Hst-station Brecht wacht op een trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef:Lacht gij maar, ze zullen in Brecht veel contenter zijn met een MW41 dan met niks!
Maar ja, als rechtgeaarde NMBS-er let ge er alleen maar op of het boekske gerespecteerd wordt, wat de (potentiële) reizigers vinden is natuurlijk van geen tel.
Als echte spoorwegman kijk ik verder dan mijn neus lang is, mensen VEILIG van a naar b brengen is mijn hoofdtaak, een MW41 op L4 is gewoon zot omdat hij er niets kan doen om al de redenen die ik al opgenoemd heb.
Wat jij doet is veralgemenen trouwens, iedereen bij de NMBS is hetzelfde volgens u, wij dank u bij deze voor dergelijke idiote uitspraken. Ik ben treinbestuurder in hart en nieren, ik zie ook wel dingen die fout gaan en zal niet ontkennen dat dat ook zo is en er vele zaken beter kunnen. Dit alles neemt echter niet weg dat een dosis gezond verstand u niet in de steek mag laten. Een MW 41 kan dus TOTAAL NIETS gaan doen op een lijn als L4 naar Brecht. De oplossing met M6 en hle 13 is veel realistischer en logischer voor uit te werken.
Mijn lachen is trouwens niet bedoeld als uitlachen, maar eerder als lachen om mensen warvan je merkt dat ze niet altijd volledig op de hoogte zijn van wat wel en niet kan, niets mis mee, het forum dient om bij te leren. Is gewoon een kwestie van een beetje realist te blijven.
Nog effe aanvullen dat een MW41 enkel memor heeft als "veiligheidstoestel", om nog maar aan te vullen waarom ze niets kunnen gaan doen op die lijn.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

OK, Shrek en Steven, de veiligheid gaat boven alles, grif toegegeven. En jawel Steven, ik ben niet op de hoogte van de technische argumenten, ook dat geef ik graag toe. Maar als buitenstaander is het toch echt moeilijk te aanvaarden dat de NMBS er niet in slaagt om ook maar IETS te doen met zo'n prachtige infrastructuur. Om nu maar even helemaal in de boutade te gaan: volgens mij zou zelfs een MW41 die (om veiligheidsredenen of andere) stapvoets van Brecht naar Berchem rijdt in de spitsuren nog altijd reizigers aantrekken - de mensen zouden nog altijd sneller op hun werk zijn dan met de auto. Niet dat ik dat ernstig voorstel, hé, ik probeer om u te doen inzien hoe bespottelijk het is dat er daar nu NIETS rijdt. Als men echt wil dan moet het mogelijk zijn om enkele treinen per dag te doen bollen.

Alle voorwaarden zijn vervuld, de vraag is groot, het aanbod is NUL NADA NIENTE RIEN DE KNOTS. Waar kan zoiets, behalve in NMBS-land?

Ik kan niet laten de hypotetische vraag te stellen: hoe lang gaan ze de Diabolo ongebruikt laten liggen met alle mogelijke uitvluchten/drogredenen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

En ook dit is hypotetisch, maar probeer het u maar eens voor te stellen: de Vlaamse regering onteigent die spoorlijn L4 waar toch niks mee gebeurt, en besteedt de exploitatie uit aan de hoogste bieder. Uiteraard onder strikte voorwaarden van veiligheid en minimum dienstverlening. Kandidaten genoeg, durf ik op te wedden!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

Als ik zo mijn schrijfsels eens bekijk klinkt dat behoorlijk roeperig, excuses hoor mannen, 't is zo niet bedoeld en neem het vooral niet persoonlijk. Maar ik vind het echt wraakroepend schandalig hoe er hier met ons belastinggeld wordt omgegaan. Begrijpt men bij de NMBS dan echt niet dat men zichzelf aan het uitrangeren is op deze manier?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Dietrich

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Dietrich »

Wiens schuld dit allemaal is kan ik niet zeggen wegens geen kennis ter zake, maar...
jan_olieslagers schreef:Begrijpt men bij de NMBS dan echt niet dat men zichzelf aan het uitrangeren is op deze manier?
Dat is blijkbaar een historisch gegeven bij deze maatschappij, in de tijd van de invoering van IC/IR werden al dergelijke kemels geslagen, en het gaat hier dan niet over "om economische redenen" maar slechts over slecht beheer, met half-open ogen werken of principieel doen terwijl een kleine aanpassing aan de dienst mensen ten goede zou gekomen hebben (en niemand ten nadele).

