooral ook omdat het niet het enige voorval was, gisteren.
In deze is het inderdaad TC die de verantwoordelijkheid draagt om de treinen zo snel mogelijk en op een veilige manier terug aan het rijden te krijgen, en RDV om daar de treinbegeleiders over te informeren. Beperken van een trein is in principe de verantwoordelijkheid van RDV, al gebeurt alles in samenspraak met TC en met de permanenties. Je moet je personeel immers ook ter plaatse krijgen.
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: persoonsongeval

Bericht door 260689 »

groentje schreef:en RDV om daar de treinbegeleiders over te informeren.
dat is hier juist niet gebeurt op het laatste.
Mijn moeder kwam in Herentals aan en verzoekt haar reizigers om naar de vervangende busdienst te gaan. Op dat moment roepen ze af dat mijn moeder haar trein de eerste trein naar Antwerpen was, resultaat = Treinbestuurer en mijn moeder Treinbegeleidster wisten van niks + de reizigers stonden terug op het perron. Het is beetje belachelijk om te zeggen van wij weten van niets en dat ze dan zelf moeten bellen. (bestuuders had andere kant al opgezet om terug te rijden).

Ik vind dat RDV hier wel 1 klein telefoontje moeten doen naar TB of TBG maar toch 1 van beide.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: persoonsongeval

Bericht door Adler »

Ik heb wat problemen om deze discussie te volgen.
Wat is het oorspronkelijk bericht ? Want ik zie in het eerste bericht enkel een quote, van waar komt dit plots uit de lucht vallen ?
Wat is RDV ?
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: persoonsongeval

Bericht door 260689 »

bericht komt uit ander topic.

RDV = Reizigers Dispatching Voyageurs
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: persoonsongeval

Bericht door Adler »

260689 schreef: RDV = Reizigers Dispatching Voyageurs
Is dat die nieuwe dienst die Descheemaecker in het leven heeft geroepen ?
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: persoonsongeval

Bericht door 260689 »

Adler schreef:
260689 schreef: RDV = Reizigers Dispatching Voyageurs
Is dat die nieuwe dienst die Descheemaecker in het leven heeft geroepen ?
Klopt :wink:
jan_olieslagers
Berichten: 3558
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: persoonsongeval

Bericht door jan_olieslagers »

260689 schreef:bericht komt uit ander topic.

RDV = Reizigers Dispatching Voyageurs
Zijn dat dan de mannen die in de nationale dispatch (pardon, "Traffic Control" tegenwoordig) dat liedje mogen zingen van "kstond erbij en ik keek ernaar" ?

Is deze dienst 7x24 actief?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
260689
Berichten: 3370
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: persoonsongeval

Bericht door 260689 »

jan_olieslagers schreef:
260689 schreef:bericht komt uit ander topic.

RDV = Reizigers Dispatching Voyageurs
Zijn dat dan de mannen die in de nationale dispatch (pardon, "Traffic Control" tegenwoordig) dat liedje mogen zingen van "kstond erbij en ik keek ernaar" ?

Is deze dienst 7x24 actief?
normaal gezien wel ja
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: persoonsongeval

Bericht door Steven »

RDV is afzonderlijk van TC en moet werken met de info die ze krijgen via TC en het personeel ten velde. Deze dienst is 7/7 en 24/24 in dienst. Het zijn zij die nu moeten instaan voor de rechtvaardiging van vertraging intern bij de nmbs daar waar traffic control zich van deze taak ontheven ziet. Het zijn zij die dus ook al deze info moeten vergaren.
@ Adler, ik heb die quote afzonderlijk gezet omdat het bij de nieuwjaarswensen stond vermeld en het daar niet thuishoorde, van het incident heb ik hier dus een afzonderlijk onderwerp gemaakt.

Trouwens rijdend personeel kan ook al is in de fout zijn, zo moet het rijdend personeel zich aanmelden via een sms, dit bericht kan via de gsm, ibis(TBG) of gps (TB) verzonden worden. Zo weet het personeel van TC en RDV op slag de juiste telefoonnummers van het rijdend personeel bij het bijpassende treinnummer (deze info is dan zichtbaar voor het juiste personeel via artweb of passengerweb). Indien het rijdend personeel dit vergeet te doen (is missen is menselijk) maak je de taak voor RDV iets lastiger en omslachtiger omdat ze deze telefoonnummers dan moeten opvragen via de permanenties. Het is ook zo dat het niet de enige trein is die RDV moest informeren. Op het moment er een beslissing is moeten deze mensen ALLE treinen van info voorzien in dat gebied en dat neemt weer een aantal minuten in beslag.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: persoonsongeval

Bericht door markske »

Het slachtoffer lag in de berm er waren dus geen sporen versperd.
De politie gaf één spoor vrij na +/- 2 uur. De eerste berichten die toekwamen spraken elkaar tegen. Het ongeval werd gemeld door reizigers, aan de TBG, die niet de juiste afstandspunten kenden (is maar normaal). De eerstvolgende trein melde niks gezien te hebben het was pas de daaropvolgende trein die het slachtoffer opmerkte. Van het verdere verloop weet ik niks enkel weet ik dat het dan wel een heksenketel is zowel op TC als op RDV en dat iedereen zich volledig inzet om het trein verkeer zo vlot mogelijk te houden wat niet altijd lukt als je pas na 2 uur een spoor terug in dienst krijgt.

Wat betreft de vertragingen die worden nog steeds door TC gerechtvaardigd.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: persoonsongeval

Bericht door treinbruno »

ik vraag me nog altijd af hoe je uit het raampje van een break geraakt :)

en zeker als anderen het niet mogen merken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: persoonsongeval

Bericht door Steven »

uw hoofd geraakt vrij vlot door dat raampje, maar om de rest te laten volgen moet je al min of meer anorexia hebben.
Presario

Re: persoonsongeval

Bericht door Presario »

Ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je nog maar op het idee komt om door het ruitje van een trein te springen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22554
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: persoonsongeval

Bericht door Steven »

in dit geval kan je eerder van wringen spreken
Plaats reactie