Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door groentje »

De overwegen op lijn 58 zijn bij mijn weten nog met pedalen, wat de max. snelheid beperkt. Ook liggen er nog heel wat onbewaakte, vaak privé-overwegen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Tim »

groentje schreef:De overwegen op lijn 58 zijn bij mijn weten nog met pedalen, wat de max. snelheid beperkt. Ook liggen er nog heel wat onbewaakte, vaak privé-overwegen.
Daar is vorig jaar verandering in gebracht, de meeste onbewaakte overwegen zijn afgeschaft en degene die er nog zijn, werden uitgerust met signalisatie.
Ook staan er nu om de anderhalve km seinen waar ik eigenlijk totaal niet het nut van inzie want hier rijden nooit twee treinen na mekaar.
Momenteel is de referentiesnelheid nog altijd 90 km/u, vermoedelijk zal dat in de nabije toekomst dus verhoogd worden naar 120?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door HLE 2302 »

Tim schreef:
groentje schreef:De overwegen op lijn 58 zijn bij mijn weten nog met pedalen, wat de max. snelheid beperkt. Ook liggen er nog heel wat onbewaakte, vaak privé-overwegen.
Daar is vorig jaar verandering in gebracht, de meeste onbewaakte overwegen zijn afgeschaft en degene die er nog zijn, werden uitgerust met signalisatie.
Ook staan er nu om de anderhalve km seinen waar ik eigenlijk totaal niet het nut van inzie want hier rijden nooit twee treinen na mekaar.
Momenteel is de referentiesnelheid nog altijd 90 km/u, vermoedelijk zal dat in de nabije toekomst dus verhoogd worden naar 120?
waren de secties op l58 dan zo groot ?
dat heeft z'n charmes vind ik, een trein die maar aan 70 of 90 rijd

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door groentje »

Ik ben duidelijk al enige tijd niet meer naar Eeklo gereisd. Maar het is wel goed nieuws, dat is duidelijk. En wat die extra trein betreft, wat niet is kan nog komen, hé.
De sectie op lijn 58 liep van de uitrit van Wondelgem tot de inrit van Eeklo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Overzicht lijnen met toegelaten snelheid

Bericht door Tim »

Wat ik eigenlijk dringender vind op L58 is het verhogen van de snelheid tussen Gent-Dampoort en Wondelgem. Nu zijn dat stukken van 40, 50 en 60 km/u.

Al scheelt het wel dat met de nieuwe Wiedauwkaaibrug de snelheidsbeperking van 20 km/u voor HKM weggevallen is :)
Plaats reactie