Wie dit eens wil nalezen raad ik het boek "Op een dood spoor - de NMBS en het reizigersleed" aan.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Adler »

jan_olieslagers schreef:Als ik zo mijn schrijfsels eens bekijk klinkt dat behoorlijk roeperig, excuses hoor mannen, 't is zo niet bedoeld en neem het vooral niet persoonlijk. Maar ik vind het echt wraakroepend schandalig hoe er hier met ons belastinggeld wordt omgegaan. Begrijpt men bij de NMBS dan echt niet dat men zichzelf aan het uitrangeren is op deze manier?
U bent echt niet de enige hoor die hier zo over denkt.
Maar die hele zaak is zo surrealistisch aan het worden dat het geen zin meer heeft om daar nog een woord over te zeggen.
De NMBS is een staat binnen de staat die zich alles ongestraft kan veroorloven en dat zal nog heel lang zo blijven vrees ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Steven »

tja als jullie denken dat het hier enkel kommer en kwel is kijk dan is naar het noorden, ze hebben daar ook moord en brand geroepen dat ze het in orde zouden krijgen. Wat blijkt nu, niets is minder waar en ze staan daar ook te sukkelen aan 200 km/u. Wij hadden al een slechte reputatie waarschijnlijk maar er zijn er die ze aan het kweken zijn. Want hoe je het draait of keert het spreekwoord "het gras is groener aan de andere kant van de draad" gebruiken sommige hier nog iets te snel. Wat niet had mogen gebeuren is gebeurd. Het beheer van heel die HSL had door 1 bedrijf moeten gebeuren, dan had het grensprobleem al niet bestaan. Had men ander materieel besteld dan wat er heden besteld is was men nu misschien al aan proefrijden (siemens ? bombardier? alstom?). Doch alles is anders uitgedraaid? Waar kunnen we nu vooral naar kijken? Volgens mij hoofdzakelijk naar de politiek die er zowel hier als in Nederland een soepke van gemaakt heeft. Laat dit in ons landje hier nog alles samenvallen met een splitsing tussen operator en infrastructuurbeheerder en je kan u geen grotere soep bestellen volgens mij. Niet om al wat gebeurd is goed te praten, wel om duidelijk te maken dat de soep die je opdient gemaakt word met wat je er in kapt.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

Steven, nogmaals ik wil u vooral niet persoonlijk aanvallen, integendeel ik bewonder u om uw inzet voor uw collega's én voor de deftige gang van zaken op dit forum.

Dat gezegd zijnde: wat er in Nederland gebeurt interesseert mij totaal niet, ik heb het enkel over de binnenlandse bediening Brecht-Antwerpen (en verder, wie weet, ooit, maar we willen niet kunnen lopen voor we kunnen gaan). Er is in die lijn handenvol gemeenschapsgeld gestoken geweest en daar moet nu maar eindelijk eens iets tegenover staan. Of moet ik nu echt gaan oproepen tot Vlaamse onteigening en eigen exploitatie? Worden ze dan echt nooit wakker aan de Frankrijkstraat?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

Steven schreef:ze staan daar ook te sukkelen aan 200 km/u
Ook? Sukkelen aan 200 km/h? de NMBS staat te sukkelen aan 0 km/h!!!!! Brecht-Berchem aan 60 km/h zou ik een schone zaak vinden, nuja, een minimum dienstverlening die we mogen krijgen voor onze zuurverdiende belastingcenten. En zou een flinke vooruitgang zijn voor velen uit die streek. 200 km/h is luxe, geen gesukkel!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door AlexNL »

Steven, dit is niet persoonlijk en ik geef je deels ook wel gelijk, maar bij ons gaan er binnenkort tenminste treinen rijden tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam. Dat zie ik tussen Brecht en Antwerpen nog niet zo snel gebeuren, eerlijk gezegd. Ik ben het met je eens dat de hele lijn anders aangepakt had moeten worden, maarja. C'est la vie.

Dat er een splitsing is tussen operator en infrabeheerder vind ik trouwens nog niet zo slecht...
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door Accelerat »

Daarstraks rond 11h00 stond er een groepje van 15 man op het perroneinde van Noorderkempen, toevallig mensen van hier? :P
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door HLE 2302 »

of een trein nu rijd aan 0, 200, 5, 40 whatever, de mensen blijven zagen, mensen klagen dikwijls al als hun trein 2 minuten vertraging heeft
vroeger bestond noorderkempen niet, toen was er ook geen station, dan zal dat nu toch niet op een paar maanden aankomen ?
alles moet veilig en veiliger, dit willen de reizegers ook, wel dit brengt zekere problemen met zich mee
dat het deels aan de nmbs ligt, ok, maar het is de nmbs niet alleen, beter wat langer en goed, dan rap rap, en slecht !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door ferry »

Hoi

Aan Mr. steven, de volgens U zotte vorstellen werden geformuleerd door collega's treinbestuurders van U!
NMBS mag volgens U blijkbaar met ons geld blijven verder smossen!
Trouwens de MW41 op lijn 4(de enige trein die er dan zou rijden) kan gerust
veilig gestuurd worden via draagbare portofoon en zelfs via GSM.
De conclusie is eenvoudig: er mogen GEEN treinen rijden zolang WALLONIE niet de beschikking heeft over de nieuwe lijn naar Aachen!Wafelijzerpolitiek


f
pietje

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door pietje »

Er mag hier wat mij betreft een beetje minder op de man gespeeld worden.
Iedereen is het er over eens dat er al lang treinen hadden mogen rijden over deze lijn, maar de schuldigen zitten niet op dit forum, dus niemand persoonlijk verwijten aub.
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Hst-station Brecht wacht op een trein

Bericht door jan_olieslagers »

HLE 2302 schreef:of een trein nu rijd aan 0, 200, 5, 40 whatever, de mensen blijven zagen, mensen klagen dikwijls al als hun trein 2 minuten vertraging heeft
vroeger bestond noorderkempen niet, toen was er ook geen station, dan zal dat nu toch niet op een paar maanden aankomen ?
alles moet veilig en veiliger, dit willen de reizegers ook, wel dit brengt zekere problemen met zich mee
dat het deels aan de nmbs ligt, ok, maar het is de nmbs niet alleen, beter wat langer en goed, dan rap rap, en slecht !

greetz 2302
HLE dit is wel een zèèr lullige reactie*! Vroeger bestond Noorderkempen niet? Da's waar, maar er is sedertdien een pak geld aan uitgegeven, geld uit uw en mijn zak, en we krijgen er NIETS voor terug. Vindt gij dat normaal? Mag ik dan ook op uw kosten mijn stationnetje bouwen?

En noemt gij het echt "rap rap" als dat station daar al meer dan een jaar staat te verkommeren? Nee, het komt niet op een paar maanden, ik kan aannemen dat er al eens iets verkeerd kan gaan, maar wat we hier zien is manifeste onwil en geknoei, da's heel wat anders dan twee minuten vertraging.

En, euh, als het niet aan de NMBS alleen ligt, aan wie dan nog, dat er nog steeds geen bediening is tussen Brecht en Antwerpen? Aan de vogels die intussen hun nest hebben gemaakt tussen de bovenleiding misschien?




*let wel: dit zware woord slaat op uw tekst, niet op uw persoon!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Plaats reactie